پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پروانه‌های گذشته تا 9 سال بیخ ریش ما است

اظهار نظر شهردار تهران درباره فساد دوره گذشته شهرداری:

پروانه‌های گذشته تا 9 سال بیخ ریش ما است

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مورد دستگاهی مثل شهرداری با این حجم از گردش مالی شرایط در معرض فساد بودن فراهم است، گفت: ما برخورد می‌کنیم؛ اما موضوع را در بوق نمی‌کنیم.





۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۰۰

شهردار تهران با اشاره به اینکه در مورد دستگاهی مثل شهرداری با این حجم از گردش مالی شرایط در معرض فساد بودن فراهم است، گفت: ما برخورد می‌کنیم؛ اما موضوع را در بوق نمی‌کنیم.
پیروز حناچی در تشریح روند برخورد با رانت و فساد در شهرداری تهران به ایسنا گفت: در عالم رقابت سیاسی قطعاً رقابت کردن ایرادی ندارد ولی ناجوانمردانه عمل کردن و شکل دیگر مسئله را جلوه دادن پذیرفته نیست. ما در شهرداری تهران با رانت و فساد برخورد کردیم ولی اگر از من پرسیده شود توانسته‌ای کامل آن را متوقف کنی؟ پاسخ منفی است، چرا که پروانه‌هایی که صادر شده حداقل تا ۹ سال بیخ ریش ما خواهد بود و نمی‌توانیم به راحتی آنها را لغو کنیم.
شهردار تهران درباره موانع سد راه مبارزه با رانت در شهرداری تهران گفت: بی‌تردید کسانی که منافعشان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد مقاومت می‌کنند و این مقاومت بعضاً به شکل شکایت قضایی به محاکم است که ما یا در آن پیروز می‌شویم یا شکست می‌خوریم و یا از ابزارهای حاکمیتی استفاده می‌کنیم تا ضرر شهرداری را به حداقل برسانیم و در این مسیر قوه قضائیه خیلی کمک کرده است.
او درباره ضوابط تازه در باغات گفت: مثلاً در ضوابط باغات ظاهرش خیلی فریبنده بود و در ضوابط برج- باغ اعلام می‌کرد برای حفظ باغ ۳۰ درصد اجازه سطح اشغال داده می‌شود تا مابقی باغ حفظ شود؛ اما در عمل اتفاق دیگری روی می‌داد اولاً تغییر کاربری از باغ به مسکونی رخ می‌داد و دوم اینکه بارگذاری مثلاً برای پارکینگ‌ها برای برج در ۳۰ درصد زیرزمین تامین نمی‌شد؛ لذا مجبور می‌شدند سطح اشغال زیرزمین را تا ۸۰ درصد و بعضاً ۱۰۰ درصد افزایش دهند. بر همین اساس در این دوره از این اتفاق جلوگیری کردیم و در این شرایط کسانی که منافع داشتند تلاش و هزینه می‌کنند تا مانع ایجاد کنند. شهردار تهران درباره آخرین جزئیات پرونده عیسی شریفی نیز گفت: پرونده در دادسرای نیروهای مسلح در حال بررسی است. در مقطعی اعضای شورا اعلام کردند که گزارشی که در رابطه با این پرونده ما ارائه کردیم به جایی نرسیده که پیگیری ما هم نشان داد این صحبت درست است، در حالی که منطقاً باید بررسی می‌شد. بازپرس وظیفه تحقیق دارد و وقتی پرونده تکمیل می‌شود برای بررسی به دادسرا ارسال می‌کند. ما در مرحله تحقیق، پرونده مفصلی فرستاده بودیم و تصور می‌کردیم این گزارش در پرونده تاثیر دارد ولی ظاهراً تاثیری نگذاشته بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *