پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | منصورابراهیم زاده، سرمربی مس کرمان: هیچ کس جرات ندارد به من بازیکن تحمیل کند

منصورابراهیم زاده، سرمربی مس کرمان: هیچ کس جرات ندارد به من بازیکن تحمیل کند





۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۴:۱۷

منصورابراهیم زاده، سرمربی مس کرمان:
هیچ کس جرات ندارد
به من بازیکن تحمیل کند

نشست خبری امجد مسعودزاده، مدیرعامل و منصورابراهیم زاده، سرمربی تیم فوتبال صنعت مس کرمان با اصحاب جراید و خبرنگاران صبح دیروز در محل این باشگاه برگزار گردید. در ابتدای این مراسم مسعود زاده، ضمن برشمردن نقش رسانه ها در پیشبرد ورزش و فوتبال کرمان گفت: کار شما بسیار حساس و مسئولیت برانگیز است باید نوشته ها و ایده هایتان طوری باشد که حق مطلب را برای هر طرفین ادا کرده باشید، می توانید با یک جمله و نوشته سرعت رشد و پیشرفت را اضافه کنید و همین طور هم برعکس، باعث سستی و ایجاد نگرانی های زیادی برای افراد شوید. البته در کنار اینکه باید مطالب و مشکلات واضح و روشن بیان شود همانگونه هم تذکرات و ایرادات به گونه ای باشد که باعث سرخوردگی و دلسردی افراد و آشفتگی اذهان عمومی نشود. امیدوارم قلم شما طوری باشد تا هم باعث پیشرفت و هم موجب دلگرمی و امیدواری ما شود.
برای پیشرفت ورزش کرمان دست یاری می طلبم
وی در ادامه ضمن تشکر از مجموعه صنایع مس و هیات مدیره بخاطر حمایت های خوبشان افزود: اکنون که در آغاز سال فوتبالی هستیم، من و همکارانم بنا را بر همدلی و اتحاد و همبستگی با همه مسئولان، پیشکسوتان، هواداران، اصحاب رسانه و خلاصه همه ارکان ورزش استان گذاشته ایم و از همین جا برای موفقیت ورزش شهر، دست به سوی آنها دراز می کنیم. قطعا اگر در این مسیر کوتاهی و عدم پیشرفتی باشد، به گردن ما و خوبی ها و موفقیت ها برای دیگران. پس چه بهتر در این مسیر در کنار هم و با هم باشیم تا به آن موفقیت مد نظر خودمان برسیم.
مدیر عامل مس به بحث فرهنگی و اخلاق در باشگاه اشاره کرد و گفت: مهمترین خط قرمز ما در این باشگاه، حفط نظم و اخلاق و ادب است و ما به شدت بر حفظ کلمه فرهنگی باشگاه است. امروز شاید تیم ها از نظر فنی خیلی تفاوت نداشته باشند اما چیزی که باعث تمایز تیم ها می شود، همین مسائل اخلاقی و انضباطی است، تیمی موفق است و به سلامت به آخر خط می رسد که در کنار بعد فنی خوب، خودش را با این مسائل هم وفق داده باشد.
باید بودجه اختصاص یافته باشگاه را مدیریت کرد
مسعودزاده از تصویب بودجه مشخصی برای باشگاه خبر داد و افزود: این بودجه پس از تصویب در اختیار باشگاه قرار می گیرد و این وظیفه و هنر یک مدیر است که بر آن نظارت داشته باشد و با مدیریت خوب، به تعهدات مالی خود عمل کند و با این کار اولین قدم را در جهت اشاعه نظم در باشگاه بردارد.اگر غیر این باشد به راحتی می توان به فلان بازیکن قول های بی پایه داد و بعد هم به آن عمل نکرد.
وی با اشاره به فعالیت این باشگاه در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال، تیراندازی با کمان، تنیس روی میزوهندبال و دوچرخه سواری، دلیل اینکه استارت فوتبال زودتر از بقیه ورزش ها زده شده را چنین بیان می کند: اولا فوتبال طرفدار و علاقمندان بیشتری دارد و دوما چون آغاز فصل جدید فوتبال دسته یک ایران نزدیک تر است به همین دلیل ما فعلا تمام توان مان را برای این ورزش گذاشتیم اما این دلیل نمی شود ما از سایر ورزش هاغافل باشیم و به فکر آنها نباشیم. الان اولویت ما فوتبال است و برای سایر رشته ها هنوز فرصت داریم.
به دلیل تغییرات درراس باشگاه،
زمان را از دست دادیم
مدیرعامل باشگاه مس به روند انتخاب سرمربی و کادر فنی و شروع تمرینات اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در باشگاه در حال انجام بود مقداری زمان را از دست دادیم، اما به محض اینکه اینجانب به سمت سرپرست و پس از آن به عنوان مدیرعامل انتخاب شدم با تشکیل کارگروهی شامل پیشکسوتان وصاحب نظران به یک جمع بندی نهایی در زمینه شخص اول کادرفنی یعنی سرمربی رسیدیم و آن انتخاب آقای منصور ابراهیم زاده بود و خوشبختانه با توجه به دیدگاههای نزدیکی که به هم داشتیم خیلی سریع به یک تفاهم کلی دست یافتیم. ایشان یک مربی بادانش و قابل احترامی است که همین ویژگی ها باعث شد ما به همکاری با وی راغب و رسما به عنوان سرمربی تیم مس انتخاب شوند. پس از انتخاب سرمربی، نسبت به جذب بازیکنان مورد نظر قدم هایی برداشته شد که از دید خودمان رضایت بخش است و نسبتا با اقبال عمومی خوبی هم مواجه شده است.
پس از صحبت های مدیرعامل مس، منصور ابراهیم زاده، سرمربی تیم ضمن خوشحالی از شرکت در نشست خبری با خبرنگاران که آنها را همکار خطاب کرد، انگیزه اش را از حضور در کرمان اینچنین اعلام کرد: بنده از سالیان خیلی دور و از زمانی که به عنوان مدرس در کرمان کار می کردم، شناخت نسبی داشتم. قبل از اینکه با مس کارم را آغاز کنم، قرار بود سرمربی نفت تهران بشوم ولی بعد از تغییر مدیریت، نظر و دیدگاه مالکین جدید نفت عوض شد و به سمت مربیان دیگری گرایش پیدا کردند و من با صحبت هایی که با دوستان داشتیم، سرانجام قرار شد اینجا بیایم و در خدمت مجموعه مس و مردم کرمان باشم. بنده اعتقاد دارم شرق ایران که کرمان در مرکزیت آن قرار دارد، بهترین پتانسیل و مجموعه های ورزشی را برای پیشرفت در اختیار دارد و نفراتی که هم در کرمان حضور دارند و هم به تیم های دیگر فرستاده اند، نشانگر این است که بستر خیلی خوب و مناسبی برای کار و پیشرفت و پشتوانه سازی فراهم است.این انگیزه من برای آمدن و حضور در کرمان بود.
4 بازی تدارکاتی در تهران خواهیم داشت
وقتی دو گروه برای همکاری با هم گفت و گو می کنند، استراتژی یکدیگر را بررسی و ازلحاظ فنی و دیدگاههای مشترک، به توافق نهایی می رسند که خوشبختانه برای ما هم این اتفاق رخ داد.پس از این توافق از دو هفته قبل کارمان را با دیدن بازی بازیکنان بومی و رده های مختلف باشگاه شروع و تعدادی از آنها را انتخاب کردیم و جلسات تمرینی را شروع و سپس با جذب نفرات جدید و تمدید قرارداد بازیکنان، تمرینات شکل جدی تری به خود گرفت و در صدد هستیم تا در فاصله دو هفته ای که تا شروع مسابقات داریم 4 مسابقه تدارکاتی در اردوی تهران که هفته آینده برپا می شود، برگزار کنیم تا تیم به آمادگی نسبی بیشتری برسد.همانطور که می دانید یک تیم برای آمادگی کامل حداقل به 8 هفته تمرین نیاز دارد ولی با توجه به زمان از دست رفته، مجبور شدیم تمرینات را فشرده تر کنیم تا بتوانیم جبران زمان را بکنیم.
در ادامه این نشست خبری امجد مسعود زاده و منصور ابراهیم زاده به سوالات خبرنگاران جواب دادند که اهم آنها را با هم مرور می کنیم؛
هیچ مربی حرفه‌ای در دنیا قول صعود و یا قول قهرمانی نمی‌دهد اما من به شما یک قول را با صراحت تمام می‌دهم و آن اینکه قول می‌دهم شما با دیدن بازی‌های مس در این فصل به خوبی درک خواهید کرد که تیم ما با برنامه کار خود را انجام داده است و نظم کاری ما در زمین بازی کاملا مشخص خواهد بود.
به نظر من صعود با پشتوانه سازی خیلی بهتراز این است که مانند تیم پیکان هر سال در لیگ یک و برتر در حال رفت و آمد باشیم،باید به گونه‌ای به لیگ برتر صعود کنیم که دیگر هرگز آسناسور بین لیگ یک و برتر نباشیم ، برای تحقق این هدف باید کارهای زیربنایی را به طور واقعی و برنامه‌ریزی شده انجام دهیم تا در زمان صعود به لیگ برتر بتوانیم در این لیگ موفقیت‌های مد نظر را مطابق برنامه‌ریزی کسب کنیم.
یکی از دلایلی که من با مس قرارداد دو ساله امضا کردم همین موضوع پشتوانه سازی و آینده نگری است و این آینده‌نگری مستلزم صبر و حوصله است. نحوه‌ی کار ما نیز بر همین مبنا قرار دارد و شما می‌توانید این موضوع را از بستن تیم این فصل ما به خوبی احساس کنید.
لیگ یک، لیگی است فیزیکی و جانفرسا، به همین دلیل تیمی را در این فصل گرد هم آورده‌ایم که می‌تواند در بازی‌های سخت لیگ یک نتایج خوبی را کسب کند و این بازیکنان به خوبی به شرایط سخت لیگ یک و نحوه‌ی بازی در آن آشنایی کامل دارند.
روز اول بودجه و معذوریت‌های باشگاه برای من تعریف شد و آن را شفاف به من اعلام کردند و من نیز بر اساس همین موضوع و توانایی مالی باشگاه لیست خود را اعلام کردم که البته مطابق بودجه و لیست اعلامی، نفرات مد نظر به خوبی به تیم جذب شد و تاکنون نیز باشگاه در زمینه حمایتی و آماده‌سازی تیم خیلی خوب از مجموعه‌ی تیم فوتبال حمایت کرده است.
داشتن بازیکنی مانند فرزاد حسین خانی برای من همیشه آرزو بوده، چه زمانی که درذوب آهن بودم و یا در پیکان و راه آهن. چراکه او بازیکنی لیدر و طراح در مرکز میدان است.روز اول هم با او صحبت کردم و از حضورش در تیم استقبال کردم. الان هم به او نیاز داریم و امیدواریم هرچه زودتر به تیم باز گردد اما اگر دیر به تیم اضافه شود طرزرفتار و حرف هایم مسلما با امروز تفاوت خواهد داشت. ( لازم به ذکر است ساعاتی پس از این حرف های ابراهیم زاده، حسین خانی با حضور در باشگاه مس، قراردادش را تمدید کرد!)
در کادر فنی از حضور آقایان امینی زاده به عنوان مربی بدنساز، آقای باجلان که یک مربی جوان و کارکرده و باروحیه است، آقای خدمتی در سمت مربی دروازه بانان و ولی میرزایی مربی کرمانی تیم استفاده کردیم. ضمن اینکه در آینده یک مربی دیگر و یک آنالیزور تصویری و چند استعداد یاب هم به ما اضافه خواهند شد.
محسن دلیر بازیکن گلزنی است که به درد لیگ یک می خورد. فصل های قبل جای یک بازیکن تمام کننده در تیم مس خالی بود و بهترین گلزن تیم 6 یا 7 گل به ثمر میرساند که این اصلا چیز خوبی نیست. اگر مسئولین تیم بتوانند دلیر را جذب کنند خیلی برای ما مثمر ثمر خواهد بود، و اگر این اتفاق نیفتد ما یک گام عقب خواهیم افتاد.
تمام تلاشم را می کنم تا از میان بازیکنان رده های سنی پایین را شناسایی و نسبت به پرورش آن اقدام کنم اما نباید خودمان را محصور کنیم، باید بازیکنان با فرهنگ های متفاوت را جذب کرد تا با این تبادل، پیشرفت را هم شاهد باشیم.یادمان نرود لیونل مسی یک آرژانتینی و نیمار یک برزیلی است که از 13-14 سالگی در بارسلونا اسپانیا آموزش دیده و رشد کرده اند.
یادتان باشد سقوط سریع تر از صعود است.با خلاص بودن هم می توان سقوط کرد اما برای صعود یک مسیر سخت ومشکل را پیش رو داریم. وقتی مس به راحتی سقوط کرد برای برگشت به لیگ برتر احتیاج به صبر و پشتوانه سازی واستقامت و کار فراوان است که اهسته و پیوسته برویم که هم دیر نرسیم و هم میانه راه کم نیاریم و به آخر خط برسیم.
آرتا وامیرحسین طاهری جز سرمایه های تیم محسوب می شوند و با قراردادی که بستند عملا بازیکنان مس محسوب می شوند اما باید در تمرینات حاضر شوند ولی چون این دو با تیم ملی جوانان اکثرا در اردو هستند، کمتر در تمرینات تیم مس شرکت می کنند وهمین باعث می شود که از هماهنگی با تیم دور شوند.
حواشی همیشه بوده و هست، مهم این است که ما چگونه با این حواشی برخورد کنیم. حواشی اجتناب ناپذیر است ولی اگر جایی من حس کنم آن حواشی به تیم ضربه می زند مسلما آن را دنبال و در صدد رفع و حذف آن برخواهیم آمد. برای شروع مقابله با حواشی از شما خبرنگاران می خواهم برای گرفتن اطلاعات و صحت و سقم اخبار از من جویا شوید نه با بازیکنان من.اگر تیم صعود کند همه با هم صعود کرده ایم و اگر در لیگ یک باشیم، باز هم همین جا هستیم. احترام متقابل بین ما و شما و بازیکنان به رفع حواشی تیم کمک می کند.
متاسفم برای افرادی بی صداقتی که با مطرح کردن حرف های بی ثبات قصد تخریب من ومخالفت با عوامل تیم را دارند، هیچ‌کس این جرات و این حق را ندارد که به من بازیکنی سفارش و یا تحمیل کند اگر شخصی این موضوع را بیان ولی نتواند آن را ثابت کند، نشان می‌دهد که بدون صداقت این موضوع را مطرح کرده است چراکه اگر روزی شخصی به من بازیکنی را تحمیل کند نه فقط از مس که به طور کلی از فوتبال خداحافظی خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *