سایت خبری پیام ما آنلاین | سال ۱۴۰۰ سال پساکرونا و پساتحریم است

سخنگوی دولت:

سال ۱۴۰۰ سال پساکرونا و پساتحریم است

سخنگوی دولت با بیان این‌که در سال ۹۹ دستاوردهای زیاری در عرصه خارجی بدست آوردیم از محکومیت و به انزوا کشیده شدن آمریکا در مجامع بین‌المللی به عنوان یکی از این دستاوردها نام برد.





۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۰۳

سخنگوی دولت با بیان این‌که در سال ۹۹ دستاوردهای زیاری در عرصه خارجی بدست آوردیم از محکومیت و به انزوا کشیده شدن آمریکا در مجامع بین‌المللی به عنوان یکی از این دستاوردها نام برد. به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ابتدای آخرین نشست خبری خود در سال ۹۹ گفت: دولت به نمایندگی از مردم همه تلاش خود را به کار برد تا به رغم همه فشارهای داخلی و فشارهای بی‌حد و حصر خارجی هم به فکر زندگی امروز و هم زندگی فردای ایرانیان باشد. او افزود: واقف هستیم جنگ اقتصادی و همراه شدن کرونا در سال ۹۹ فشار زیادی بر دهک‌های پایین اجتماعی وارد کرده است. امروز می‌توانیم بگوییم همه تلاش‌های مذبوحانه‌ای که خواهان فروپاشی ایران و زندگی مردم بوده‌اند، رو به پایان است و در نوروز جدید، سرسبزی جدید پیش روی ملت ما خواهد بود.
ربیعی ادامه داد: ما در عرصه سیاست خارجی اجازه ندادیم که خواست و اراده ثبات آفرین و خیرخواهانه ما برای همه کشورهای منطقه تحت تاثیر هیاهوی توخالی آمریکا و همدستانش در اتهام‌زنی واهی علیه ما قرار بگیرد. تجارت ما با کشورهای همسایه به رغم تحریم‌ها در سطح خوبی پیش رفت و همچنان مصمم هستیم که مرزهای تجارت و رفت‌و‌آمد همسایگی را به اتصال جغرافیایی امن و پرسود برای همه ملت‌های منطقه تبدیل کنیم. او گفت: اطمینان داریم که در ماه‌های نزدیک آینده، دولت آمریکا چاره‌ای جز تن دادن به روند صلح جهانی و پایان دادن به ظلم ایران نداشته و زمستان برجام به پایان می‌رسد و فصل تازه‌ای از تعامل با جهان که رضایت و امنیت اقتصادی بیشتری برای مردم ما و البته همه ملت‌های منطقه فراهم می‌کند، آغاز خواهد شد. او گفت: هیچ یک از اینها بدست نمی‌آمد اگر دولت در هفت سال گذشته در برابر تحریک‌های خارجی و توهین‌های داخلی شکیبا نمی‌بود و به استراتژی تعامل سازنده با جهان متعهد نمی‌ماند. البته این دستاوردها حفظ نمی‌شود اگر به این صبوری و تعهد ادامه ندهیم. سخنگوی دولت با اشاره به هدف اصلی تحریم، گفت: هدف اصلی قرار دادن ایران در یک دو راهی بود، اول گرسنگی کشیدن مردم و دیگری تبدیل جامعه به یک دولت پلیسی. ولی ما اجازه ندادیم که هیچ کدام از این دو سناریو محقق شود. او تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم سال ۱۴۰۰ سال پساکرونا و پساتحریم است به این معنا که هر چند که تحریم‌ها و کرونا به پایان خود نرسیده‌اند، اما در نقطه حضیض قرار گرفته‌اند.

دولت نگاه تهدیدی به اینترنت ماهواره‌ای ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نظر دولت درباره دسترسی مردم ایران به اینترنت ماهواره‌ای گفت: هر شرکت بین‌المللی برای ارائه خدمات می‌تواند پس از اخذ مجوز، در ایران خدمت‌رسانی کند و دولت نگاه تهدید محوری به این فناوری ندارد. آنچه تحت عنوان مقابله با این فناوری ابتدا در مجلس مصوب شده بود، نیز پس از ایراد شورای نگهبان، در قانون بودجه مجددا توسط مجلس محترم از قانون حذف شد.

توضیحاتی درباره انتقال آب خلیج فارس

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که منابع طرح انتقال آب خلیج فارس چگونه تامین شد، گفت: این طرح بنابر تاکیدات رهبری و رییس جمهور در خصوص تامین آب پایدار برای فلات مرکزی و شرق کشور بوده است. طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران صنایع ما را متحول می‌کند. دولت توانست طرح بسیار بزرگی را افتتاح کند. خط انتقال آب امید، آب را به فلات مرکزی ایران انتقال می‌دهد. سخنگوی دولت ادامه داد: امروز توسعه صنعت و جهش تولید نیازمند زیرساخت‌هایی نظیر حمل و نقل و انرژی و آب است. در سال‌های گذشته صنایعی عمدتا آبی در استان‌های مرکزی و شرق ایران ایجاد شده که حال نیازمند آب هستند. انتقال آب برای ادامه حیات این صنایع و جلوگیری از ایجاد اخلال در سایر بخش‌ها الزامی است. ربیعی یادآور شد: تامین آب شرب از جمله تعهدات خدماتی دولت به مردم است. با افتتاح این طرح، تحول بزرگی در تامین آب واحدهای صنعتی در استان‌های کم آب کشور مثل کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های کم‌آب روی خواهد داد و نیازمندی صنایعی که به شدت به آن نیاز دارند برطرف می‌شود. این اقدامات به رغم همه تحریم‌ها و مشکلات داخلی و خارجی ایجاد شده است. او در توضیح این طرح اظهار کرد: در این طرح‌های انتقال آب توان فنی و مهندسی داخلی به کمک آمده و این انتقال بزرگ آب از حوزه دریا به خشکی با همه سختی‌های آن به انجام رسیده است. موضوع انتقال آب از طریق خط لوله نیز در دولت‌های گذشته مطرح بود؛ اما سرانجام این دولت یازدهم و دوازدهم بود که توانست این پروژه بسیار مهم را عملا انجام دهد. با این طرح‌ها اقلیم جدیدی از نظر زیست محیطی در ایران پدید خواهد آورد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *