پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبرگزاری تسنیم به نقل از حسین مرعشی مدعی شد اختلاف در کارگزاران فراتر از این‌هاست که گفته می‌شود

خبرگزاری تسنیم به نقل از حسین مرعشی مدعی شد اختلاف در کارگزاران فراتر از این‌هاست که گفته می‌شود





۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۳

خبرگزاری تسنیم به نقل از حسین مرعشی مدعی شد
اختلاف در کارگزاران فراتر از این‌هاست که گفته می‌شود

پیام ما- خبرگزاری تسنیم روز گذشته مدعی شد حسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی و سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره چرایی اختلافش با غلامحسین کرباسچی، گفت: «اختلاف و بحث فراتر از این‌هاست که گفته می‌شود.» وی درعین‌حال حاضر به توضیح بیشتر درباره انشقاق در حزب کارگزاران نشد و گفت: «قرار گذاشته‌ام که تا اول دی‌ماه 95 هیچ صحبتی نکنم و ان‌شاءالله بعدازآن درباره این مباحث و مباحث دیگر صحبت خواهم کرد.»
این خبرگزاری 28 تیرماه هم مدعی شده بود: «در پی تشدید اختلاف سیاسی بین سید حسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران با غلامحسین کرباسچی دبیر کل و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این حزب، حسین مرعشی مدت‌هاست در جلسات کارگزاران شرکت نمی‌کند. یک عضو حزب کارگزاران دراین‌باره به تسنیم گفت: مرعشی در حالی بعد از درگیری لفظی با غلامحسین کرباسچی تصمیم به عدم شرکت در جلسات حزب کارگزاران گرفته که گفته می‌شود حضور برخی چهره‌های جوان ازجمله محمد قوچانی موجب تشدید اختلاف سیاسی بین طیف مرعشی با طیف کرباسچی شده است. نسبت خانوادگی حسین مرعشی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نزدیکی فکری وی به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب شد که برخی اعضای حزب نظرات وی را به اظهارنظرهای دبیر کل حزب ترجیح بدهند. این اختلافات موجب بنیان‌گذاری یک شکاف بزرگ در حزب کارگزاران شده است.»
غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی البته در گفت‌وگو با همین خبرگزاری بدون تکذیب این ماجرا، در پاسخ به سؤالی درباره چرایی قهر حسین مرعشی از حزب کارگزاران گفت: «رسانه‌هایی که این خبر مرتبط با حزب کارگزاران را منتشر کردند، «پدرسوخته» هستند.» وی ادامه داد: «اینکه کرباسچی با فلان شخص حرف زده یا نزده، چه ارزشی دارد؟ چرا رسانه‌ها دلشان را به این اخبار خوش کرده‌اند؟ این هیچ دلیلی ندارد جز پدرسوخته‌بازی.»
این بحث‌ها در حالی مطرح می‌شود که کمتر از یک سال دیگر به انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری باقی‌مانده است و اختلاف در حزب کارگزاران سازندگی، از احزاب حامی دولت تدبیر و امید، می‌تواند جالب‌توجه باشد. از طرف دیگر حدود یک سال پیش هم محمد هاشمی برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از عضویت در این حزب استعفا داده بود. او در این خصوص به روزنامه شرق گفته بود: « تصمیم شخصی من بوده است. من با دوستان در حزب مشورت نکردم. بر اساس تحلیلی این کار را انجام دادم. افراد ممکن است به مسائل و رخدادها نگاه‌های متفاوتی داشته ‌باشد. آنچه اخیراً اتفاق افتاد و به استعفای من منجر شد، ترکیب «شورای مرکزی» جدید بود. بالاخره اشخاصی در این گروه الان حضور دارند که از بدو تأسیس با «کارگزاران» نبودند و در برهه‌هایی، منتقد «کارگزاران» بوده‌اند. این جرم نیست اما شخصی نگاه انتقادی به تشکیلاتی داشته‌، حالا این نگاهش تغییر کرده ‌است و گفته می‌خواهد عضو حزب «کارگزاران» شود. این می‌شود «جبهه». این شروع نمی‌تواند پایان خوشی داشته‌ باشد… استنباط کردم این ترکیب، از شعارهای اولیه «کارگزاران» فاصله دارد… من نمی‌خواهم در تشکیلاتی کارکنم که به‌عنوان‌مثال می‌گویم- چون در مثل مناقشه نیست- سرنوشت حزب «مشارکت» را پیدا کند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

رییس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی فرهنگی خبر داد

آتش‌سوزی در ۶۷ میراث جهانی ایران

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

لج‌بازی «نجومی» زاکانی

شهردار تهران بی‌اعتنا به کارزار مخالفت‌ شهروندان و کارشناسان، بر ساخت مسجد در پارک قیطریه تأکید کرد

لج‌بازی «نجومی» زاکانی

پارک قیطریه‌؛ مبارزه برای شهر

پارک قیطریه‌؛ مبارزه برای شهر

بولدوزر مدیریت شهری در حال تخریب است

شهرداری دست‌بردار قطع درختان «قیطریه» و تخریب این پارک نیست

بولدوزر مدیریت شهری در حال تخریب است

معمای حصارکشی یک بوستان دیگر در تهران

آیا پروژه تخریب پارک قیطریه در پارک اندیشه تکرار می‌شود؟

معمای حصارکشی یک بوستان دیگر در تهران

معمای حصارکشی درختان قیطریه

یک هفته پس از انتشار خبر حصارکشی در پارک قیطریه شورای شهر دربارهٔ این طرح ابراز بی‌اطلاعی کرد

معمای حصارکشی درختان قیطریه

شهرهای لرزان ایران

۶۸ درصد از شهرهای کشور در محدوده و حریم گسل‌ها واقع شده‌اند

شهرهای لرزان ایران

زباله‌گردی مجاز یا گسترش کار غیررسمی؟

زباله‌گردی مجاز یا گسترش کار غیررسمی؟

مصونیت سـاختمان‌های پرخطر

چرا ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن مغفول ماند

مصونیت سـاختمان‌های پرخطر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *