پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در جلسه کارگروه فعالیت فضای مجازی بم عنوان شد تبدیل شبکه‌های مجازی به دانشگاه

در جلسه کارگروه فعالیت فضای مجازی بم عنوان شد تبدیل شبکه‌های مجازی به دانشگاه





۲ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۱۱

در جلسه کارگروه فعالیت فضای مجازی بم عنوان شد
تبدیل شبکه‌های مجازی به دانشگاه

سکینه خدیش- پیام ما: دومین جلسه کارگروه فعالیت فضای مجازی با حضور مهندس اشک فرماندار، طاهریان رئیس شورای شهر، سرهنگ اکبرزاده از پلیس فتا و مهندس نیکزادی نماینده شرق استان کرمان و جمعی از فعالین فضای مجازی در فرمانداری بم تشکیل شد. در این جلسه اشک فرماندار بم گفت: «فضای مجازی دنیایی جدید برای همه به وجود آورده و استفاده خوب از این فضا باعث گسترش مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه خواهد شد و باید شرایطی فراهم آوریم تا زمانی که در این فضا صرف می‌شود استفاده بهینه برده و فضا را به سمت موارد نامطلوب نکشانیم.» وی افزود: «با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده است، از خاصیت‌های آن مردمی بودن و توجه به مردم، جامعه و دانش‌بنیان بودن آن است، وضعیت اقتصاد شهرستان و منطقه 3 بر پایه کشاورزی و دامداری، صنعت و گردشگری استوار می‌باشد.» فرماندار بم اضافه کرد: « در بخش کشاورزی و دام‌پروری از سرمایه‌گذاری پدرانمان استفاده می‌کنیم. قنوات سرمایه سال‌های ماست و نخل‌های خرما سرمایه‌ی 20ساله‌ی ما محسوب می‌شوند که اکنون استفاده می‌کنیم. بنابراین می‌طلبد کشاورزی را نوین کنیم. محصولی که برداشت می‌کنیم باید ابتدا کمیت و کیفیت آن را افزایش داده و سپس به فرآوری محصول خرما بپردازیم تا بتوانیم در دنیای امروز به رقابت بپردازیم.» اشک با اشاره به صنعت بم عنوان کرد: « اولین قطب بخش خصوصی تولید کشور و سومین بخش خودروسازی کشور هستیم. در بخش گردشگری هم باید بگویم که با تصویب دواثرجهانی ارگ قدیم و ارگ جدید و منظر فرهنگی بم قنوات قاسم‌آباد و اکبرآباد بروات و همچنین به‌نوعی کویر، تنها شهرستانی هستیم که بیشترین اثر ثبت جهانی و ملی راداریم. باید از ظرفیت به‌دست‌آمده استفاده کرد. باید گردشگری به صنعت تبدیل شود و درآمدزایی کرد.
سرهنگ اکبرزاده در این نشست گفت: «دیدگاه پلیس فتا در خصوص فضای مجازی به‌عنوان یک تهدید نیست بلکه به‌عنوان فرصت است و آشنایی نداشتن با قانون مشکلاتی را بوجودمی آورد. باید بدانید جلب قانون دافع از مسئولیت نیست. تمامی قوانینی که در فضای حقیقی وجود دارد شامل فضای مجازی هم هست.»
نیکزادی نماینده بم در مجلس ضمن اظهار خوشنودی از حضور در بین جوانان و فعالین فضای مجازی شهرستان بم گفت: «جوانی به‌سرعت نور می‌گذرد. باید از این نعمت الهی و استثنائی استفاده کرد.» وی افزود: «در بحث شبکه‌های مجازی بعضی‌اوقات خوشحال می‌شوم که جوانان و مردم دنبال مطالبات شهرستان هستند و پیگیری مطالبات جز حق حقوق مردم است.» نماینده شهرستان‌های شرق استان اضافه کرد: «از اتلاف وقت در فضاهای مجازی خودداری کنید و دنبال حاشیه و ایجاد تفرقه نباشید تا جامعه به تشنج کشیده نشود.» نیکزادی بابیان اینکه شعار بنده از زمان انتخابات تاکنون تعقل، تعامل و تحول بوده است، خاطرنشان کرد: «تعقل به معنای متکی به عقل و اندیشه بودن تعامل اینکه در مسائل شهری کنار هم قرار بگیریم و نگاه‌های سیاسی را از کار و تلاش جدا کنیم تا بدون نگاه سیاسی و در کنار یکدیگر شاهد تحول جامعه باشیم.» وی عنوان کرد: «کویر استان بنام کویر ایران در جهان ثبت‌شده است. به دنبال مطالبات مردم شرق ازجمله کویر هستیم.» وی اضافه کرد: «آرزومندم هرکجا یک شهروند بمی وجود دارد درزمینهٔ دانش باعث افتخار باشد. مردم بم منحصرترین مردم شرق استان هستند.» نیکزادی با اشاره به شبکه‌های مجازی گفت: «شبکه‌های مجازی را به دانشگاه تبدیل کنیم و همه مردم از این شبکه‌ها استفاده کنند.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر