سایت خبری پیام ما آنلاین | مقایسه محبوبیت احمدی‌نژاد و روحانی در سال 87 و 95 احمدی‌نژاد می‌خواهد شبیه‌سازی کنند

مقایسه محبوبیت احمدی‌نژاد و روحانی در سال 87 و 95 احمدی‌نژاد می‌خواهد شبیه‌سازی کنند





۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱:۳۶

مقایسه محبوبیت احمدی‌نژاد و روحانی در سال 87 و 95
احمدی‌نژاد می‌خواهد شبیه‌سازی کنند
بازی تکراری که چه دولتی از کدام دولت بهتر عمل کرد، سال‌هاست که بر سر زبان سیاستمداران ما می‌چرخد و هر دولتی که بر سرکار می‌آید به همراه حامیانش شروع به انتقاد علیه اقدامات دولت گذشته می‌کنند. اما امروز همانند بسیاری از مسائل دیگر این موضوع نیز وارونه شده است و دولتمردان سابق به همراه تیم رسانه‌های آن‌ها امروزه اقدامات دولت مستقر را نقد می‌کنند. با نزدیک شدن به انتخابات سال 96 و تعیین سرنوشت رییس جمهور دوازدهم، رقابت‌های زیرپوستی سیاسی برای موفقیت در این کارزار به اوج خود رسیده و افراد و جریان‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا شاید بتوانند از این سفره سهمی برای خود برداشت بکنند. در همین راستا از بداخلاقی‌های سیاسی و رسانه‌ای نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. اقداماتی که در دولت احمدی‌نژاد بارها شاهد این اقدامات بودیم و امروز نیز همان جماعت آموزش‌دیده تلاش می‌کنند تا آموخته‌های خود را برای مقابله با دولت روحانی به کار بگیرند. یکی از راهبردهای این جریان، زمین‌خورده نشان دادن دولت روحانی است. اقدامی که بیشتر از هر راه‌حلی می‌تواند سبب دل‌زدگی مردم از این دولت شود. مشکلات اقتصادی و روزگار سخت ایران که همگان به خاطر دارند و برخی از سیاست‌مداران نیز به آن اعتراف کردند، هدیه دولت مهرورز به کابینه اعتدالی روحانی بود. کابینه‌ای که با حضور برخی افرادی که در حد وزارت نبودند، به‌خوبی پیش نمی‌رفت و امروز نیز با مشکلاتی روبه‌رو است. باوجود تمام مشکلات موجود و کاستی‌هایی که مقصر اصلی آن وزرای روحانی هستند، بازهم در مقایسه با بازه زمانی مشابه در دولت احمدی‌نژاد یعنی چند مدت پایانی دولت اول وی، درمی‌یابیم که حال‌وروز این دولت به هیچ وضع با اوضاع دولت نهم قابل قیاس نیست. دولت احمدی‌نژاد در ماه‌های پایانی دولت خود با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراوانی روبه‌رو شده بود.
برای مثال در زمینه‌های اقتصادی، احمدی‌نژاد زمانی که کشور را با رشد اقتصادی 6.4 درصد تحویل دولت احمدی‌نژاد شد، در پایان دولت وضع بد اقتصادی گریبان گیر هم مردم ایران شده بود. اما امروز همگان شاهد هستند که نرخ رشد اقتصادی کشور تا حدود مثبت 5 درصد افزایش پیداکرده است و این یعنی وضعیت روحانی از احمدی‌نژاد در سال 87 بسیار بهتراست.
از سوی دیگر در زمینه اشتغال که این روزها مدعیان اخلاق‌مداری دائم به چماقی برای ضربه بر دولت از آن استفاده می‌کنند، در زمان دولت اصلاحات بهترین وضعیت را داشت و به گفته رسانه‌های حامی شخص احمدی‌نژاد در دوران دولت هشتم،10.3 بود ولی در دولت نهم احمدی‌نژاد افزایش چشمگیری داشت. البته بنا به گفته رسانه‌های دولت،نرخ بیکاری در دولت یازدهم در قیاس با دولت دهم قدری بهبودیافته است. هنوز اتفاق بزرگی در مورد کاهش بیکاری رخ نداده است ولی دولت امیدوار است با رشد اقتصادی بیشتر مقدمات کاهش بیکاری را مهیا کند.با این نظر نیز مشخص است که دولت احمدی‌نژاد در مقوله بیکاری نیز معضل فراوانی را داشته و در روزهای پایانی دولت خود حال و اوضاع مناسبی نداشته است.
موضوع سوم موردبررسی، ماجرای تورم است. موضوعی که این روزها بحث فراوانی بر سر آن می‌شود. بحث تورم در سال‌های پایانی ریاست جمهوری نهم را مردم ما به یاد دارند که وقتی برای خرید به بازار می‌رفتند، قیمت‌ها چگونه مانند بیلبورد بورس نیویورک جابه‌جا می‌شد و بالا می‌رفت. اما امروزه هرچند هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده‌ایم ولی دست‌کم، قیمت‌ها هرروز بالا نمی‌روند.
در آخر به‌طور حتم مردم ما به خاطر دارند که چگونه سیاست‌های غلط دولت قبل در زمینه اقتصادی باعث اعتراضات مردم شده بود و همگان به خاطر دارند که محبوبیت احمدی‌نژاد در سال 87 یعنی یک سال مانده به پایان دوره اول ریاست جمهوری با چه افتی روبه‌رو شده بود و حال جماعت حامی او با نادیده گرفتن آن روزها برای آرمش خیال خود مدعی هستند که در نظرسنجی‌ها،محبوبیت احمدی‌نژاد از روحانی بیشتر شده است!

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *