سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۳

تعداد قربانیان ایرانی حادثه مکه به ۱۱ نفر رسید
ایسنا نوشت: معاون حج و زیارت با اعلام اینکه تعداد کشته‌شدگان ایرانی در حادثه مکه به 11 نفر افزایش یافت، گفت: پس از سه روز تلاش شبانه‌روزی گروه تجسس برای یافتن سه زائر ایرانی مفقود شده در حادثه مکه، نسبت به مرگ آن‌ها به «یقین» رسیدیم. حمید محمدی اعلام کرد: پس از تحقیقات بسیار در بیمارستان‌های محل نگهداری مصدومان و سردخانه مکه و همچنین اطلاعات به دست آمده از همراهان آن سه زائر زن که ثابت شد در کانون حادثه حضور داشتند، به این جمع‌بندی رسیدیم آن‌ها یقینا جزو جان‌باختگان حادثه مکه هستند. بنابراین آمار کشته‌شدگان ایرانی به 11 نفر رسید. او درباره یافتن اجساد این زائران زن گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی فراوان برخی اجساد، کار شناسایی جسد سه زائر زن ایرانی همچنان ادامه دارد. هویت یکی از آن‌ها به طور کامل تطبیق داده شده و امیدواریم تا پایان امروز اجساد به طور کامل یافته شوند. گفتنی است ر اثر این حادثه 107 زائر جان باختند که 11 تن آن‌ها ایرانی بودند.

ایران خواستار نشست فوری سازمان همکاری اسلامی شد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از سازمان همکاری اسلامی خواست تا با برگزاری اجلاس اضطراری، اقدام رژیم صهیونیستی در تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیگیری کند. به گزارش خبرگزاری مهر مرضیه افخم اقدام رژیم نامشروع و کودک‌کش صهیونیستی در تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را برخلاف حقوق بین الملل دانست. وی با محکوم کردن حملات چند روز اخیر این رژیم و تجاوز آشکار به مقدسات مسلمانان، از تمام کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی و نهادهای بین‌المللی مخصوصاً سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد در خواست کرد تا نسبت به این اقدام غیرقانونی رژیم اشغالگر صهیونیستی واکنش فوری نشان دهند. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با تمام توان با همراهی دیگر اعضای سازمان همکاری اسلامی طی برگزاری یک اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی، نسبت به رسیدگی و بررسی اقدامات لازم در خصوص تجاوزات اخیر مبادرت ورزد.

ششمین غول هتلداری جهان
در ایران شعبه افتتاح می کند
گروه فرانسوی هتل های آکور دوشنبه اعلام کرد دو شعبه در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) تهران افتتاح خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روزنامع گاردین در پایگاه اینترنتی خود می نویسد، شرکت فرانسوی گروه هتل های آکور (Accor) با افتتاح شعبی از هتل آیبس (Ibis) و نووتل(Novotel) که زیر مجموعه این شرکت هستند، نخستین گروه هتل های بین المللی خواهد بود که در ایران فعالیت می کند. قرارداد افتتاح این دو هتل را امروز، سه شنبه، سباستین بازن (Bazin)، مدیر عامل هتل های آکور با نمایندگان شرکت ایرانی آریا زیگورات، مالک ساختمان های هتل، امضا می کنند. مطابق برنامه، دو هتل یاد شده پانزدهم اکتبر (بیست و سوم مهرماه) با ظرفیت مجموع حدود پانصد اتاق افتتاح خواهد شد. این هتل ها که با هدف برآوردن نیاز مسافران ایرانی و بین المللی افتتاح می شود که به قصد کسب و کار سفر می کنند، مجهز به اتاق های کنفرانس، سالن اجتماعات، سالن های ورزشی، استخر و سونا است.

ادعای روزنامه لبنانی درباره دومین سفر سردار سلیمانی به مسکو
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، روزنامه لبنانی السفیر در گزارشی در شماره امروز خود مدعی شد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار در تابستان سال جاری به مسکو سفر کرده است. این روزنامه بدون ارائه سند و مدرکی در مورد این اخبار به نقل از یک منبع ناشناس عربی مدعی شد که سفر دوم سردار سلیمانی به مسکو یک هفته قبل انجام شده است،‌ این در حالی است که سفر اول نیز در اوایل آگوست گذشته انجام شد و سردار سلیمانی در جریان این سفر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. این در حالی است که تهران و مسکو هیچ‌ یک، اخبار منتشر شده در رابطه با این دو سفر را تأیید نکرده اند، اما رسانه‌های وابسته به غرب با شانتاژ تبلیغاتی در این رابطه اعلام کردند که واشنگتن نسبت به انجام این سفر اعتراض کرده است، چرا که سردار سلیمانی در لیست تحریم‌های بین‌المللی آمریکا قرار دارد، اما مسکو با رد این تحریم‌ها وی را در خاک خود پذیرفته است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *