پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لزوم توجه به عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور

لزوم توجه به عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور





لزوم توجه به عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور

۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴

مدیر گروه پژوهشی پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با تاکید بر نقش تغییر نگرش نسبت به اقلیم در ساختار دولت‌ها، از روند افزایشی میانگین دما و کاهشی میانگین بارش، در کشور و دیگر عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی برای این تغییرات جهت جلوگیری از آسیب‌های آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، سازمان نقشه برداری کشور با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در روز سه شنبه ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ نشست علمی و تخصصی با موضوع “واکاوی اقلیم آینده با رویکرد مدیریت سوانح در ایران” را با سخنرانی مجید حبیبی نوخندان “عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور” در محل این سازمان برگزار کرد.

در این نشست مجید حبیبی نوخندان به بیان موضوع تغییر اقلیم، گرمایش جهانی و روند افزایش جهانی دما و پیش بینی میزان افزایش دما در آینده و تاثیرات آن بر رشد جمعیت و اقتصاد پرداخت.

وی با اشاره به توزیع جهانی میزان آسیب پذیری ناشی از تغییر اقلیم از اهمیت و نقش تحرکات سیاسی، فرهنگی، فنی و تکنولوژی، زیر بنایی در معماری و شهرسازی و مطالعات علمی در این زمینه در جلوگیری و کاهش آسیب‌های آینده سخن گفت.

مدیر گروه پژوهشی پیش آگاهی مخاطرات جوی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در ادامه با تاکید بر نقش تغییر نگرش نسبت به اقلیم در ساختار دولت‌ها، در مورد اقدامات مثبت و منفی که در این زمینه انجام شده توضیح داد و از روند افزایشی میانگین دما و کاهشی میانگین بارش، در کشور و دیگر عوامل موثر در تغییرات اقلیمی کشور مانند باد، رطوبت نسبی، تعداد ساعات آفتابی و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی برای این تغییرات جهت جلوگیری از آسیب‌های آینده همچون سیل، فرونشست زمین، افزایش گردوغبار و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی و کاهش امنیت غذایی و مشکلات ناشی از کم آبی به سخنرانی پرداخت.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان خاطرنشان کرد، ایران جزو کشورهایی است که از خسارت‌های ناشی از تغییر اقلیم بسیار آسیب دیده است و تغییر الگوی زندگی شهروندان و بازنگری در سیاست‌های محیط زیستی دولت‌ جهت مواجهه با مسئله تغییر اقلیم باید صورت پذیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر