پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هیچ راهی جز دیپلماسی وجود ندارد

سخنگوی دولت اعلام کرد:

هیچ راهی جز دیپلماسی وجود ندارد

سخنگوی دولت: شرایط سال ۹۲ را هیچکس فراموش نکرده، دورانی که با چندین قطعنامه شورای امنیت و تهدید جنگ، مواجه بود و کشور توسط منتخب مردم تحویل گرفته شد، اما ما تحریم‌ها را با حمایت رهبری به عقب راندیم





۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۳۸

سخنگوی دولت با تأکید بر این‌که که سیاست فشار حداکثری امروز شکست خورده و برای آمریکا راهی جز بازگشت به برجام نمانده است، اعلام کرد :اقدام خلاف انتظار ایران پنجره‌های فرصت را به سرعت می‌بندد. به گزارش ایسنا، علی ربیعی با بیان این‌که ما هم مانند بسیاری از ملت‌های دیگر باور داریم که هیچ راهی جز دیپلماسی برای حل اختلاف جاری نیست، تاکید کرد: اما دیپلماسی نمی‌تواند بدون حسن نیت و نشان دادن صداقت آغاز شود. دولت آمریکا تا امروز از برداشتن کوتاه‌ترین گامی که نشانگر تلاش برای اعتمادسازی باشد خودداری کرده است. او افزود: ما آماده‌ایم که هر پیشنهاد عادلانه و صادقانه‌ای را برای حل این اختلاف بشنویم اما بیش از آن منتظریم که اقداماتی را در عمل ببینیم که می‌توانند به تدریج اعتماد ازدست‌رفته را بازسازی کنند.

تحریم‌ها در حال رفع شدن است

او در پاسخ به این پرسشی درباره این‌که سخنگوی دولت بر چه اساس می‌گوید تحریم‌ها در حال رفع است و این‌که آیا او ضمانت می‌دهد که با تصویب FATF مشکلات کشور حل شود، تصریح کرد: سوال شما حاوی سه نکته است؛ نکته اول؛ بله همانگونه که نوشتم معتقدم FATF چه در دوران تحریم و چه در عقب رانده شدن تحریم هزینه زیادی بر کشور تحمیل خواهد کرد. سخنگوی دولت ادامه داد: نکته دوم؛ از من پرسیده‌اید چگونه تحریم‌ها دارد برداشته می‌شود در حالی که نشانه‌ای از رفع تحریم دیده نمی‌شود و آن را وعده پوچ دولت می‌خوانید. شرایط سال ۹۲ را هیچکس فراموش نکرده، دورانی که با چندین قطعنامه شورای امنیت و تهدید جنگ، مواجه بود و کشور توسط منتخب مردم تحویل گرفته شد، اما ما تحریم‌ها را با حمایت رهبری به عقب راندیم. شاید عده‌ای نخواهند قبول کنند ولی هم مردم ایران و هم دولت‌ها و ملت‌های جهان می‌دانند سال ۹۷ ایران با پدیده مالیخولیایی ترامپ روبرو شد. او هم چاره‌ای جز عقب‌نشینی از تحریم نداشت و اظهارات اخیر او هم این را نشان می‌دهد. اما نکته سوم؛ آمریکا چاره‌ای جز لغو تحریم‌ها که لازمه اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد است، ندارد. هرچند دولت جدید آمریکا به سبک دولت پیشین، بازی بیهوده و باخت- باختی را آغاز کرده که نتیجه‌ای بهتر از آنچه ترامپ بدست آورد نخواهد داشت. او اظهار کرد: اما بزودی خواهد فهمید که لغو تحریم‌ها بهترین و سریع‌ترین راه مطمئن، برای بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات و ازسرگیری دیپلماسی نتیجه‌بخش است. سخنگوی دولت با اشاره به بخش دیگر این پرسش در زمینه FATA، گفت: نوع سوال شما نادرست است، کدام موضوع در عرصه سیاست هست که همه مشکلات را به تنهایی حل کند؟ این انتظاری بیجا از پذیرش یک سلسله مقررات مالی بین‌المللی است. ربیعی تصریح کرد: اما در عوض ضمانت می‌دهم رفتن در آن لیست، آثار زیانباری خواهد داشت و هزینه مبادله در کشور را افزایش خواهد داد.

اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: افزایش ۲۵میلیون تنی تولیدات بخش کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۳ میلیون تن در سال ۹۸، به رغم پایین آمدن میانگین بارندگی‌ها و همچنین کاهش سطح زیرکشت در دولت تدبیر و امید ۳ طرح عظیم ۵۵۰ هزارهکتاری خوزستان و ایلام، طرح جامع شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور و طرح آبیاری دشت سیستان به عنوان پروژه‌های زیربنایی کشاورزی در زمینه توسعه شبکه‌‏های آبیاری و زهکشی و تجهیز نوسازی اراضی کشور در وسعتی بالغ بر ۸۲۳ هزار هکتار از اراضی کشور در حال اجرا است که فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتار در سطح ۲۹۵ هزار هکتار تکمیل و به کشاورزان تحویل شده است. او افزود: همچنین ۳۲ هزار هکتار از «طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به دشت سیستان» به بهره‌برداری رسیده و ۷۷ هزار هکتار از طرح ۲۲۷ هزارهکتاری شبکه‌های آبیاری اراضی غرب و شمال غرب کشور نیز به بهره برداران تحویل شده است. علاوه بر این، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری از ۱.۳ میلیون هکتار در سال ۹۲ به ۲.۴ میلیون هکتار افزایش یافته است.
سخنگوی دولت با تاکید بر این‌که راندمان کل آبیاری کشور از ۳۹ درصد در سال ۹۲ به بیش از ۴۵ درصد ارتقا پیدا کرده، اظهار کرد: شاخص بهره‌وری آب در محصولات کشاورزی هم از ۹۲۰ گرم در سال ۹۲ به ۱۴۵۰ گرم بر مترمکعب افزایش یافته است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *