پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۲۱

گردهمایی
شاعران به یاد محمد علی سپانلو
نشستی به مناسبت انتشار لوح فشرده‌ای از شعرها و صدای محمدعلی سپانلو برگزار می‌شود دومین لوح فشرده از سری «صدای شاعر» به همت موسسه هنر نوین منتشر شده است. در این آلبوم بخشی از شعرهای «افسانه شاعر گمنام» توسط محمدعلی سپانلو در استودیو ضبط صدای پارسیان اجرا شده و کار میکس موسیقی را آرمان نوروزی بر عهده داشته است. دبیر این پروژه سعدی گل‌بیانی از برگزاری نشستی به همین مناسبت خبر داد و گفت، اولین اثر از سری «صدای شاعر»، «سطرهای پنهانی» است که در واقع گزیده‌ای از شعرهای حافظ موسوی با اجرای شاعر بوده است. غیر از آن الواح فشرده رضا براهنی و عباس صفاری هم به زودی منتشر خواهند شد. او افزود: عصر روز جمعه اول مرداد ساعت پنج، نشستی به بهانه انتشار لوح فشرده «افسانه شاعر گمنام» با صدای محمدعلی سپانلو در موسسه کارنامه برگزار می‌شود. در این جلسه مدیا کاشیگر، مشیت علایی، حافظ موسوی و علی ثباتی درباره شعر زنده‌یاد سپانلو سخن خواهند گفت. کار در بخش بعد با شعرخوانی شهاب مقربین، علی اسداللهی، آرش الله‌وردی، داوود بیات، آتفه چارمحالیان، کتایون ریزخراتی، آیدا عمیدی، بهاره فریس‌آبادی، بنفشه فریس‌آبادی، علی قنبری، فریاد ناصری و مازیار نیستانی ادامه پیدا می‌کند و حضور برای همگان آزاد است.

ساخت سردیس
۱۴ شاعر و نویسنده در تهران
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز ساخت سردیس ۱۴ شاعر و نویسنده از دوم مردادماه خبر داد. سیدمجتبی موسوی در این‌باره به روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت:: پیشنهاد ساخت سردیس مفاخر شعر و ادب از سوی انجمن شاعران مطرح شد تا این سردیس‌ها در محوطه انجمن شاعران واقع در خیابان شهید کلاهدوز قرار بگیرد. موسوی با بیان این‌که انجمن شاعران ۱۴ نفر از مفاخر شعر و ادب را که از پیشکسوتان و شاعران معاصر انقلاب هستند انتخاب کردند، ادامه داد: براساس قرعه‌کشی قرار است هریک از مجسمه‌سازان، سردیس یکی از این مفاخر را آماده کند. ‌این رویداد دوم مرداد در محوطه انجمن شاعران برگزار می‌شود. به گفته‌ی او، مجسمه‌سازان شرکت‌کننده در این سمپوزیوم علیرضا اسانلو، شاهرخ اکبری دیلمقانی، ندا آیتی، فائزه بادامچی، محمد بیگ‌زاده، کیوان‌پور نصری‌نژاد، علی چراغی، ‌مهدی حبیبی، ریبین حیدری، منصور طاهری، ‌احمد عرب‌بیگی، هادی عرب نرمی، بیژن غنچه‌پور و محسن ناصریان هستند که به ترتیب، سردیس شاعرانی را مانند سلمان هراتی، مهرداد اوستا، طاهره صفارزاده، شهریار، م. آزاد، سهراب سپهری، مشفق کاشانی، منوچهر آتشی، سیدحسن حسینی، پروین اعتصامی، حسین منزوی، نیما یوشیج، مهدی اخوان ثالث و قیصر امین‌پور را می‌سازند.

فراخوان نخستین دوره‌ جایزه‌ ابوالحسن نجفی منتشر شد
به گزارش روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، فراخوان نخستین دوره جایزه زنده یاد ابوالحسن نجفی برای انتخاب بهترین ترجمه رمان و مجموعه داستان چاپ شده منتشر شد. استاد ابوالحسن نجفی از چهره‌های ممتاز فرهنگ، ادبیات و ترجمه در دوران معاصر است. دقت و وسواس او در ترجمه و تحقیق، الگویی برای مترجمان و محققان است. ترجمه‌های او از ادبیات فرانسه از شاهکارهای ترجمه‌ فارسی است. به منظور پاسداشت یاد استاد نجفی در عرصه‌ ترجمه و تشویق مترجمان در اعتلای زبان فارسی، مرکز فرهنگی شهر کتاب مراسم اولین دوره‌ جایزه‌ ابوالحسن نجفی را در دوم بهمن سال جاری برگزار می‌کند و از بهترین ترجمه‌ رمان و مجموعه داستان کوتاهی که در سال ۱۳۹۴ منتشر شده، تقدیر می‌کند. هیات داوران این جایزه را ضیاء موحد، حسین معصومی‌همدانی، عبدالله کوثری، مهستی بحرینی، مژده دقیقی و محمد حسینی‌زاد با دبیری علی‌اصغر محمدخانی تشکیل می‌دهند. مترجمان و ناشران علاقه‌مند به شرکت در این جایزه می‌توانند دو نسخه از کتاب خود را تا پایان مهرماه به دبیرخانه‌ این جایزه به نشانی تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک ۸، مرکز فرهنگی شهر کتاب ارسال کنند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

«شهناز نوحی» روانشناس، در گفت‌وگو با «پیام ما»:

ارزیابی روانی کادر درمان ضمانت اجرا ندارد

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

خانه عبدالرزاق‌خان کاشان در معرض نابودی

خانه عبدالرزاق‌خان کاشان در معرض نابودی

اسکن محوطه نقش رستم با اعتبارات محدود

مدیر پایگاه تخت جمشید و نقش رستم

اسکن محوطه نقش رستم با اعتبارات محدود

معمای آتشفشان «تفتان»

کارشناسان و مسئولان در مورد احتمال همیشگی فوران تفتان اتفاق‌نظر دارند

معمای آتشفشان «تفتان»

بودجه فنس‌کشی جاده میامی- سبزوار تعیین تکلیف شود

رییس سازمان محیط زیست در نامه‌‌ای به وزیر راه خواستار شد:

بودجه فنس‌کشی جاده میامی- سبزوار تعیین تکلیف شود

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر