پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جزییات تازه از بدهی کلان محمد پروین به دولت

جزییات تازه از بدهی کلان محمد پروین به دولت





۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۴:۳۹

جزییات تازه از بدهی کلان محمد پروین به دولت
ماجرای فروش برنج‌های تاریخ مصرف گذشته شرکت بازرگانی دولتی موسوم به «برنج آلوده» با به میان آمدن پای پسر اسطوره فوتبال به عنوان بدهکار و تهدید بازرگانی دولتی برای به اجرا گذاشته شدن وثیقه او ابعاد جدیدی پیدا کرده است.
شرکت بازرگانی دولتی ایران اواخر سال 93 اقدام به فروش ترهینی برنج به چند شرکت کرد که از قضا یکی از شرکت‌های خریدار برنج به نام «ر.س.ا» متعلق به محمد پروین پسر اسطوره‌ فوتبال ایران است. پسر علی پروین که چند سالی است وارد یک فعالیت تولیدی شده است قریب به 20 میلیارد تومان برنج از شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری کرده ولی با گذشت حدود یک سال و نیم هنوز موفق به بازپرداخت پول برنج‌ها به شرکت بازرگانی دولتی نشده است. در این رابطه علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از این به فارس گفته بود برنج طبق قانون، به صورت رهنی به پسر اسطوره فوتبال فروخته شد و زمان پرداخت آن فرا رسیده و باید مطالبات ما توسط آنها پرداخت شود. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی اظهار داشت: اگر پرداخت انجام نشود، وثیقه آنها به اجرا گذاشته می‌شود. وی مبلغ فروش برنج به پسر اسطوره فوتبال را 20 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با سود آن باید 25 میلیارد تومان به شرکت بازرگانی دولتی پول پرداخت شود.قنبری تصریح کرد: زمان فروش رهنی برنج به این شخص 6 ماه بوده است که اکنون آن مدت نه تنها به اتمام رسیده بلکه دو بار تمدید شده و آنها موظف به پرداخت هستند.
در عین حال یک مقام آگاه اطلاعاتی را درباره جزئیات فروش برنج‌های در آستانه اتمام تاریخ مصرف به چند خریدار که یکی از آنها محمد پروین است، ارائه کرد. این مقام آگاه گفت: برنجی که توسط شرکت بازرگانی دولتی به پسر اسطوره فوتبال فروخته شد برنج نازگل 1121 بوده که این برنج از نوع نامرغوب 1121 محسوب می‌شود و فرد خریدار در زمان تحویل کالا از شرکت از عدم مرغوبیت کالای تحویلی مطلع نبوده است. این مقام آگاه اظهار می‌کند: از مجموع برنج خریداری شده از شرکت بازرگانی دولتی ایران 6 هزار تن برنج نامرغوب نازگل 1121 به خریدار تحویل داده می‌شود و در کنار آن 10 تن هم برنج 1121 مرغوب تحویل داده می‌شود. به گفته این مقام آگاه قیمت عرضه هر کیلو گرم برنج به فرد مذکور 3467.5 ریال بوده در حالی که به دلیل رکود بازار و بی‌کیفیتی محصول قیمت هر کیلوگرم از برنج تحویلی به پسر اسطوره فوتبال در زمان تحویل یعنی ماه‌های آخر سال 93 در بازار فقط 2500 تومان بوده است و وی به ناچار دچار زیان هنگفتی می‌شود. برنج‌های دارای تاریخ مصرف رو به اتمام بازرگانی دولتی که به 130 هزار تن می‌رسیده است در حالی به شرکت‌های خریدار عرضه می‌شود که این شرکت پیش‌تر برای فروش آن به برخی دستگاه‌‌های دولتی مثل سازمان زندان‌ها و دانشگاه‌ها و حتی عرضه در بورس تلاش می‌کند و این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای نمی‌دهد. بنابراین تصمیم بر این می‌شود با دریافت وثیقه و روش ترهینی به شرکت‌ها و افراد متقاضی واگذار شود. وی اظهار داشت: بر این اساس حدود 20 هزار و صد تن این برنج‌ها به صورت ترهینی با چک و به ازای یک وثیقه ملکی 27 میلیارد تومانی به محمد پروین تحویل داده می‌شود در حالی که پسر اسطوره فوتبال 18 ملیارد تومان از شرکت بازرگانی دولتی برنج خریداری می‌کند. این مقام آگاه تصریح کرد: به علت عدم کیفیت کالای تحویلی و رکود بازار وی که دارای یک کارخانه صنایع غذایی است و با هدف تامین سرمایه در گردش اقدام به خرید و فروش محموله برنج از بازرگانی دولتی کرده است برنج تحویلی را در نهایت با ضرر 5 میلیارد و 600 میلیون تومان به فروش می‌رساند. به گفته این منبع مطلع 4 خریدار بزنج‌های بی‌کیفیت بازرگانی دولتی اقدام به شکایت از این سازمان کرده‌اند که محمد پروین یکی آز آنهاست. اظهارات این مقام آگاه دارای جزئیات و مستندات بیشتری است که در صورت نیاز همراه با پاسخ حقوقی بازرگانی دولتی روزهای آینده منتشر می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

کارگروه پژوهشی‌ـ‌کاربردی شبیه‌سازی شورای امنیت ملل متحد برگزار می‌شود

با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه سابق ایران

کارگروه پژوهشی‌ـ‌کاربردی شبیه‌سازی شورای امنیت ملل متحد برگزار می‌شود

اعزام سفیر ایران به سوئد متوقف شده است

وزیر امور خارجه:

اعزام سفیر ایران به سوئد متوقف شده است

شاخ و شانه کشیدن برای خاورمیانه

اسرائیل و ایالات متحده امریکا در حال برگزاری رزمایش مشترک هستند

شاخ و شانه کشیدن برای خاورمیانه

سهم ناچیز زنان از بودجه 1402

رئیس فراکسیون زنان مجلس اعلام کرد:

سهم ناچیز زنان از بودجه 1402

وعده افزایش رابطه با روسیه از زبان قالیباف

دولت و مجلس برای افزایش روابط همسایگی در شمال تلاش می‌کنند

وعده افزایش رابطه با روسیه از زبان قالیباف

سلاح هسته ای امنیت‌آفرین نیست

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی:

سلاح هسته ای امنیت‌آفرین نیست

رهبران چند کشور اروپایی نگاه‌های افراطی و شتابزده دارند

همزمان با سفر وزیر خارجه بلاروس به تهران، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند

رهبران چند کشور اروپایی نگاه‌های افراطی و شتابزده دارند

«اژدهای هفت‌سر» بهترین تعریف فساد سیستمی است

گفت‌وگو با محمود صادقی، حقوقدان و نماینده پیشین مجلس

«اژدهای هفت‌سر» بهترین تعریف فساد سیستمی است

آقای قالیباف وظایف مجلس چه می‌شود ؟

آقای قالیباف وظایف مجلس چه می‌شود ؟

بازی با شفافیت

نمایندگان مجلس قبل از به سرانجام رساندن طرح شفافیت آرا نمایندگان کلیات یک طرح جدید را تصویب کردند

بازی با شفافیت

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *