سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳

خبر ورود کارگران چینی جوسازی بود
در حالی طی ماه های اخیر چندین مرتبه خبر ورود کارگان چینی به کرمان در رسانه ها منتشر شده بود، حالا مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه خبر نادرستی درباره ورود چینی ها به زرند منتشر شد که بی انصافی بود. چرا باید در جایی که 100 نفر نیروی خارجی در کنار 2 هزار و 900 نفر نیروی داخلی کار می کنند، جوسازی کنیم؟ این موضوع در حالی است که پیش از این برخی مسئولان محلی خبر ورود کارگران چینی به زرند را تایید کرده بودند.
علی اقبالی حالا به ایسنا گفته: تعداد اتباع خارجی در فولاد زرند 89 نفر و با پروانه کار مشخص هستند و در کنار آنها ایرانی ها کار می کنند و کارفرما بعد از اتمام کار باید اتباع خارجی را رد کند زیرا ماندن آنها برای او هزینه دارد.

تبدیل فضای سبز فاریاب به چراگاه چهارپایان
ابراهیم تاجیک- فضای سبز شهرستان فاریاب در نیمه دوم شهریور 1394 تبدیل به چراگاه احشام شده است به گونه ای که اگر قصد پیاده روی در شهر را داشته باشید در قسمت هایی از شهر شاهد چرای گوسفندان و برخی احشام دیگر خواهید بود. این امر موجب شده است شهر فاریاب چهره نامناسبی به خود بگیرد. با برخی از شهروندان که صحبت کردیم از وضعیت موجود بسیار ناراضی بودند و شهرداری فاریاب را متهم به کم کاری میکردند.لازم به ذکر است به جز احشام وجود سگ های ولگرد هم ازدیگر معضلات شهر شده است که خود این امر موجب ایجاد خطر برای خودروهای عبوری و موتورسواران است .

پیش بینی برداشت 41 تن پسته در جیرفت
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: برداشت پسته از باغ‎های منطقه اسفندقه از توابع این شهرستان از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، علی سالاری اظهار داشت: برداشت پسته از باغ‎های منطقه اسفندقه از توابع شهرستان جیرفت از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده است و تا نیمه اول مهر ماه ادامه دارد.
وی سطح زیرکشت مثمر و غیر مثمر این محصول را حدود 73 هکتار دانست و بیان داشت: از این میزان 23 اصله آن نهال و50 هکتار نیز بارور است. سالاری با اشاره به اینکه متوسط عملکرد پسته در هر هکتار 825 کیلوگرم است، عنوان کرد: بر همین اساس پیش‎بینی می‎شود در مجموع حدود 41 تن محصول پسته از باغ‎های منطقه اسفندقه برداشت شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت ادامه داد: ارقام پسته کشت شده در این منطقه شامل اکبری، احمدآقایی و کله‎قوچی است.
وی افزود: در فصل برداشت این محصول به صورت دائم برای سه تا چهار نفر و به صورت موقت برای حدود 20 نفر اشتغالزایی صورت می‎گیرد. سالاری با تأکید بر اینکه برنامه توسعه کشت محصول پسته در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: با توجه به وضعیت آب وهوایی مناسب منطقه اسفندقه و کم‎مصرف بودن این محصول شرایط برای احداث باغ پسته مناسب است به همین دلیل متقاضیان زیادی برای این کار وجود دارد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت اضافه کرد: اکنون پرونده حدود 25 نفر متقاضی این کار در سطح 50 هکتار تشکیل شده و آماده معرفی به بانک هستند، اما به دلیل کمبود اعتبارات هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *