پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۵

پیش‎بینی برداشت 3450 تن گردو از باغ‎های جنوب کرمان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: پیش‎بینی می‎شود از باغ‎های بارور گردوی این منطقه حدود 3 هزار و 450 تن محصول خشک برداشت شود . به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، سید یعقوب موسوی اظهار داشت: برداشت گردو از باغ‎های گردوی این منطقه از نیمه دوم شهریور ماه آغاز شده است. وی سطح زیر کشت این محصول را در جنوب کرمان 4 هزار و 90 هکتار دانست و بیان داشت: عمده باغ‎های گردو در مناطق ساردوئیه، جبالبارز، دلفارد و بحرآسمان وجود دارد. موسوی تصریح کرد: در زمستان 93 باغ‎های گردوی جنوب کرمان دچار سرمازدگی گسترده شد و خسارت 65 درصدی به محصول سال جاری وارد شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد : با توجه به این امر پیش‎بینی می‎شود از مجموع 3 هزار و 925 هکتار باغ‎های بارور این منطقه حدود 3 هزار و 450 تن محصول خشک برداشت شود. وی افزود: برای جلوگیری از سیاه شدن مغز محصول برداشت شده گردو توصیه می‎شود، کشاورزان بلافاصله پس از برداشت نسبت به پوست‎کنی محصول خود اقدام کنند .

حزب استانی اصلاح‌طلبان کرمان مجوز فعالیت گرفت
حزب استانی اصلاح‌طلبان کرمان با نام «جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان» مجوز فعالیت گرفت. حجت‌الاسلام اسلامی مدیرکل سیاسی استانداری کرمان در همین زمینه به گفتارنو گفت: کمیسیون ماده احزاب در نشست اخیر خود با تاسیس «جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان» موافقت کرد و مجوز اولیه این تشکل را صادر کرد. کتر»محمد میرزایی» در گفت و گو با ایسنا در رابطه با تشکیل»جمعیت اسلامی توسعه و آزادی استان کرمان» اظهار کرد: خوشبختانه بعد از تقاضای ما مبنی بر راه‌اندازی این جمعیت به مدیرکل سیاسی استانداری کرمان، این درخواست به وزارت کشور ارسال و در کمیسیون ماده 10 بررسی و تصویب شد. وی با اشاره به اینکه جمعیت اصلاح‌طلبان استان کرمان چندین سال در حال فعالیت تشکیلاتی است افزود: تفاوت ما با سایر جمعیت‌های مشابه این است که نباید از صفر شروع کنیم و تاکنون در قالب شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان فعالیت کرده‌ایم اما بعد از ابلاغ از سوی استانداری کرمان، جرئیات اقدامات و فعالیت‌های این جمعیت اعلام خواهد شد.

خوشه صنعتی از مدل های موفق کسب و کار است
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی کرمان گفت: یکی ازمدل های موفق در توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط، ایجاد خوشه صنعتی است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی کرمان، مهدی سلطانی در اولین جلسه شورای راهبری خوشه کسب وکار فرش دستباف، از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به عنوان متولی توسعه صنعتی و حمایت های نرم افزاری از صنایع کوچک نام برد و افزود: 10 استان در کشور برای توسعه کسب وکار فرش دستباف از مدل توسعه خوشه ای استفاده می کنند. وی خاطرنشان کرد: استان کرمان نیز به لحاظ پیشینه تاریخی وشهرت جهانی در صنعت فرش این مدل را دنبال می کند. وی بسیج منابع به منظور رسیدن به اهداف خوشه کسب وکار فرش را مهم تلقی کرد و ادامه داد: دراین راستا همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سازمان آموزش فنی وحرفه ای، کمیته فرش استان و سایر نهادهای مرتبط در کنار شرکت شهرکهای صنعتی کرمان در توسعه این خوشه موثر است.

راه اندازی انجمن اکوتوریسم دراستان کرمان
در نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، لزوم تشکیل انجمن اکوتوریسم در این استان مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق در این نشست با اشاره به جاذبه های اکوتوریسمی بسیار فراوان در استان کرمان و به ویژه کویر، تصریح کرد: حفظ محیط زیست یکی از مباحث اصلی در طبیعت و بوم گردی است. مهدی سیاوشی با اشاره به اینکه استان کرمان با توجه به وجود کویر، می تواند جایگاه خوبی در این زمینه داشته باشد، عنوان کرد: مقدمات تشکیل انجمن اکوتوریسم کرمان را انجام خواهیم داد و از همه افراد فعال در این زمینه برای راه اندازی آن کمک می گیریم. رییس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان گفت: کرمان با وجود جاذبه های فراوان در بخش گردشگری می تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد. سیاوشی خاطرنشان کرد: در بیش از دو سال گذشته به دلیل اقدامات خوب دولت و ارایه تصویر واقعی از ایران، تمایل گردشگران به ایران نسبت به سال های قبل بیش از دو برابر شده و شرایط فعلی روند افزایش ورود گردشگر به ایران را نشان می دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *