پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دزدان نوار محرمانه ضد ایران و مردم هستند

روحانی در جلسه هیات دولت:

دزدان نوار محرمانه ضد ایران و مردم هستند

ظریف: در بیان نظر کارشناسی، عافیت طلبی، مماشات و خودسانسوری را خیانت می‌دانم





دزدان نوار محرمانه ضد ایران و مردم هستند

۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۸:۰۸

در ادامه واکنش‌ها به سخنان منتشر شده محمدجواد ظریف، دیروز، رئیس‌جمهور اعلام کرد که میدان و دیپلماسی دو بازو هستند که یک هدف را دنبال می‌کنند: «اگر کسی فکر می‌کند که فقط یکی از آن‌ها باید پیروز شود حرف دقیقی نمی‌زند.» ظریف هم دلنوشته‌ای را در اینستاگرامش منتشر کرده و از اینکه «یک بحث نظری محرمانه پیرامون هم‌افزایی دیپلماسی و میدان» به یک کشمکش داخلی تبدیل شده، ابراز تاسف کرده است.حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت، نسبت به انتشار فایل صوتی سخنان ظریف واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، حسن روحانی گفت: امروز در جامعه ما دشمنان هر روز داستانی می‌سرایند و می‌خواهند وحدت جامعه ما را بهم بزنند. در ماجرای پخش شدن این نوار صوتی محرمانه دیدید که توسط کثیف‌ترین برنامه و شبکه‌ای که سراسرش ضد‌اسلام و ایران است و پولش را عربستان سعودی تامین می‌کند این کار صورت گرفت.
او ادامه داد: آدم‌هایی که دروغ و راست را بهم می‌بافند برای ایجاد اختلاف در کشور و از بین بردن وحدت جامعه و اینکه گروهی را مقابل گروهی دیگر قرار بدهند این کار را انجام می‌دهند. الان دوران عصبانیت رژیم صهیونیستی، ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکایی است. چرا که مسیری را که پیش‌بینی کرده بودند بهم خورد.
روحانی با بیان اینکه ترامپ با مزدوری اسرائیل، از برجام خارج شد، گفت: داستان سردار سلیمانی هم کار صهونیست‌ها بود. درست است که قاتل و عامر ترامپ است اما کسی که پشت پرده آن‌ها تحریک کرد تا سردار بزرگ ما را که همه زندگی خود را به نفع منطقه گذاشته بود به شهادت برسانند، صهیونیست‌ها بودند. روحانی در ادامه تصریح کرد: اما امروز هم ۱+۴ و حتی آمریکایی‌ها کاملا فهمیده‌اند راهی جز تسلیم شدن در برابر قانون و مقررات بین‌المللی و حقانیت ایران ندارند و باید تسلیم ایران شوند.
میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیستند
روحانی در ادامه گفت: دزدیدن یک سند و نوار محرمانه مسئله‌ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد که چرا در این مقطع صورت گرفته و این موضوع به وزارت اطلاعات برمی‌گردد که بررسی می‌کنند که ریشه‌هایش چه بوده است؛ درست در مقطعی که مذاکرات وین در اوج موفقیت است آن را پخش می‌کنند تا در درون کشور تفرقه ایجاد کنند. در حالی که ما با اتحاد می‌توانیم تحریم‌ها را برداریم و این‌هایی که این کار را می‌کنند ضد ایران و مردم و مصالح ایران هستند.
روحانی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوهای مسئولان برای بیان مشکلات و فشارها، گفت: این یکی از افتخارات بزرگ کشور است که مسئولان قادرند آزادانه نظرات خود را بگویند هر چند برخی از نظراتی که بیان می‌شود به گونه‌ای نیست که بتواند منتشر شود چون ممکن است دشمن از آن بخش سواستفاده کند که به آن‌ها اسناد طبقه‌بندی شده می‌گوییم. اینها باید بماند و به موقع خودش منتشر شود.
رئیس‌جمهوری افزود: در تمام دنیا هم همین است و استثنایی وجود ندارد… به هر حال بنا بوده این فایل صوتی محرمانه باشد و بعدا بخشی از آن منتشر شود و بخشی از آن مثل همه اسناد به عنوان سند محرمانه برای آینده و تاریخ باقی بماند، اما اینجا توسط فرد یا جمع و گروهی سرقتی انجام گرفته و مسئول کار آن وزارت اطلاعات است که باید تمام توان خود را به کار گیرد و بفهمد چگونه سرقت شده است و به هر کسی که قصور و تقصیر هم کرده نباید هیچ رحمی شود و باید قاطعانه برخورد شود.
رئیس دولت دوازدهم در ادامه بیان کرد: به هر حال هر وزیر و مقامی ممکن است نظرات و نکاتی داشته باشد که بخواهد به صورت محرمانه برای آینده بماند و اشکالی هم ندارد.
روحانی اضافه کرد: میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیستند و اگر کسی فکر می‌کند که یا میدان یا دیپلماسی، یا پیروزی سیاست خارجی یا پیروزی دفاعی، یا پیروزی میدان یا پیروزی مذاکرات حرفش حرف دقیقی نیست. روحانی همچنین بیان کرد: سردار سلیمانی تنها در منطقه، فعالیت نظامی و دفاعی نمی‌کرد، بلکه فعالیت دیپلماتیک هم می‌کرد و این توانایی را داشت که به راحتی یک مرجع تقلید دیدار و بحث می‌کرد و با یک رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ملاقات و گفت‌وگو می‌کرد. او شخصیت جامعی بود با ویژگی‌هایی که مورد احترام ما است. رئیس‌جمهور از همه، از جمله مسئولان سیاسی و نمایندگان مجلس خواست تا با صبر و حوصله پیش بروند و اگر گره‌ای ایجاد شده، آن را با دست باز کنند.
دل‌نوشته اینستاگرامی ظریف
وزیر امور خارجه ایران، صبح دیروز چهارشنبه در یک مطلب اینستاگرامی به جنجال‌های اخیر در مورد فایل صوتی منتشر شده واکنش نشان داد. ظریف در این پست به همراه انتشار ویدیویی از حضورش در محل شهادت سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد نوشت: «به هنگام ورود به بغداد بار دیگر در شهادتگاه دوست دیرینه‌ام شهید پرافتخار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان حضور پیدا کردم و یک بار دیگر در کنار نماد زبونی و استیصال جنایت‌کارانه ترامپ به دلاوران این مرزوبوم افتخار کردم.
ولی بسیار تاسف خوردم که چگونه یک بحث نظری محرمانه پیرامون ضرورت هم‌افزایی دیپلماسی و میدان – به منظور استفاده دولتمردان بعدی از تجربیات گرانبهای ۸ سال گذشته – به یک کشمکش داخلی تبدیل می‌شود و آسیب شناسی صادقانه و مشفقانه برخی روندها به مثابه انتقاد شخصی معرفی می‌شود.»
ظریف در ادامه نوشت: «افتخار رفاقت عمیق و همکاری با حاج قاسم بیش از دو دهه ادامه داشته و رابطه قلبی و کاری ما تا هنگام شهادت ایشان نه تنها کمرنگ نشد، بلکه همواره تعمیق یافت.
نه تنها امروز و در محضر مردم بزرگ ایران، بلکه در بیش از دو دهه گذشته، در داخل و یا خارج، در پشت درهای بسته و یا در علن، صلابت، انسانیت، صلح طلبی و شجاعت شهید سلیمانی را در جهان فریاد زده و مکرر یادآوری کرده‌ام که اگر صلحی در افغانستان و عراق برقرار شده است و اگر تروریسم داعش شکست خورده است، بیش از هر چیز مرهون درایت و شجاعت سردار سلیمانی و رشادت‌ و ایثار مردم این سرزمین‌ها بوده است.»
ظریف نوشت که در ۴۰ سال گذشته در مقام کارگزار همواره تابع سیاست‌های مصوب کشور بوده و از آنها با قدرت دفاع کرده‌ام: «اما در بیان نظر کارشناسی، عافیت طلبی، مماشات و خودسانسوری را خیانت دانسته‌ام.»
ظریف نوشته است که میدان و دیپلماسی را مقوم و مکمل می‌داند و نکته اصلی سخنانش، ضرورت تنظیم هوشمندانه رابطه میان این دو بال و تعیین اولویت‌ها توسط ساختارهای قانونی و تحت اشراف عالی مقام معظم رهبری است.
قالیباف: خون حاج قاسم غربگرایان را ریشه‌کن می‌کند
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در همایشی، با اشاره به اتفاقات سیاسی روز، گفت: اگر کسانی به هر دلیلی، دوگانه فرصت طلبانه از قدرت میدانی و دیپلماسی معرفی کنند، بدانند که این رویکرد ضد منافع ملی، ضد تجربه بشریت، ضد‌علم و ضد هرگونه منطقی بوده و دلیل آن فقط فرصت طلبی است.
او گفت: در همان روزهای ابتدای شهادت شهید سلیمانی، در یک سخنرانی به این موضوع اشاره کردم که اگر شهادت شهید بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی در آغاز انقلاب در مقابله با منافقین موجب رسوا شدن منافقان و ریشه کن شدن حضور آنها در کشور شد، مطمئن هستیم، خون شهید سلیمانی نیز امروز موجب رسوایی غرب‌گرایان در کشور می‌شود و ریشه آن‌ها را از کشور می‌کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *