پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پزشکیان در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد

پزشکیان در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد





پزشکیان در مراسم تحلیف سوگند یاد کرد

۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷

نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران در چهاردهمین دوره مراسم تحلیف در برابر نمایندگان مجلس سوگند یاد کرد که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته، به‌کار گیرد.

چهاردهمین دوره مراسم تحلیف رئیس جمهور اسلامی ایران، امروز سه‌شنبه(۹ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، در این مراسم رییس قوه قضاییه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقامات کشوری و لشکری، برخی از سفرا، مهمانان خارجی متشکل از رییس جمهور، وزیر امورخارجه، رییس مجلس، نایب رییس مجلس، معاون و فرستاده‌های ویژه کشورهای دعوت شده در صحن مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

پس از خیرمقدم و بیانات محمدباقرقالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام غلامحسین اژه‌ای رییس قوه قضاییه، روند مراسم تحلیف رئیس جمهور آغاز شد و دکتر مسعود پزشکیان در جایگاه سخنگاه مجلس ایستاد و طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد کرد که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که به‌عهده گرفته، به‌کار گیرد.

در متن سوگندنامه که توسط رئیس جمهور قرائت شد، آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همه استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم.

در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده‌است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت، پس از خود بسپارم.

پیش از این، ۷ تیرماه مراسم تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب و حضور سایر مقامات کشوری، لشکری و سفرا در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر