پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵

آتش سوزی در جنگل های کهور مهروئیه شهرستان فاریاب
هراز گاهی خبر آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرهای مختلف استان کرمان به گوش می رسد. حالا جنگل های فاریاب در آتش سوخته اند/ سه هکتار از جنگلهای کهورمهروئیه فاریاب عصر در آتش سوخت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری فاریاب، فرماندارفاریاب گفت: زبانه های آتش ازساعت 15 بر اثر ورزش باد گسترش یافت و پس از بیست دقیقه ازوقوع آتش سوزی یک خودوی آتش نشان ازفاریاب خود را به محل حادثه دیده رساند اما رسیدن خودروهای آتش نشانی ازشهرستانهای کهنوج وعنبر آباد دو ساعت طول کشید .امیری علت کندی عملیات مهار آتش در جنگل مهروئیه را سختگذر بودن منطقه دانست وافزود:خودروهای سنگین امدادی وآتش نشانی قادر به مهار سریع آتش نبودند وساعت یک بامداد آتش به طور کامل مهار شود. وی افزود علت حادثه در دست بررسی است. جنگل مهروئیه فاریاب با بیش از 5 هزار هکتار وسعت و با پوشش گیاهی کهورک، کهور، اسکنبیل، شوره و زیر است که متاسفانه خودروی آتش نشانی ندارد.

آمارگیری از زنبورستان‎های جنوب کرمان انجام می‎شود
مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: همزمان با سراسر کشور آمارگیری از زنبورستان‎های این منطقه انجام می‎شود. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، مهندس میثم نیک‎نفس اظهار داشت: آمارگیری از زنبورستان‎های این منطقه همزمان با سراسر کشور به مدت شش روز انجام می‎شود. وی زمان آمارگیری را از چهارم تا نهم مهر ماه اعلام کرد و بیان داشت: زنبورداران باید محل استقرار کلنی‎های خود را برای سهولت در آمارگیری به نزدیک‎ترین مرکز خدمات یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اعلام کنند. نیک‎نفس تصریح کرد: هرگونه آماربرداری از کلنی‎های زنبور عسل طی سال و خارج از زمان تعیین شده، فاقد ارزش و اعتبار قانونی است. مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: همچنین طی مدت زمان آمارگیری هرگونه کوچ و نقل و انتقال کلنی‎های زنبور عسل ممنوع است. نیک‎نفس عنوان کرد: آمار زنبورستان‎های منطقه جنوب کرمان در سال گذشته 34 هزار کلنی بوده که از این تعداد 226 تن عسل تولید شده است.

تدوین برنامه گردشگری کرمان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از تدوین برنامه راهبردی گردشگری استان کرمان خبر داد و گفت: این برنامه با دوره زمانی سه ساله نگارش و تدوین می شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمود وفایی افزود: برنامه راهبردی گردشگری استان کرمان در راستای نزدیک کردن و تطبیق برنامه های بالا دست با شرایط موجود با دوره زمانی سه ساله نگارش و تدوین می شود.
وی اظهار کرد: نبود شرایط لازم و کندی روند گردشگری استان در سال های اخیر باعث فاصله گرفتن از برنامه ها و اسناد موجود شده بنابراین اداره کل میراث فرهنگی استان با هدف تطبیق شرایط و به روز رسانی برنامه های موجود به خصوص نزدیک شدن به سند چشم انداز با همکاری تشکل های زیرمجموعه اتاق بازرگانی و جهاد دانشگاهی نسبت به تهیه برنامه سه ساله و حرکت در مسیر افق 1404 برنامه ریزی های منسجمی انجام داده است.

حساب 100 امام راحل منشاء خدمات ارزنده‌ای در روستاها است
فرماندار جیرفت با اشاره به فعالیت های حساب 100 حضرت امام (ره) گفت: فعالیت های این حساب منشاء برکات زیادی در روستاها بوده که توسعه عمران روستایی یکی از این اقدامات است. به گزارش ایرنا، احمد امینی روش در جمع هیات امنای حساب 100 حضرت امام (ره) افزود: طبق آمار موجود در شهرستان جیرفت اقدامات قابل توجهی در زمینه توسعه روستاها، اجرای طرح هادی، مسکن جوانان و دیگر زیر ساخت ها روستایی انجام شده است. فرماندار جیرفت افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب 100 حضرت امام (ره) دو ماه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به فرمان رهبر انقلاب تاسیس شد که از آن زمان تا کنون خدمات بسیار زیادی در بخش مسکن بویژه مسکن روستایی و طرح های هادی داشته است. وی ادامه داد: تهیه طرح هادی 40 روستا، اجرای طرح هادی 23 روستا و واگذاری 350 قطعه زمین به جوانان فاقد مسکن در روستا از جمله اقدامات انجام شده بنیاد مسکن در شهرستان جیرفت است. امینی روش خاطرنشان کرد: تملک 70 هکتار زمین و احدث یک هزار و 152 واحد مسکن روستایی نیز بخش دیگری از فعالیت های انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان جیرفت به شمار می رود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *