سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۵

آیت الله خزعلی درگذشت
عضو مجلس خبرگان رهبری درگذشت. به گزارش نامه نیوز، ساعت 9:30 بامداد دیروز، عضو برجسته جامعه مدرسین و نماینده مجلس خبرگان درگذشت. در همین رابطه مهدی خزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید خبر درگذشت آیت‌الله خزعلی، خاطرنشان کرد: پدر ساعاتی پیش به علت بیماری به رحمت خدا رفت. آیت الله حاج شیخ ابوالقاسم خزعلی، زاده اول فروردین 1304 در بروجرد بود که نمایندگی مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت. وی به مدت 20 سال از اعضای مجلس خبرگان رهبری بوده است.
آیت الله خزعلی از فقهای سابق شورای نگهبان بود و از ابتدای تشکیل بنیاد بین المللی غدیر تاکنون مسئولیت دبیر کلی این مجموعه را بر عهده داشت. آیت الله خزعلی علاوه بر عضویت در جمع تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی، در دوره های دوم، سوم و بخشی از دوره چهارم از سال1365 تا 1378 اعضای فقهای شورای نگهبان بوده است.

ماجرای بستری شدن وزیر اقتصاد
دیروز علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هیات دولت دچار حمله قلبی شد. پس از این اتفاق وزیر اقتصاد دولت روحانی به بیمارستان منتقل شد. پس از این اتفاق در سایت های مختلف خبری حجم زیادی از اخبار بستری شدن آقای وزیر منتشر شد. اخباری که گاه به شایعه بیشتر شبیه بودند.
در نهایت پس از سه ساعت خبر مرخص شدن علی طیب نیا منتشر شد. خبرآنلاین در این مورد نوشت: علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی که در نشست هیات دولت، دچار ناراحتی قلبی شده و به بیمارستان منتقل شد،بعد از سه ساعت از بیمارستان مرخص شد.
پیگیری های خبرآنلاین حاکی است که حال آقای طیب نیا خوب است و در حال حاضر اوضاع جسمی آقای طیب نیا رو به بهبود است و به توصیه پزشکان معالج، نیاز به استراحت مطلق دارد. به گفته وی، پزشکان مشکل قلبی آقای طیب نیا را گرفتگی عروقی اعلام کردند که با استراحت برطرف می شود.

دولت یک‌ماه یارانه نقدی به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد
با تداوم تاخیرها در واریز یارانه‌های نقدی، سرانجام دولت یک ماه یارانه نقدی به میزان بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به ۷۶ میلیون ایرانی بدهکار شد. به گزارش خبرنگار مهر، روزی که قرار شد قانون هدفمندسازی یارانه ها اجرا شود، روز ۲۸ آذرماه سال ۸۹ بود. به مرور زمان دولت هر ماه چند روز در پرداخت یارانه های نقدی تاخیر کرد و سرانجام تمام این تاخیرها منجر به این شد که دولت یک ماه کامل در پرداخت یارانه های نقدی به یارانه بگیران تاخیر داشته باشد و بر این اساس، یک ماه به یارانه بگیران بدهکار شد. سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرده است که پنجاه و پنجمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ شنبه ۲۸ شهریور ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد، این در حالی است که پنجاه و شش ماه از زمان اجرای این طرح می گذرد. بر این اساس با تاخیر یک‌ماهه در واریز یارانه نقدی، دولت بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۷۶ میلیون ایرانی یارانه‌بگیر بدهکار می‌شود.

نامه زاکانی به سران قوا برای تشکیل نشست بررسی برجام
رئیس کمیسیون ویژه برجام طی نامه‌های جداگانه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه، خواستار برگزاری جلسه مشترک این کمیسیون با سران 3 قوه برای بررسی توافق هسته‌ای شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌های جداگانه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار جلسه مشترک کمیسیون با سران 3 قوه برای بررسی برجام شد. به گزارش فارس، اعضای کمیسیون خواستار برگزاری نشست‌های جداگانه با سران قوا شدند و با توجه به فرصت کوتاه و اندک کمیسیون برای تهیه گزارش نهایی، بر برگزاری سریعتر این جلسات تأکید کردند. در قسمتی از نامه زاکانی آمده است: خواهشمند است با عنایت به محدودیت زمانی پیش روی کمیسیون برای تدوین گزارش نهایی و ارائه آن به صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دستور فرمایید در اولین فرصت ممکن مقدمات برگزاری جلسه اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضرتعالی فراهم شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *