سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۶

مدیرکل آموزش و پروررش استان کرمان منصوب شد
با حکم وزیر آموزش و پرورش «محمدمحسن بیگی» به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان منصوب شد. به گزارش ایسنا دکترمحمدمحسن بیگی با حکمی از سوی دکتر فانی به عنوان مدیرکل آموزش و پروررش استان کرمان منصوب شد. بنابراین گزارش مراسم معارفه بیگی و قدردانی از خدمات سیدداوود ملکی سرپرست سابق این اداره کل امروز ساعت 9 صبح در محل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می شود. محمدمحسن بیگی پیش از این سمت معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان را به عهده داشته است.
گفتنی ست پیش از این ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بود که برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم از سمت خود استعفا کرد. جهانگیری می خواهد از سیرجان نامزد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شود. گفتنی ست پس از استعفای جهانگیری، ملکی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش کرمان

آغاز مرمت بازار سردار کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت بازار سردار کرمان خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی افزود: بازار سردار که در واقع ترکیبی از چند بازارچه و راسته متقاطع است با سه راسته اصلی به بازار اختیاری متصل می شود که کاروانسرای سردار در میان این سه راسته اصلی شکل گرفته است. وی اظهار کرد: بازار سردار یا سرای سردار را باید دایره المعارف کاشی کاری معقلی دانست. وفایی به اشاره به اینکه بخش هایی از این مجموعه با ارزش در آتش سوزی دهه 50 آسیب جدی دیده و هم اکنون در حال مرمت هستند، تصریح کرد: طی این فاز از عملیات مرمتی، بازسازی سقف های آسیب دیده و همچنین مرمت بدنه ها و ستون های آجری در دستور کار است. گفتنی است بازار بزرگ کرمان که یکی از مهم ترین بازارهای ایرانی است که در مرکز بافت قدیم کرمان قرار دارد و مجموعه های باارزشی چون مجموعه گنجعلیخان، ابراهیم خان، وکیل، سرای سردار و غیره را درخود جای داده است.

تعطیلی 42 درصد کارگاه‌های اقتصادی در استان
رییس کارگروه تامین اجتماعی کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان گفت: هزار و 693 کارگاه اقتصادی در استان وجود دارد که در حال حاضر 42 درصد آنها تعطیل شده‌اند و مابقی نیز زیر 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند. به گزارش ایسنا عباس جبالبارزی همچنین پیشنهاد برگزاری یک نشست را با حضور فعالان اقصادی استان و نمایندگان و روسای سازمان تامین اجتماعی به منظور هماهنگی بهتر و تسهیل در روند کاری را پیشنهاد داد.
وی با اشاره به نامناسب بودن فضای کسب و کار گفت: به همین دلیل تامین اجتماعی می خواهد بر هر چیزی ایراد وارد کند و این موضوع انگیزه را از فعال بخش خصوصی برای توسعه و رشد نیروی کار می گیرد. رییس کارگروه تامین اجتماعی این کمیسیون ادامه داد: در زمان رکود که کارگاه فعالیت نداشته هزینه ­های ناشی از تحریم را متحمل شده، در صورتی که کارگاه در تحریم نقشی نداشته و این جریمه نباید از کارگاه دریافت شود.

تعامل دو سویه اقتصاد و هنر در کرمان برقرار شود
نماینده مردم کرمان و راور گفت: با توجه به ظرفیت های بزگ اقتصادی کرمان، رابطه دوسویه اقتصاد و هنر در این استان تعریف شود. به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور؛ محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یازدهمین جشن سینمای کرمان که به مناسبت روز ملی سینما برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمان ظرفیت های بزرگی در زمینه اقتصادی دارد می شود ازاین ظرفیت ها به خوبی استفاده کرد. عضو شورای اقتصاد کشور بیان کرد: توانمندی که در حوزه اقتصادی در استان کرمان وجود دارد و ارتباط آن با حوزه هنر می تواند در قالب یکه تعامل دو سویه تعریف شود. وی با اشاره به ظرفیت مناسبی که در عرصه بازیگری در استان کرمان وجود دارد افزود: اکثر کسانی که در عرصه بازیگری در کشور مطرح هستند و اثرشان جزء پرفروش ترین فیلم ها بشمار می رود از تلویزیون شروع کردند و خلأ جدی بازیگران ما در این عرصه کاملا احساس می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *