سایت خبری پیام ما آنلاین | تقاطع باغ ملی 14 دی افتتاح می‌شود

تقاطع باغ ملی 14 دی افتتاح می‌شود





۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۵۲

تقاطع باغ ملی 14 دی
افتتاح می‌شود

بعد از پنج هفته از تعطیلی جلسات شورای عمومی استان کرمان اولین جلسه دیروز با عدم حضور جوانمرد، مهنوش مومنی و علی اکبر مشرفی با ریاست علی منصوری، نایب رییس شورای شهر تشکیل شد.
علی منصوری در ابتدای جلسه با اشاره به غیبت تعدادی از اعضای شورا در این جلسه گفت: اعضای شورا 3هفته مرخصی بودند و تعدادی از اعضا نیز علاوه بر 3 هفته یادشده 2 هفته است که در شورا حضور ندارند و غیبت داشته اند و لازم است که بگویم تعهد کاری ما بنا به وظایفی که نسبت به مردم داریم باید بیشتر از این باشد.اگر این اعضا شورا کار داشتند باید اعلام و درخواست مرخصی می کردند و وقتی که کسی مرخصی نگرفته است، غیبت قابل پذیرش نیست.
منصوری در خصوص عدم حضور رییس شورای شهر در این جلسه اظهار داشت: مهندس مشرفی نیز به جهت کسالتی که داشته اند برای مداوا رفته اند و هفته آینده در شورا حضور خواهند داشت.
فتح الله مویدی در ادامه در خصوص قرار داد میدان آزادی گفت: ما همچنان منتظر قرارداد میدان آزادی هستیم و علت تعلل را می خواهیم بدانیم، در غیر اینصورت بنده مجبور می شوم که در خصوص علت تعلل مصاحبه کنم.
مویدی اظهار کرد:با توجه به اینکه دو تقاطع دیگر را بدون قرارداد شروع شده است و کار در حال انجام است، شورا نظراتی داشته است و اعلام خواهیم کرد. همچنین گزارشی را از میزان پیشرفت پروژه میدان آزادی به ما بدهید و فکر می کند سرعت کارها کم شده است.
شهردار کرمان گفت: راست گرد بلوار جمهوری در حال انجام است و احتمالا تا 20 روز آینده قسمت رویه میدان آزادی کاملا بسته می شود و بعد از تکمیل مسیر راست گرد بلوار جمهوری قسمت رویه این مسیر را کاملا باز می کنیم و در خصوص میزان پیشرفت کار هم در جلسه آینده توضیحاتی ارایه خواهم کرد.
مویدی در ادامه به نامه رسیده در خصوص افزایش حق کمیسیون های ماده 100 و 77 اشاره و گفت: شورا با 10 درصد افزایش موافقت کرده است و من فکر می کنم با دو جلسه ای که ما حضور پیدا می کنیم 400 هزار تومان هم کافی می باشد.
بابایی در پاسخ گفت: اگر اعضای شورای شهر، فرماندار و وزارت کشور هم نگیرند بحثی ندارند اما قضاتی که وقت می گذارند و در این جلسات حضور پیدا می کنند و در یک جلسه گاها 200 پرونده را بررسی می کنند بارها به ما گفته اند مبلغی را که به ما پرداخت می کنید با اندازه ی یک ساعت وقتی هم که ما می گذاریم نیست.
وی با اشاره به اینکه یکی از منابع اصلی شهرداری کمیسیون ماده77 و100 است، افزود: اگر این مقدار افزایش داشته باشد بهتر است، با توجه به اینکه در شهر های دیگر 600 هزار تومان پرداخت می شود.
مویدی در پاسخ گفت: از نظر من این افزایش قیمت کافی می باشد.
با درخواست بابایی خالص دریافتی کمیسیون ماده 100، 550 هزار تومان و کمیسون ماده 77، 500 هزار تومان شد.
مویدی در ادامه با اعلام مخالفت خود در این خصوص گفت: من مخالفم. بنده به عنوان یکی از اعضای این کمیسیون ها در ماه 2 جلسه 2 یا 3 ساعته می روم که در هر صورت دریافت 500 هزار تومان زیاد می باشد. کی ساعتی 250 هزار تومان دریافت می کند که من دریافت کنم؟ ت الان هیچ قاضی به من در خصوص کم بون حق زحمه دریافتی خود نگفته است. به نظر من آنچه که حق است باید تصویب شود.
منصوری در پاسخ گفت: در شهر های دیگر بیش از این دریافت می کنند و مویدی در پاسخ اظهار کرد: در شهرهای دیگر پروژه ها با کمبود منابع مالی روبرو نیستند.
حجت الاسلام ربانی زاده با اشاره به اینکه در گذشته عضوی از کمیسیون ماده 100 بوده است و الان نیست، گفت: کمیسیون ماده 100 در ماه 4 جلسه دارد و مدت زمان هر جلسه حداقل 2 ساعت می باشد.
وی افزود: نماینده وزارت کشور، قوه قضاییه و عضوی از اعضای شورا در کمیسیون ماده 100 شرکت می کنند و من معتقدم که جایگاه های افراد تعریف دارد و همانطور که حقوق یک معلم و پزشک یکی نیست، حقوق قضات هم به همین شکل می باشد. اعضای شورا می توانند چیزی دریافت نکنند اما باید مبلغ پرداختی منطقی باشد و می توان از استان های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان مقدار پرداختی ها را پرسید تا پرداختی ها منطقی باشد.
منصوری اظهار کرد: سوال شده و حداقل دریافتی ها 600 هزار تومان بوده است.
در پایان مصوب شد که همان 550 هزار تومان برای کمیسیون ماده 100 و 500 هزار تومان برای کمیسیون ماده 70 پرداخت شود.
در ادامه شهردار کرمان در خصوص پروژه های شهری گفت: قرارداد 4 پل قبل با تاخیر ارایه شد به دلیل اینکه در خصوص مدت زمان انجام پروژه ها اختلاف نظر وجود داشت که روز گذشته به جمع بندی زمانی رسیدیم 14 دی ماه 95 پل چهار راه ولیعصر (باغ ملی) افتتاح شود و چهارشنبه سردار اکبری برای بازدید از پروژه ها و قطعی شدن قرار داد میدان آزادی به کرمان می آیند و قرار را یکشنبه هفته آینده به شورا تحویل خواهیم داد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *