سایت خبری پیام ما آنلاین | معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان: راه‌هاي مقابله با آسيب‌هاي دنياي مجازي بايد كشف شود

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان: راه‌های مقابله با آسیب‌های دنیای مجازی باید کشف شود





۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۰۲

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان:
راه‌های مقابله با آسیب‌های دنیای مجازی باید کشف شود
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: فضای مجازی همچون شمشیری دو لبه دارای فرصت ها و تهدیدهای فراوانی است و چنان چه فرهنگ استفاده از آن به وجود آید می تواند بسیار ثمر بخش باشد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «علیرضا پریور» با حضور در جمع پرسنل بیمارستان شهید باهنر کرمان با تاکید بر آسیب ها و فرصت های مجازی گفت: در عصر حاضر باید با قبول وجود دنیای مجازی راه های مقابله با آسیب های آن را کشف کرد.
وی ارائه آموزش های لازم به اقشار مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: خداوند متعال بشر را اجتماعی خلق کرده بنابراین چنین مخلوقی برای زندگی اجتماعی باید توانمندی هایی را کسب کند تا از زندگی مطلوبی بهره مند شود.
پریور با انتقاد از کم دانشی والدین در مورد آسیب های فضای مجازی بیان داشت: نباید تنها از ارگان های نظارتی توقع داشت که با معضلات فضای مجازی برخورد کنند بلکه این نظارت ها باید از نهاد خانواده آغاز شود. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: فضای مجازی همچون شمشیری دو لبه دارای فرصت ها و تهدید های فراوانی است و چنان چه فرهنگ استفاده از آن به وجود آید می تواند بسیار ثمر بخش باشد.
وی در ادامه گفت: لغزش افراد در فضای مجازی باعث تهدید بنیان خانواده است و اختلاط زن و مرد در شبکه های اجتماعی بسیاری از هنجارهای اجتماعی را می شکند و با از بین بردن تابو ها فرد را دچار دوگانگی می کند.
وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه با صرف فیلتر کردن چنین فضاهایی نمی شود با آسیب های مرتبط با آن مقابله کرد افزود: نیازمند آگاه سازی جنبه های مختلف اثرات منفی این شبکه ها بر زندگی افراد هستیم. پریور گفت: با توجه به گسترش استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی در بین کاربران به ویژه جوانان و نوجوانان می توان با فرهنگ سازی مناسب در این زمینه امنیت فضای مجازی را به حد مطلوب رساند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *