پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | این بار فقط عمل مهم است

رهبر انقلاب اسلامی درباره برجام تأکید کردند:

این بار فقط عمل مهم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در ارتباط تصویری با شماری از مردم تبریز، قیام تاریخی و فراموش‌نشدنی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ را فقط گوشه‌ای از افتخارات فراوان مردم این خطه خواندند.





۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در ارتباط تصویری با شماری از مردم تبریز، قیام تاریخی و فراموش‌نشدنی ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ را فقط گوشه‌ای از افتخارات فراوان مردم این خطه خواندند و با اشاره به استمرار دشمنی سلطه‌گران به علت مخالفت ملت ایران با هنجارهای نظام سلطه افزودند: انقلاب اسلامی دستاوردهای عظیمی داشته است که باید از آن‌ها برای رفع نقاط ضعف و غیر قابل قبول همچون مشکلات معیشتی و فاصله طبقاتی استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر این‌که هرگز نباید علت اصلی دشمنی استکبار با انقلاب و جمهوری اسلامی را فراموش کرد، افزودند: البته آن‌ها توطئه‌ها و ضدیت‌هایشان را به بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر، مقررات اسلامی، هسته‌ای، موشکی، منطقه‌ای و مسائل دیگر اِعمال می‌کنند اما باید متوجه بود که این مسائل فقط بهانه است. رهبر انقلاب با اشاره به ادامه خصومت مستکبران افزودند: ملت ایران برای پیروزی در مقابل این هجمه‌ها به دو چیز نیاز دارد: «استحکام عناصر هویتی» و «افزایش قدرت درونی».
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: ایدئولوژی‌زدایی که برخی‌ها تکرار می‌کنند، نتیجه‌اش انحراف از مسیر انقلاب خواهد بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: البته صرف زیربنای مستقل فکری کافی نیست و در عمل نیز باید از ویژگی‌هایی برخوردار بود که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از نترسیدن، خسته نشدن، ناامید نشدن، تنبلی نکردن، ندانسته در نقشه دشمن ورود نکردن و در مواقع لازم آماده فداکاری بودن.
رهبر انقلاب با اشاره به وجود این خصوصیات بارز در ملت ایران و فداکاری شهدا گفتند: ملت ایران انصافاً خسته نشده‌اند که نمونه‌های آن را در تشییع بی‌نظیر شهید سلیمانی و همچنین مراسم ابتکاری پر شور امسال در ۲۲ بهمن دیدیم. ایشان تاکید کردند: اگر همراه این مجاهدت، استقامت و منحرف نشدن از مسیر باشد، مشکلات هم حل خواهد شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دستاوردهای انقلاب را عظیم و شگفت‌آور خواندند و ضمن گلایه از کم‌کاری در معرفی این دستاوردها، افزودند: انقلاب اسلامی توانست چهره کشور را از یک کشور عقب‌مانده‌ی علمی و طُفیلیِ سیاسی قدرتها و از نظر اقتصادی، وابسته، به یک کشور آزاد، مستقل، عزیز، سربلند، آبرومند و برخوردار از موفقیت‌های بزرگ علمی تبدیل کند.
ایشان یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را دگرگونی ملت ایران از حالت خمودگی، بی‌هدفی و دنباله‌روی به ملتی پر تحرک، با نشاط و هدف‌دار دانستند و افزودند: تشکیل هزاران هسته علمی در کشور و فعالیت‌های گسترده اجتماعی جوانان همچون کمک‌های مومنانه در قضیه کرونا از نمونه‌های بارز تحرک و نشاط ملت ایران است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تغییر مدیریت کشور از یک حکومت استبدادی، پادشاهی و فردی به یک حکومت مردمی، جمهوری و مردم‌سالاری را دستاورد دیگر انقلاب خواندند و گفتند: امروز مردم حاکم بر سرنوشت کشور هستند و خود انتخاب می‌کنند. ممکن است خوب یا بد انتخاب کنند اما خودشان انتخاب می‌کنند، درحالی‌که قبل از انقلاب هیچ‌کاره بودند.
ایشان، سازندگی کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب برشمردند و با ابراز تعجب از نادیده گرفتن این خدمات گسترده از سوی برخی افراد خاطر نشان کردند: زیرساخت‌های اساسی کشور در بخش‌های سد‌سازی، آب‌رسانی، برق‌رسانی، گاز‌رسانی، راه‌سازی، توسعه صنعت، کشاورزی و گسترش اعجاب‌آور دانشگاه‌ها، کارِ کارستان انقلاب اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی تقویت بنیه نظامی و دفاعی و تبدیل شدن ایران به یک قدرت بزرگ منطقه‌ای را از دیگر دستاوردهای انقلاب خواندند و گفتند: علت اصلی توطئه‌های گوناگون آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی دولت‌های اروپایی همین حرکت روبه جلوی انقلاب است که ان‌شا‌الله قدرت ملت و مسئولان، این توطئه‌ها را خنثی می‌کنیم. حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای تاکید کردند: ما در کنار دستاوردها، هیچ‌گاه عقب‌ماندگی‌ها در برخی بخش‌ها را پنهان نکردیم و معتقدیم این عقب ماندگی‌ها در شأن انقلاب اسلامی و قابل قبول نیست و باید جبران شود. ما به عنوان مسئولان در بروز این عقب ماندگی‌ها مقصریم و البته ممکن است مردم هم در بخش‌هایی دخالت داشته باشند.
ایشان افزودند: علت اصلی این عقب‌ماندگی‌ها، انقلابی عمل نکردن است. هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب‌ماندگی نداشتیم اما هرجا از انقلاب کوتاه آمدیم و حرکتی ناشی از کسالت و بی توجهی، انجام دادیم، عقب‌ماندگی به‌وجود آمد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: البته وضع کشور با همین عقب‌ماندگی‌ها بسیار جلوتر از وضعیت کشور در قبل از انقلاب است.
ایشان با اشاره به تمرکز دشمن بر روی ناکامی‌ها و نادیده گرفتن دستاوردها و عملیات روانی و دروغ گویی برای ناامید و بدبین کردن مردم و جوانان، افزودند: متاسفانه برخی عناصر در داخل از روی غفلت و برخی هم مغرضانه همان حرف‌های دشمن را تکرار می‌کنند. رهبر انقلاب اسلامی به حساسیت بیشتر مردم نسبت به اول انقلاب، در قبال نابسامانی‌ها به‌ویژه مسائلی مثل فساد و فاصله طبقاتی اشاره کردند و گفتند: این حساسیت بسیار خوب است و نشان‌دهنده گرایش مردم به آرمان‌های انقلاب است و به همین علت هر جا مبارزه با فساد و حرکت به سمت کمک به قشر ضعیف و ایجاد عدالت باشد، دلگرم می‌شوند و حمایت می‌کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان‌شان با اشاره به انتخابات آینده ریاست‌جمهوری، انتخابات را فرصتی بسیار بزرگی برای کشور دانستند و گفتند: البته مخالفان جمهوری اسلامی نمی‌خواهند نظام از این فرصت و ظرفیت مهم برای پیشرفت کشور استفاده کند اما مشارکت پُر شور و انقلابی مردم در انتخابات، موجب امنیت کشور و پس زدن دشمنان و کاهش طمع آن‌ها می‌شود بنابراین نباید این فرصت را از دست داد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: انتخابات هر چه پُر شورتر و با اقبال عمومی بیشتری همراه باشد، آثار و منافع بیشتری برای کشور خواهد داشت.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: علاج دردهای مُزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم، و بعد، انتخاب اصلح و شخصیت مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان با اشاره به سخنان اخیرشان درباره برجام و تبیین سیاست‌های نظام، گفتند: درباره برجام، حرف‌ها و وعده‌هایی گفته می‌شود ولی ما حرف و وعده‌ خوب که نقض و بر ضدّ آن عمل شود، زیاد شنیدیم بنابراین حرف و وعده فایده ندارد و این بار فقط عمل، مهم است. ایشان تاکید کردند: اگر عملِ طرف مقابل را ببینیم، ما هم عمل خواهیم کرد و این بار، جمهوری اسلامی با حرف و وعده قانع نمی‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *