سایت خبری پیام ما آنلاین | دولت قانون اقلیمی را برای حمایت از نسل جوان تغییر دهد

دادگاه قانون اساسی آلمان:

دولت قانون اقلیمی را برای حمایت از نسل جوان تغییر دهد

دادگاه قانون اساسی آلمان با ناکافی دانستن قوانین این کشور برای مهار تغییر اقلیم، اعلام کرد که این قوانین با فشار بیش از حد بر جوانان برای کاهش تصاعدی دی‌اکسید‌کربن، آزادی‌های بنیادی آن‌ها را نقض می‌کند.





۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۰:۰۰

دادگاه قانون اساسی آلمان با ناکافی دانستن قوانین این کشور برای مهار تغییر اقلیم، اعلام کرد که این قوانین با فشار بیش از حد بر جوانان برای کاهش تصاعدی دی‌اکسید‌کربن، آزادی‌های بنیادی آن‌ها را نقض می‌کند. به گزارش خبرگزاری یورونیوز، بر اساس رای دادگاه، دولت آلمان باید قانون اقلیم خود را تا پایان سال آینده به روز کند، زیرا به گفته دادگاه قانون اساسی آلمان، این قوانین به جزئیات کافی در مورد نحوه کاهش دی‌اکسید‌کربن بعد از اهداف جاری برای سال ۲۰۳۰ اشاره نکرده است.
دادگاه همچنین دولت آلمان را موظف می‌کند تا چگونگی به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ را مشخص کند.
دادگاه عالی آلمان در رای خود اعلام کرده است که قوانین مورد اعتراض، آزادی شاکیانی را که برخی از آن‌ها هنوز جوان هستند، نقض می‌کند. رای دادگاه قانون اساسی آلمان یک هفته پس از اعلام اهداف اتحادیه اروپا برای مقابله با تغییر اقلیم صادر شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپا مصوب کردند که این اتحادیه، تصاعد کربن را تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۱۹۹۰ حداقل به اندازه ۵۵ درصد کاهش دهند. اینک دادگاه با این استدلال که قوانین آلمان برای مهار تغییر اقلیم در واکنش به توافق اقلیمی ۲۰۱۶ پاریس بوده است، اعلام کرد که بخش مهمی از اقدامات برای تحقق اهداف این توافق به بعد از سال ۲۰۳۰ موکول شده است. به اعتقاد دادگاه، تعهدات واگذار شده به آینده برای کاهش تصاعد کربن که احتمال تشدید محدودیت‌ها از سال ۲۰۳۰ را نیز به همراه دارد، می‌تواند بر همه آزادی‌ها اثر بگذارد.
برخی تحلیلگران سیاسی بر این نظر هستند که رای روز پنج‌شنبه دادگاه که بر شکایت جوانان در خصوص تغییر اقلیم صحه گذاشته است می‌تواند بر موفقیت‌های آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان سایه بیاندازد. بنابراین این رای می‌تواند با تاثیر بر انتخابات ماه سپتامبر آلمان، به سبزها برای مشارکت در دولت کمک کند. با این حال دولت آلمان اعلام کرده است که به زودی قانون لازم را تهیه می‌کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *