پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۵

پدیده شاندیز دوباره مجوز فعالیت گرفت!
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز فعالیت دوباره شرکت پدیده خبر داد. موسی الرضا ثروتی، با اشاره به اینکه شرکت پدیده دارای دو مشکل بوده است، گفت: تغییر کاربری و افزایش ساخت بنای بدون مجوز از تخلفات این شرکت در مشهد بوده است.وی با بیان اینکه این دو مشکل در دولت گذشته به وجود آمده بود، افزود: با افزایش قیمت سهام در دولت یازدهم، دادستان مشهد ورود و با این عنوان که قیمت سهام به صورت بادکنکی افزایش یافته است، موضوع را پی گیری و از فروش سهام جلوگیری کرد. ثروتی ادامه داد: این امر موجب اعتراض مردم و آن شرکت شد در نتیجه موضوع در شورای امنیت ملی مطرح و وزارت کشور مسئول پیگیری آن شد.وی اظهار کرد: بعد از چندماه پیگیری و بررسی از سوی نمایندگان مجلس و وزارت کشور این موضوع تعیین تکلیف شد.نماینده مردم بجنورد تصریح کرد: بعد از پیگیری‌های انجام شده اعلام شد که شرکت پدیده می‌تواند 200هزار متر مربع زیربنای آماده شده را به فروش برساند و خرید و فروش سهام نیز از طریق بورس انجام شود.ثروتی گفت: از سوی دیگر این شرکت بابت تخلفات انجام شده باید جرائمی نیز پرداخت کند.وی ادامه داد: پیگیری‌های انجام شده در خصوص این موضوع از سوی نمایندگان مجلس به پایان رسیده است.

ایران خواستار ایفای نقش بیشتر چین در حل مشکلات خاورمیانه
یک شبکه خبری هنگ کنگی گزارش کرد که ایران می خواهد چین تلاش های خود را برای پایان دادن به مشکلات و بحران های خاورمیانه افزایش دهد و حضور پررنگ تری در این زمینه داشته باشد. آسیا تایمز در گزارش روز جمعه خود آورده است: ایران در کنار تمایل بیشتر برای همکاری با چین در بخش های اقتصادی، خواستار این است که پکن هم برای کاستن از تنش ها، پایان دادن به شورش ها و ناآرامی ها و برطرف کردن بحران های خاورمیانه گام های بلند و جدی تری بر دارد.این رسانه یادآورد شد: چین و ایران دارای روابط بسیار نزدیکی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند و همین موجب شد تا بتوانند در جریان مذاکرات هسته ای مواضع نزدیکی به یکدیگر داشته باشند و در نهایت توافق وین میان ایران و کشورهای 1 +5 حاصل شود. آسیا تایمز به سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به چین در این هفته اشاره کرده و آورده است: او در چین به «وانگ یی» همتای خود گفت که دو کشور دارای منافع و دیدگاه های نزدیک به یکدیگر هستند و این موضوع می تواند در حل بسیاری از مسائل بین المللی از جمله خاورمیانه مفید باشد.

مسجد الاقصی درخطرناکترین مرحله از زمان اشغال آن قرار دارد
«عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی تاکید کرد که با توجه به اقدام های سیاسی، نظامی و امنیتی یهودی سازی رژیم صهیونیستی، اوضاع در مسجد الاقصی و اطراف آن آبستن حوادث خطرناکی است. به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، رییس شورای عالی اسلامی بیت المقدس گفت: توطئه ها و تجاوز های نظامی – امنیتی رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی مسجد الاقصی از سال 1967 تاکنون، پلیدترین در نوع خود بوده چرا که رژیم صهیونیستی درصدد به دست گرفتن کنترل کامل مسجد الاقصی و تقسیم مکانی و زمانی آن میان مسلمانان و صهیونیست ها است. از صبح دیروز جو تشنج آمیز شدیدی بر بیشتر مناطق شهر قدس اشغالی حکم فرماست به طوری که قدس قدیم از صبح امروز به پادگان نظامی بدون نشانه های حیات طبیعی تبدیل شده است. نظامیان رژیم صهیونیستی پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی همراه با شهرک نشینان صهیونیست به بهانه فرا رسیدن سال جدید عبری و انجام مراسم «تلمودی» به صحن های مسجد الاقصی یورش برده و نمازگزاران فلسطینی را از داخل مسجد الاقصی بیرون کردند. تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی و یهودی سازی آن صورت می گیرد.

«بن لادن» در حادثه مکه مقصر شناخته شد
معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: گزارش کمیته بررسی حادثه مکه، پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام و نصب بالابرها را مقصر اعلام کرد. حمید محمدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نتیجه گزارش کمیته ای که به دستور پادشاه عربستان پیگیر علت حادثه مکه بود، اظهار کرد: نتیجه این گزارش رسما اعلام شد و پیمانکار طرح توسعه مسجدالحرام که همان شرکت «بن لادن» باشد را به دلیل رعایت نکردن استانداردهای ایمنی در نصب بالابرها مقصر دانست. وی اضافه کرد: همانطور که رسانه های سعودی نیز اعلام کرده اند؛ عوامل این شرکت فعلا ممنوع الخروج شده اند، اما درباره مجازات دیگر برای آنها خبر دیگری اعلام نشده است. معاون سازمان حج و زیارت درباره انتشار شایعه هایی درباره وجود خرابکاری در حادثه مسجدالحرام و کشته شدن عمدی برخی زائران گفت: طبق بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته، در این حادثه اصلا مساله خرابکاری مطرح نبوده و زائران ایرانی که جان باخته اند همه زائرانی بودند که آن روز در حال انجام اعمال حج و عبادت بودند و طرح چنین مسائلی درست نیست.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *