سایت خبری پیام ما آنلاین | پیگیری برای شناسایی عوامل حمله خرابکارانه به کشتی ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد:

پیگیری برای شناسایی عوامل حمله خرابکارانه به کشتی ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به کشتی کانتینربر ایران که در تناقض آشکار با حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها قرار دارد، تایید می‌کند.





۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۱۹

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به کشتی کانتینربر ایران که در تناقض آشکار با حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها قرار دارد، تایید می‌کند. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده روز شنبه در پاسخ به سوالی در خصوص حمله به یک کشتی کانتینر بر کشورمان در آب‌های بین‌المللی دریای مدیترانه که منجر به آسیب دیدگی این کشتی شد، اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی حمله خرابکارانه به این کشتی که در تناقض آشکار با حقوق بین الملل و حقوق دریاها قرار دارد، تایید می‌کند. خطیب زاده ضمن محکوم کردن این اقدام افزود: انجام اقدامات لازم در خصوص شناسایی عوامل این اقدام خرابکارانه در دستور کار بخش‌های مختلف بوده و پیگیری‌های لازم در این زمینه در ابعاد مختلف آن به طور جدی در دستور کار قرار دارد. به گزارش ایرنا، سخنگوی شرکت کشتیرانی ایران پیشتر اعلام کرد: در پی اصابت شیء انفجاری به کشتی کانتینربر «ایران شهرکرد» در ۲۰ اسفند در دریای مدیترانه، بخشی از بدنه کشتی دچار آسیب شد.
علی غیاثیان افزود: این شناور که متعلق به شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی است از ایران به مقصد اروپا در حرکت بود که پس از اصابت شیء انفجاری به بدنه کشتی، آتش‌سوزی مختصری در محل انفجار رخ داده که با تلاش به موقع فرمانده و خدمه کشتی، آتش بلافاصله مهار شد و به هیچ یک از خدمه آسیبی وارد نشده است.
نامه ظریف به بورل حاوی هیچ طرحی نیست
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه نامه ظریف به بورل تبیین نگرش جمهوری اسلامی ایران است و حاوی هیچ طرحی نیست، تاکید کرد: ظریف تاکنون نامه‌های متعددی به بورل و پیش از وی، فدریکا موگرینی در خصوص برجام ارسال کرده و این نامه نیز در همین راستا تهیه و ارسال شده است.
«سعید خطیب زاده» در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نامه «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه به «جوزپ بورل» هماهنگ‌کننده کمیسیون‌ مشترک برجام گفت: وزیر امور خارجه با هدف تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات مرتبط با برجام، نامه‌ای خطاب به جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، در مورخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ (برابر با ۱۲ مارس ۲۰۲۰) ارسال کرده است.
وی ادامه داد: البته ظریف تاکنون نامه‌های متعددی به بورل و پیش از وی، فدریکا موگرینی درخصوص برجام ارسال کرده و این نامه نیز در همین راستا تهیه و ارسال شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در نامه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام اعلام شده که «چنانچه ایالات متحده قصد دارد اقدامات متخلفانه خود در نقض برجام و تحمیل تحریم‌های ظالمانه را اصلاح کند، اولین گام ضروری بازگشت به پایبندی کامل به عنوان طرف متخلف است.» به گزارش ایرنا، روز گذشته رسانه‌ها از نامه وزیر امور خارجه ایران به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر دادند که در آن، ظریف نسبت به مواضع دولت جدید آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی عضو برجام در قبال این توافق انتقاد کرده بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *