سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۰:۳۹

جمعیت استان در سرشماری 95؛
احتمالاً 3 میلیون
مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گفته پیش‌بینی می‌شود پس از سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان ۳میلیون نفر باشد. به گزارش پایگاه خبری «کرمان نو»، مهرداد سلیمانی پیش‌بینی می‌کند کرمانی‌ها در سرشماری اینترنتی ۳۰ تا ۴۰ درصد مشارکت داشته باشند. وی استفاده از اینترنت را ویژگی بارز سرشماری ۹۵ عنوان کرد که زمان خروجی را به‌شدت کاهش داده و از تبلت بجای کاغذ استفاده خواهد شد. او بر پرهیز از جابجایی جمعیت تأکید کرد و اضافه کرد که بسیاری از مشکلات سرشماری‌های قبلی کاهش‌یافته و اطلاعات مربوط به مهاجرت، گروه‌های سنی، جنسی، مسکن، اطلاعات بیمه‌ای، اتباع خارجی و … در سرشماری سال جاری استفاده می‌شود. به گفته سلیمانی در سرشماری سال ۹۰ ، ۱۰هزار خانوار غایب داشتیم. او بر جایگاه مهم شهر کرمان تأکید دارد و می‌گوید وضعیت مناسبی در مرحله ثبت‌نام در کرمان نداریم. مدیرکل آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از استفاده کلی و منطقه‌ای اطلاعات گفت و اینکه تا صبح امروز سه درصد میانگین کشوری ثبت‌نام اینترنتی برای سرشماری داشته‌اند که ثبت‌نام در استان کرمان یک درصد کمتر از میانگین کشوری بوده است. سلیمانی می‌گوید که متقاضیان شرکت در سرشماری را برای بار اول از طریق سامانه مدیریت کردیم بر این مبنا ۶هزار و ۵۰۰ متقاضی داشتیم.

951 کیلومتر بزرگراه در جنوب کرمان نیاز است
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: «951 کیلومتر بزرگراه برای تکمیل شبکه بزرگراهی جنوب کرمان نیاز است و امیدواریم با تأمین مالی این شبکه تکمیل شود.» به گزارش ایرنا محمد ساردویی افزود: «با ساخت این بزرگراه‌ها ضمن توسعه منطقه، کریدورهای شمال – جنوب و شرق – غرب کشور تکمیل می‌شود و شاهد تسهیل در حمل‌ونقل جاده‌ای خواهیم بود.» وی خاطرنشان کرد: «از ابتدای تأسیس این اداره کل تاکنون 180کیلومتر بزرگراه در جنوب استان کرمان احداث‌شده است.» وی از جنوب کرمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی کشور نام برد و گفت: «با توجه به نیاز انتقال فوری محصولات تولیدی کشاورزان، وجود معادن، مناطق باستانی و عبور بارهای ترانزیتی از این محور و نبود راه‌آهن در منطقه توسعه بزرگراه‌ها به حیاتی‌ترین نیاز جنوب استان تبدیل‌شده است.» مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان بیان کرد: «امسال 73 کیلومتر بزرگراه بااعتبار یک هزار و 102 میلیارد ریال در دست‌ساخت است و برای ساخت 142 کیلومتر بزرگراه دیگر پیگیر انجام مقدمات کار هستیم.»

موافقت سازمان میراث فرهنگی با احداث باغ‌موزه ملی پسته در رفسنجان
فرماندار رفسنجان گفت: «رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با احداث باغ‌موزه ملی پسته در این شهرستان موافقت کرده است.» به گزارش فارس، حمید ملانوری افزود: «رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با این موضوع اعلام موافقت کرده است که این کار انجام می‌شود و مکان این موزه در حمیدآباد رفسنجان است.» به گفته ملانوری این اتفاق از دستاوردهای همایش رفسنجان، تدبیر و توسعه است. وی به دیگر دستاوردهای این همایش اشاره کرد و گفت: «یکی از دستاوردهای همایش ایجاد دبیرخانه و راه‌اندازی ستاد و ثبت ملی پسته بود.» فرماندار رفسنجان عنوان کرد: «دستاورد دیگر آن احیای مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر بود که در این همایش بخش خصوصی آمادگی خود را برای راه‌اندازی و برقراری این مجموعه به‌طور دائم اعلام کرده است تا در اختیار همشهریان باشد.» وی دیگر دستاورد این همایش را راه‌اندازی اتاق صنایع بالادستی و پایین‌دستی مس بیان کرد و گفت: «26 طرح در حوزه مس در رفسنجان ایجاد می‌شود.» ملانوری اظهار کرد: «تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون بازی‌های بومی محلی کشور و فرمانداری رفسنجان مبنی بر اینکه رفسنجان به‌عنوان پایگاه بازی‌های بومی و محلی منطقه‌ای تبدیل شود امضا شد.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *