سایت خبری پیام ما آنلاین | شهباز حسن پور خبر داد آمادگي نمايندگان مردم مناطق همجوار براي كمك به مس منطقه كرمان

شهباز حسن پور خبر داد آمادگی نمایندگان مردم مناطق همجوار برای کمک به مس منطقه کرمان





۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۵۱

شهباز حسن پور خبر داد
آمادگی نمایندگان مردم مناطق همجوار برای کمک به مس منطقه کرمان

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر، در دیدار با حسین نظری مدیر مس منطقه کرمان، از اعلام آمادگی نمایندگان مناطق همجوار در مجلس شورای اسلامی با مدیریت مس منطقه کرمان برای رفع موانع اداری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مس منطقه کرمان، نماینده مردم سیرجان و بردسیر، در این دیداراعلام کرد: «آقایان محمدی انارکی نماینده رفسنجان، اسدی نماینده شهربابک به همراه بنده به عنوان نمایندگان سه شهری که بیشترین حوزه دربرگیری را با مس دارند، آماده همه گونه همکاری و تعامل با مس منطقه کرمان هستیم تا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، این صنعت بتواند با کمترین موانع اداری به فعالیت خود در منطقه بپردازد.»
وی از همه مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی مرتبط با مس خواست که همکاری شایسته ای با مس منطقه کرمان داشته باشند. وی ضمن تشکر از اجرای عدالت در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شرکت مس در استان کرمان، خود را حامل پیام تقدیر مردم شهرهای سیرجان، بردسیر و پاریز دانست و گفت: «امروز در خدمت مهندس نظری هستم تا ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات مجموعه بزرگ صنعت مس در کشور و استان کرمان در خصوص چند برنامه مشترک نیز به تبادل نظر بپردازیم.»
وی اولین اقدام مشترک را برنامه تجلیل از «آن 23 نفر» اعلام کرد و با اشاره به کار بسیار بزرگی که 23 نفر از نوجوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس انجام دادند، گفت: «مقام معظم رهبری بعد از مطالعه کتاب «آن23 نفر» دستور دادند که از این آزادگان تجلیل شود که اولین مراسم تجلیل در سال گذشته در کرمان برگزار گردید و امسال با توجه به آنکه قبر شهید سید عباس سعادت پاریزی یکی از آن 23 نفر در پاریز قرار دارد، دومین مراسم تجلیل همراه با سالگرد آن شهید در پاریز برگزار خواهد شد.»
به گفته حسن پور، این مراسم تجلیل به همت روابط عمومی مس منطقه کرمان و با همکاری مجموعه مسئولین شهرستان سیرجان و پاریز، عصر روز پنجشنبه 31 تیر در سالن ورزسی پاریز برگزار می‌شود و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سخنران اصلی این مراسم خواهد بود.
شهباز حسن پور با اشاره به تعطیلی شرکت تاریر و بیکاری 80 نفر از کارکنان این شرکت، از حُسن ظن مسئولین مس در جذب بخشی از این افراد در شرکت‌های دیگر تشکر کرد و گفت: «نیازی به مراجعه به نماینده و یا مسئولین دولتی نیست.» حسن پور با اشاره به مشغول به کار بودن 20 هزار نفر در مس کشور و اذعان داشتن به سختی‌های موجود و کاهش قیمت جهانی مس، از مدیریت مس منطقه کرمان خواست تا در جهت اشتغال زایی غیر مستقیم در منطقه تلاش کند و اولویت خرید اقلام مورد نیاز خود را به تولیدات شهرهای مجاور بدهد. این نماینده مجلس پیشنهاد کرد که با تشکیل یک کارگروه تخصصی و اعزام به شهرهای مجاور، ظرفیت این همکاری سنجیده شده و در صورت نیاز کارگاه‌های اموزشی شکل بگیرد تا با توجه به دوران پسابرجام، شرایط سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در جهت تأمین نیازهای مس در منطقه صورت بگیرد.
نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس از توجه خاص مس به تکمیل جاده مانی به پاریز تشکر کرد و از مدیر مس منطق کرمان خواست که دستور اجرای این پروژه را برای ارتقای امنیت و آرامش کارکنان مس ساکن پاریز و سیرجان و مسافران این مسیر صادر کند. وی همچنین اعلام کرد: «نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و 230 مگاوات برق وارد مدار خواهد کرد. این نیروگاه با مشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران احداث شده است. »
حسن پور در سخنان خود از آغاز مقدمات اخذ 90 میلیون یورو فاینانس و صدور مصوبه بانک مرکزی برای احداث اولین ذوب آهن در استان خبر داد. به گفته وی، سهام این کارخانه به نسبت 51 به 49 متعلق به گل گوهر سیرجان و شرکت جهان فولاد (وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان مس) می‌باشد و در صورت تصویب، این پروژه ظرف سه سال به انجام خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *