پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | گفت و گوی «پیام ما» با محمود جادری سرمربی شهرداری بم: فوتبال باید آکادمیک شود

گفت و گوی «پیام ما» با محمود جادری سرمربی شهرداری بم: فوتبال باید آکادمیک شود





۲ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۱۵

گفت و گوی «پیام ما» با محمود جادری سرمربی شهرداری بم:
فوتبال باید آکادمیک شود

بیش از یک ماه است که محمود جادری، مربی 48 ساله خوزستانی، هدایت تیم شهرداری بم را در زیرگروه لیگ سه به عهده گرفته و کارش را با این تیم آغاز کرده است. وی که دارای مدرک مربیگری درجه A آسیا ودو مدرک بین المللی از آلمان وبرزیل است وسابقه دستیاری مجید جلالی و محمد مایلی کهن در لیگ برتر را در کارنامه فوتبالی خود دارد، در سال 90 به عنوان بهترین مربی استان خوزستان و نفر دوم بهترین مربی کشورتوسط کانون مربیان ایران انتخاب و معرفی گردیده است. برای آشنایی بیشتر با این مربی سازنده که شغل اصلی اش تکنسین ارشد کنترل کیفیت شرکت فولاد کاویان است وبرای آگاهی از وضعیت تیم شهرداری بم مصاحبه کوتاهی را با وی ترتیب دادیم که با هم می خوانیم.

از مقام هایی که در فوتبال به دست آورده اید بیشتر برای ما بگویید؟
شش قهرمانی کشوری که سه عنوان آن با نوجوانان فولاد، دوقهرمانی با جوانان فولاد ویکی هم در رده امیدها با فولاد خوزستان به دست آوردم ضمن اینکه دو نایب قهرمانی وسه مقام سومی در کشور در رده جوانان کسب کردم وتنها مربی کشوری هستم که در هر سه رده سنی، قهرمان ایران شدم.در ضمن سرمربی منتخب چهارده ساله های استان نیروی اهواز لوله سازی اهواز وفولاد کاویان بودم و موفق شدیم در مسابقات درون استانی به مقام قهرمانی دست یابیم. همچنین سرمربی گری در تیم های منتخب المپیاد خوزستان و رده های مختلف فولاد را به عهده داشتم.
از شما به عنوان یک مربی سازنده نام برده می شود، چرا؟
به اعتقاد من هرچند کار با رده های پایین تر سخت و مشکل است اما چون خروجی کارت جالب است و گاها بازیکنانی را تحویل تیم های دیگر وحتی لیگ برتر می دهی، جذاب و شیرین است. بیشترین بازیکنان ملی پوش در تیم های پایه های ملی، شاگردان من بوده و هستند. ضمن اینکه بیشترین خروجی بازیکنان برای رسیدن به تیم بزرگسالان فولاد ودیگر تیم های کشور از بازیکنان نوجوان و جوان من بوده اند.
تعدادی از این بازیکنان که در سطح کشور معروف شدند، نام ببرید؟
یوسف وکیا، احمد عبدالله زاده، محمود اهل شاخه، امین جهانکهن، صابر حردانی، میلاد بدرقه، شاهین عباسیان،فرشاد جانفزا، سینا مریدی، ولید مشاعی زاده ، هادی حبیبی نژاد وخیلی از بازیکنان دیگر.
قرارداد شما چگونه است؟
فعلا یک فصل اما تا سه فصل قابل تمدید است. بستگی به شرایط و توافق و رضایت طرفین دارد.
تمرینات تیم از چه زمان شروع شده است و با توجه به گرمای هوا، چه ساعاتی تمرین می کنید؟
کار تست گیری وانتخاب تیم از بچه های مستعد شهرستان بم و تمرینات این تیم از تاریخ 20 تیرماه آغاز شده است و امیدواریم برای شروع مسابقات به مرز آمادگی خوبی که مد نظر ماست، برسیم. گرمای اینجا خیلی سخت و طاقت فرساست، به همین دلیل ما ساعات تمرین خودمان را به بعد از ساعات 4 بعدازظهر منتقل کرده ایم.
سیاست شما و باشگاه شهرداری بم در مورد جذب بازیکنان بومی و غیر بومی چیست؟
فکر اولویت اصلی من، پرورش استعداد های بم است که در آینده و با توجه به استعدادهای خوبی که در این منطقه وجود دارد، بیشتر خواهیم شنید.همانگونه که گفتم کار تست گیری و جذب بازیکنان بمی را شروع کرده ایم و ممکن است در آینده با توجه به نیاز تیم، نسبت به جذب بازیکن غیر بومی، اقدام کنیم.
مسابقات زیر گروه از کی آغاز می شود و برنامه و هدف شما و باشگاه برای امسال چیست؟
به احتمال زیاد مسابقات زیر گروه لیگ سه، از مهر ماه شروع می شود و هدف اصلی ما در سال اول، ماندن در زیر گروه وهدف دوم، صعود به لیگ سه می باشد.
چه توصیه ای برای پیشرفت فوتبال بم دارید؟
بچه های شهرستان بم باید آکادمیک شوند وآموزش فوتبال را از سنین پایین مثلا شش سالگی آغاز کنند و روی برنامه های بلند مدت برنامه ریزی داشته باشند. ضمن این که مربیان نیز باید آموزش های لازم راببیند و با علم روز فوتبال آشنا شوند و روی یک اصول حرکت کنند. برنامه ریزی، سازماندهی،آموزش، محیط آرام برای فرا گیری علم فوتبال وهمکاری وهماهنگی برای حمایت از فوتبال پایه از اصول کار است.
فوتبال استان کرمان را تا چه حد می شناسید؟
من سالیان سال است که برای انجام مسابقات مختلف به استان کرمان سفر می کنم و به همین دلیل هم با بازیکنان، هم مربیان و هم تیم داری و ساختار فوتبال کرمان وشهرستان ها، آشنایی نسبی و خوبی دارم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

lpln

سلام محمود جادری یک مربی خوشفکر و باسواد است و یقین دارم ازین پس موفقیت های فراوانی برای شهرداری بم اتفاق خواهد افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *