پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میزخبر

میزخبر





۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۴:۲۵

فرمانده سپاه: بازداشت‌های اخیر توسط «سازمان اطلاعات سپاه» فقط به حقوق‌های نجومی مرتبط نیست
سردار محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حقوق‌های نجومی تنها دلیل بازداشت‌های اخیر نیست و پرونده مرتبط با یک فساد بزرگتری است، این‌ها یک شبکه بوده‌اند و برخی از سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند. به نوشته فارس، وی همچنین درپاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی بازداشت مدیرعامل سابق بانک ملت توسط سازمان اطلاعات سپاه گفت: این تنها یکی از پروژه‌های اطلاعاتی است که سپاه در رابطه با مسائل امنیتی و موضوع نفوذ و فسادهای اقتصادی دنبال می‌کند، برخی فکر می‌کنند که فقط حقوق‌های نجومی دلیل این بازداشت‌هاست اما پرونده مرتبط با یک فساد بزرگتری است. این‌ها یک شبکه بوده‌اند و برخی از سیاسیون نیز در این شبکه حضور دارند.
ابقای آیت الله جنتی در سمت دبیری شورای نگهبان
ترکیب هیات رییسه شورای نگهبان قانون اساسی در آغاز هفتمین دوره فعالیت این نهاد مشخص شد. به گزارش انتخاب، سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با صدا و سیما، با اعلام این خبر افزود: در انتخابات اعضای هیات رییسه آیت الله جنتی بار دیگر با اکثریت آراء به عنوان دبیر شورای نگهبان انتخاب شد. عباسعلی کدخدایی گفت‌: آقای علیزاده نیز به عنوان قائم مقام انتخاب شد و بنده نیز بار دیگر به عنوان سخنگوی شورای نگهبان برگزیده شدم. کدخدایی پیشتر دو دوره سابقه عضویت در شورای نگهبان را داشت که در هر دو دوره سخنگوی شورا بود. وی در این دوره نیز با معرفی رییس قوه قضائیه و رای نمایندگان مجلس بار دیگر به شورای نگهبان بازگشت. سید فضل الله موسوی تنها عضو جدید این دوره شورای نگهبان قانون اساسی است که با رای مجلس به شورا راه یافت. علیزاده دیگر حقوقدان شورای نگهبان نیز که از ابتدای تاسیس این شورا در آن عضویت داشته است دیگر حقوقدانی است که با کسب رای مجلس بار دیگر در این شورا ابقا شد. آیات احمد جنتی، محمدرضا مدرسی یزدی و مهدی شب زنده دار سه فقیه شورای نگهبان هستند که با حکم مقام معظم رهبری عضویتشان در این شورا ابقا شد.
خبر «بررسی تحصیل حسین فریدون در کمیسیون
آموزش مجلس» تکذیب شد
خانه ملت نوشت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر منتشرشده مبنی بر بررسی موضوع تحصیل «حسین فریدون» در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی در این کمیسیون را تکذیب کردند. میرحمایت میرزاده خبر منتشرشده مبنی بر بررسی موضوع تحصیل «حسین فریدون» در مقطع دکترای دانشگاه شهید بهشتی در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را رد کرد و گفت: در این رابطه صحبتی مطرح نشد و گزارشی هم ارائه نشده است.
محمدرضاخاتمی: روحانی گزینه اول و آخر اصلاح‌طلبان است
ایلنا نوشت: نائب رئیس مجلس ششم گفت: اصولگرایان می‌دانند اگر روحانی یا هر نیروی اصلاح‌طلب یا اعتدالگرای دیگری وارد میدان شده و اصلاح‌طلبان از او حمایت کنند، شکست می‌خورند. محمدرضا خاتمی با اشاره به شرایط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و نحوه حمایت آنها از نامزدهای انتخاباتی سال ۹۶ گفت: گزینه اول و آخر اصلاح‌طلبان آقای روحانی است و اگر ایشان در عرصه باشند، هیچ فرد دیگری از جریان اصلاحات نامزد نخواهد شد.
مقیمی: علت هجمه ها علیه دولت این است
که نتواند رکود را مهار کند
ایرنا نوشت: محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: علت این همه هجمه علیه دولت برای این است که مانع از انجام کارهای دولت شوند تا نتواند ماموریت بزرگ خود مهار رکود را انجام دهد.
ابراهیم اصغرزاده:‌ دم خروس اصولگرایان در جنجال فیش‌های حقوقی دائما بیرون می‌زند
یک فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: از اصولگرایانی که در برابر خویشاوندسالاری و نوچه‌پروری‌های تیم احمدی‌نژاد سکوت پیشه کرده بودند ولی حالا در مقام مدافع بیت المال یقه چاک می‌دهند و فیش‌های حقوقی نجومی را برملا می‌سازند تعجب می‌کنم. به گزارش خبرآنلاین ابراهیم اصغرزاده اظهار کرد: بعید می‌دانم انگیزه‌های خیرخواهانه پشت این ماجرا باشد. دم خروس دائما بیرون می‌زند. بنظرم قصدشان بیشتر تضعیف دولت موجود است.
عضو فراکسیون امید راهی هیئت نظارت بر مطبوعات شد
عضو فراکسیون امید توانست با رأی نمایندگان راهی هیئت نظارت بر مطبوعات شود. به گزارش خبرآنلاین؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی چهارشنبه-30 تیر- انتخاب عضو ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات را در دستور کار داشتند. محمدعلی وکیلی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید و محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریزو عضو فراکسیون اصولگرایان دو کاندیدای عضویت در این هیات نظارت بودند که در نهایت با رای نمایندگان وکیلی با 119 رأی از مجموع 198 رای اخذ شده، نماینده ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات شد.
لاریجانی غرب راتهدید به راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای
برای غنی‌سازی کرد
رئیس مجلس با انتقاد از گزافه‌گویی دبیرکل سازمان ملل درباره برنامه موشکی ایران، غرب را تهدید به راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای برای غنی‌سازی کرد. به گزارش خبرآنلاین علی لاریجانی در نطق پیش از دستور دیروز خود گفت: مجلس شورای اسلامی با کمال تاسف از اقدام دبیرکل به دولت آمریکا و مجلس نمایندگان و سنا هشدار می‌دهد اقدامات ایذایی در مقابل توافق هسته‌ای به نقطه‌ای رسیده است که راهی جز مقابله برای ایران باقی نمانده است. لازم است سازمان انرژی اتمی مطابق قانون مربوطه طرح راه‌اندازی کارخانه هسته‌ای برای غنی‌سازی در درجات موردنیاز کشور را آماده نموده و مجلس شورای اسلامی را در جریان امر قرار دهد.
کنایه روحانی به شهرداری‌ها: نگاه مابه آسمان است
اما نگاه شما به بلندمرتبه‌ها که پول تراکم بگیرید
حجت الاسلام حسن روحانی در نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران 2016، گفت: نگاهمان به آسمان است که خدا روزی برساند. شهرداری‌ها نیز نگاهشان به بلندمرتبه‌هاست که بالاتر بروند تا بتوانند پول تراکم بگیرند و کشور را اداره کنند. نمی‌خواهم به شهرداری یا شورای شهر نقد کنم، مشکل وجود دارد، باید دست به دست هم دهیم و مشکل را حل کنیم و برای اینکه مردم از زحمات شوراها و شهرداران احساس لذت بیشتری داشته باشند باید از تجربه‌های کشورهای دیگر نیز استفاده کرده و بهره‌برداری کنیم.
فراکسیون سوم در مجلس دهم اعلام موجودیت کرد
فراکسیون سوم در مجلس دهم اعلام موجودیت کرد. این فراکسیون هنوز نامی ندارد اما به عنوان فراکسیون مستقلین و معتدلین شناخته می شود. به گزارش خبرآنلاین، جلسه هیات موسس فراکسیون سوم با حضور بیش از 30 نماینده صبح دیروز تشکیل شد. اساسنامه به تصویب رسید و هیات رئیسه موقت انتخاب شدند. کاظم جلالی رئیس این فراکسیون شد. مهدی فرشادان نماینده سنندج و غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت نواب رییس موقت این فراکسیون شدند. مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود سخنگو و عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان و سمیه محمودی نماینده شهرضا دبیرهای این فراکسیون شدند و محسن علوی و جمالی کارپردازان این فراکسیون شدند.
حاشیه شعرخوانی قومیتی دلخوش در صحن مجلس
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شعری که علیه آمانو در مجلس خواند را مزاح دانست و تاکید کرد همه قومیت ها را دوست دارد. کاظم دلخوش در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره شعری که در صحن خواند،‌ اظهار کرد: ما همه جا شعر می خوانیم و قصد مزاح است. کسی هم به من اعتراضی نکرده است. او گفت: اصلا منظور من داوود محمدی نماینده قزوین نبود، منظورم دوستم در گیلان خودمان بود. دیروز در صحن علنی مجلس کاظم دلخوش از سخنان اول وقت لاریجانی، رئیس مجلس در محکومیت شورای امنیت تشکر کرد و شعری در این باره خواند که در مضمون آن توهینی به مردم قزوین تلقی می شد. او گفت: «هر کس که به ریاست رئیس بدبین است/ درمان و علاجش شهر همین آقای داوود محمدی است» اصل شعر این است: «هر کس که به ولایت علی بدبین است/ درمان و علاجش همین قزوین است».

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *