پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خریدوفروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی آنلاین هم می‌فروشیم!

خریدوفروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی آنلاین هم می‌فروشیم!





۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲:۴۸

خریدوفروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی
آنلاین هم می‌فروشیم!
«هر داروی غیرمجاز و نایابی بخواهید با یک تماس تلفنی برای شما با پیک می‌فرستم و نگران تعداد دارو هم نباشید چون محدودیتی در ارسال دارونداریم، فقط شما باید هزینه داروها را به‌حسابم واریز کنید.» این صحبت‌ها را امیر فروشنده جوان یک خیابان می‌زند. صحبت‌های فروشنده جوان نشان می‌دهد او هم از سیر تکنولوژی جا نمانده است و با یک تماس کوتاه داروی مدنظر با سرعت به دست مشتری می‌رسد. آن‌طور که خبرگزاری آنا نوشته، این روزها کار برای پیدا کردن داروهای کمیاب ساده‌تر از قبل شده است به‌طوری‌که با یک جستجوی ساده در فضای مجازی و حتی اینستاگرام می‌توان به شماره‌ تلفن‌هایی دسترسی پیدا کرد که داروهای نایاب و کمیاب را با یک پیک موتوری به در منزل می‌آورند. بنابراین کافی است تا شما برای تهیه یک داروی ممنوع و یا نایاب اراده کنید تا به‌سادگی آن را به دست آورید زیرا سودجویان لیست داروهای کمیاب و نایاب خود را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند و در سایت‌های خود به کاربران وعده می‌دهند که همه نوع داروهای کمیاب و غیرمجاز را دارند این در حالی است که هیچ نظارتی بر تاریخ، ساخت و کیفیت این داروها وجود ندارد.
ارسال داروهای ممنوع با
پیک موتوری
در تماسی با یکی از این فروشندگان مجازی دارو مشخص شد که انواع داروهای سقط‌جنین یکی از پرطرفدارترین داروهای سفارشی از سوی خریداران تلفنی است که به‌صورت قاچاقی وارد می‌شود. امیر، فروشنده دارو در فضای مجازی در مورد داروهای سقط‌جنین می‌گوید: «روزانه بیش از 10 مشتری برای داروهای سقط‌جنین با ما تماس می‌گیرند و حتی از شهرستان هم مشتری داریم زیرا قیمت 2 عدد آمپول پروستادین که برای سقط‌جنین زیر 2 ماهه کافی است حدود 10 هزار تومان است، بنابراین پس‌ازآن که هزینه دارو را به‌حساب واریز کردید دارو از طریق پیک یا پست برای شما ارسال می‌شود، در مورد تعداد دارو هم محدودیتی نداریم و به هر تعداد آمپول که نیاز داشته باشید برای شما تهیه می‌کنیم.» همچنین تالارهای گفتگویی در فضای مجازی فعال است که به‌سادگی به پرسش و پاسخ با بیماران می‌پردازد و راه‌ و روش‌های غیرمجاز سقط‌جنین را به زنان باردار آموزش می‌دهد به‌عنوان‌مثال در یکی از این تالارها مریم پرسیده: «روشی برای سقط‌جنین در ماه‌های اولیه بارداری می‌خواستم؟ می‌خواستم بدانم از چه داروهای گیاهی و شیمیایی برای این کار می‌توانم استفاده کنم؟ این داروها را از کجا می‌توانم تهیه کنم و چه عوارضی دارد؟» فعالیت فروشندگان تلفنی داروهای ممنوع و کمیاب و همچنین تالارهای گفتگو در فضای مجازی نشان می‌دهد که فروشندگان داروهای غیرمجاز راه و روش خود را تغییر داده‌اند.
رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو دراین‌باره معتقد است: «متأسفانه امروز هیچ ممنوعیتی برای تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی از سوی پزشکان وجود ندارد و بااینکه دارویی که در ایران اجازه مصرف ندارد، پزشک نیز برای آن ممنوعیت تجویز دارد، برخی از پزشکان بدون توجه به این موضوع داروهای خارج از فهرست رسمی را تجویز می‌کنند. وقتی پزشک آزادی کامل برای تجویز داروهای خارج از فهرست رسمی دارویی را دارد، بنابراین هر دارویی تجویز کرد بیمار باید برای تهیه آن به شبکه‌های توزیع قاچاق دارو روی آورد، بر همین اساس شبکه قاچاق و بازار سیاه دارو برای آن نسخه‌ها ایجاد می‌شود و یک عده قاچاقچی این داروها را تأمین می‌کنند. متأسفانه به‌رغم همه تلاشی که دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، دستگاه قضایی، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت انجام می‌دهند اما هنوز شبکه قاچاق دارو از بین نرفته است و تنها راه مبارزه با این شبکه این است که پزشکان باید داروهای خارج از فهرست رسمی را برای بیماران تجویز نکنند.»
گول نخورید
مردم با مراجعه به سامانه یکپارچه اطلاع‌رسانی داروها و سموم به آدرس اینترنتیwww.samandaru.comمی‌توانند به اطلاعات مفیدی در رابطه با انواع داروها و مسمومیت‌های دارویی و اخبار دارویی دست پیدا کنند. علاوه بر این در بخش «جست‌وجوی دارو» راه‌های مختلف پیدا کردن دارو از طریق تلفن همراه و اینترنت به‌طور کامل توضیح داده‌شده است. در این قسمت به دو روش می‌توانید نشانی و شماره تلفن حداقل دو داروخانه در نزدیک‌ترین محل زندگی خود، که موجودی از داروی موردنظر شما را اعلان کرده‌اند را دریافت کنید. تنوع و نحوه ارائه داروهای نایاب و ممنوع به بیماران نسبت به گذشته تغییر کرده است و همچنین تعداد فروشندگان داروها در فضای مجازی رو به فزونی گذاشته است به‌طوری‌که داروهایی مانند یزوپرستول و پروستادین برای سقط‌جنین و پلاویکس برای عمل قلب باز در سبد دارویی دلالان قرارگرفته و به اشکال مختلف در معرض فروش قرارگرفته است، بنابراین نظارت محسوس و نامحسوس سازمان غذا و دارو و نیروی انتظامی بر عملکرد این فروشندگان غیرمجاز به نیاز اصلی بیماران و خانواده‌هایشان تبدیل‌شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نوبد

مث

مهرزاد

من قرص لاغری تنوئید رتاد اصل المانی دارم هرکه خواست بگه در خدمتیم اصل اصل 09309689018

پورگلنار

امپول سقط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *