پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ماشاالله رنگی آبادی سرمایه گذار پروژه محور کوثر در واکنش به انتقاد استاندار از شورای شهر کرمان: اگر شورا گذاشته بود سه ماهه بلوار کوثر و پل سیدی را تمام می‌کردم

ماشاالله رنگی آبادی سرمایه گذار پروژه محور کوثر در واکنش به انتقاد استاندار از شورای شهر کرمان: اگر شورا گذاشته بود سه ماهه بلوار کوثر و پل سیدی را تمام می‌کردم





۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۸

ماشاالله رنگی آبادی سرمایه گذار پروژه محور کوثر در واکنش به انتقاد استاندار از شورای شهر کرمان: اگر شورا گذاشته بود سه ماهه بلوار کوثر و پل سیدی را تمام می‌کردم

در جلسه پیگیری پروژه های عمران شهری که مشروحش در شماره 445 روزنامه پیام ما منتشر شد، استاندار کرمان انتقادات تندی را از عملکرد اعضای شورای شهر کرمان مطرح کرد. علیرضا رزم حسینی که انگار دل خونی از اقدامات برخی از اعضای شورای شهر داشت نسبت به موانعی که برای برخی از اقدامات عمرانی شهر پیش آمده بود گله کرد. استاندار کرمان در بخشی از صحبت هایش با اشاره به پروژه محور کوثر گفت: الان چند وقت است بعد از اینکه آقای زنگی آبادی شروع کرد دیگر هیچ اتفاقی در این محور نیفتاده است. الان شش ماه است که قرارداد محور کوثر می رود و می آید. رزم حسینی سپس خطاب به یکی از اعضای شورای شهر کرمان گفت: : شما که میلیاردر سرمایه گذار هستید چرا نمی آیید محور کوثر را باز کنید؟ شورا به جای اینکه تسهیل کند مانع می شود. سرمایه گذار آمده اینجا، التماسش کردیم بیاید سرمایه گذاری کند شش ماه معطل این است که قرارداد ببندد. نمی شود که عده ای چوب لای چرخ بگذارند. شوراها در همه جا بوجود آمده اند که کار مردم را راه بیندازند. مردم اگر بدانند قرار است در شورا به کسی رای بدهند که مانع کارشان شود که رای نمی دهند. چگونه است که شش ماه من در جریان هستم این قرارداد به شورا می رود و برمی گردد؟ هرکسی که سرمایه گذار دارد بیاید محور را باز کند.
این صحبت های استاندار کرمان باعث شد تا سوالات زیادی درباره این پروژه بوجود بیاید. پروژه ای که حدود یک سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته اما پیشرفت چندانی نداشته است و از صحبت های استاندار اینگونه برمی آید که مشکلاتی بین سرمایه گذار این پروژه و شورای شهر کرمان وجود دارد. همانطور که رزم حسینی گفته، ماشاالله زنگی آبادی یکی از کسانی بود که پیشنهاد سرمایه گذاری داده بود و با پذیرفتن استاندار و پذیرفتن تفاهم نامه و امضای صورتجلسه توسط کمیته عمران شهری کار را شروع کرده بود. صورت جلسه ای که با امضای استاندار، معاونت عمرانی وقت، شهردار وقت، تعدادی از اعضای شورا و مسئولین مرتبط استان تنظیم شده بود. آنطور که ما شنیده بودیم، مااالله زنگی آبادی و شرکت او همیشه پروژه ها را کوتاه تر از زمان تعیین شده به اتمام می ر ساند و تحویل می داد. تاخیر در اجرای پروژه محور کوثر و پل سیدی بسیاری را به تعجب واداشته بود و با توجه به صحبت های روز یکشنبه استاندار علاقه ما را برای بررسی این موضوع بیشتر می کرد. زنگی آبادی که بیش از 45 سال در ساخت و ساز پروژه های عمرانی شهر کرمان نقش داشته است، در یک عصر تابستانی در دفتر یکی از دوستان قدیمی که از معتمدین خوش نام شهر به شمار می رود با ما هم صحبت شد. با این سرمایه گذار که بسیاری با توجه به بیلان کاری او، وی را جزو برترین پیمانکاران کشور می دانند که ویژگی مخصوص به خود دارد و آن هم اتمام پروژه ها پیش از موعد است درباره مسائل و مشکلاتی که مانع پیش روی محور کوثر و پل سیدی شد گفت و گو کردیم. هرچند که دوست داشتیم درباره سوابق وی و فعالیت هایش با او صحبت کنیم که به دلیل اهمیت موضوع و خلط نشدن مبحث آن را به گفت و گوهای دیگری ارجاع دادیم. ماحصل مصاحبه پیام ما با مشاالله زنگی آبادی در یر آمده است که از نظرتان می گذرد:

اکثر مردم شما را می شناسند و تقریبا کمتر کرمانی در شهر کرمان هست که با عملکرد شما آشنا نباشد. اما مسئله ای که اخیرا پیش آمده و استاندار کرمان درباره آن صحبت کرده مسئله پروژه کوثر است که شما سرمایه گذار این پروژه بودید. آقای رزم حسینی همیشه در صحبت هایشان از پهن کردن فرش قرمز پیش پای سرمایه گذاران صحبت کرده و قطعا این فرش قرمز اول باید پیش پای سرمایه گذاران کرمانی پهن شود. اما پروژه محور کوثر جلو نرفته است و استاندار هم از این موضوع گله داشته. چه اتفاقی در این بین افتاد که این محور همچنان بلاتکلیف است؟
ببینید من بیش از 45 سال در این استان کار کردم. اوایل کارم 27 خیابان را در این شهر ساختم. از خیابان شمال جنوبی گرفته تا آلاشت و ابن سینا و … . من فقط یک بار به حج عمره رفتم و دفعه های بعد به جای حج رفتن در استان ماندم و کار کرده ام. جاده هایی ساختم که طی 37 سال پس از انقلاب حتی یک بار هم نیاز به روکش نداشته است. با همه استانداران هم همکاری کردم و اکثرا از من تقدیر کرده اند. حتی شده که استان های دیگر خواسته اند من به آن جا بروم و فعالیت کنم. از جمله زمان استانداری آقای دکتر بانک که از من خواسته شد به تهران بروم و کار عمرانی کنم که ایشان به من گفتند که اگر از زیر دریا هم تونل بزنی و بروی اجازه نخواهم داد از کرمان بروی. حتی یک بار آقای نجفی مدیرکل وقت راه و ترابری اصفهان از من دعوت کرد تا به اصفهان بروم و می خواست من را به رئیس جمهور آن زمان معرفی کند اما من به دلیل عشق و علاقه به کرمان ماندم. ببینید سابقه من این است. آن وقت سر این پروژه محور کوثر من به شورای شهر رفتم و کسانی که با رای 15 هزار نفری داعیه تصمیم گیری برای شهر 800 هزار نفری را دارند به من گفتند تو چکاره هستی و کی گفته کار کنی.
کمی بیشتر موضوع را باز کنید. پس از اینکه شما کار را شروع کردید این اتفاق افتاد؟
یک صورت جلسه ای در تاریخ سوم آبان سال 93 با حضور آقای استاندار، آقای کامیاب و حتی برخی از همین اعضای شورای شهر تنظیم شد و قرار شد کار را شروع کنیم. بعد از اینکه کار شروع شد خب ما هم باید بروکراسی اداری را طی کنیم. در جلسه ای بعضی از آقایان شورای شهر به من گفتند تو چرا کار را شروع کردی. چه کسی به تو گفت کار را شروع کنی. در حالی که اکثریت این اعضا آن صورت جلسه را امضا کردند اما به من گفتند چرا کار را شروع کردی.
یعنی شما را خواستند که چرا این پروژه را شروع کردید؟
بله. به من گفتند چرا شروع کردی. حتی من گفتم صورت جلسه ای با حضور استاندار امضا شده که گفتند شاید بعدا استاندار بمیرد نباشد و توهین هایی هم به شهردار که همراه من بود کردند. ببینید من شاید سردار نباشم اما سربار جامعه هم نیستم. نه در کانادا خانه دارم و نه مثل برخی از مسئولین از این شهر به آن شهر می روم. من کارم کارگری است و همیشه کار می کنم. پیامبر می گفت دست کارگر را باید بوسید. امام خمینی هم همین را می گفت آن وقت این آقایان به من می گویند تو که هستی و چرا کار را شروع کردی؟ باور کنید من تا الان که 10 ماه شده فقط به احترام آقای رزم حسینی سکوت کرده بودم. زمانی که آقای سیف الهی شهردار بود همیشه بخاطر فعالیت هایم از من تشکر می کرد آنوقت وقتی وارد جلسه این آقایان شدم دیدم برخی از این آقایان به شهردار و استاندار توهین می کنند و آن زمان گفتم خاک بر سر من.
پس 10 ماه است که جلوی کار شما گرفته شده است.
بله. در این چندماه چندین پروژه اداره راه را که آقای مهندس مقبلی خواسته بودند، انجام ندادم و قبول نکردم. چرا که من برای این پروژه کوثر تعهد داده ام و امضا کردم. من الان ماهی 200 میلیون تومان حقوق و هزینه های شرکت را می دهم و ضرر می کنم اما فقط به احترام آقای رزم حسینی استاندار محترم کرمان تا امروز صبر کردم. متاسفانه برخی از آقایان شورای شهر از 15 آبان 93 به من گفتند کار نکن.
به خاطر همین پروژه کارهای دیگری را قبول نکردید؟
بله. از آقای مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی و همچنین از فرماندار زرند و دیگران بپرسید. من به امضای خودم احترام می گذارم و افتخار می کنم که آقای رزم حسینی نیز کرمانی است.
اگر همین پول را در جای جای دیگری، در استان دیگری سرمایه گذاری کرده بودید الان وضع چگونه بود؟
ببینید در وضعیت فعلی 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در همه جای ایران هواخواه دارد. شرکت من 150 دستگاه از انواع ماشین آلات راه سازی و اجرایی دارد و کارخانه آسفالتم در هر 3 دقیقه یک کامیون آسفالت تولید می کند. حتی اگر نمی خواستم سرمایه گذاری کنم با این ناوگان و این توان از همه جای کشور به دنبال من هستند. بیش از 100 لوح تقدیر از مسئولین استانی و کشوری برای پروژه های مختلف دارم. شما مطمئن باشید با سرعتی که در انجام پروژه ها داریم و معمولا پروژه ها را در یک چهارم زمان تعیین شده به پایان می بریم، این میزان سرمایه گذاری چه میزان درآمدزایی برای ما داشت. در حالی که هم اکنون فقط ماهی 200 میلیون تومان مجموع حقوق و هزینه های ما می شود و بیکار مانده ایم. از اول انقلاب تاکنون سابقه نداشته است که من و شرکتم 10 ماه بیکار باشبم. من برای کار آفریده شده ام. من یک بار به دنیا آمده ام و یک بار می میرم.
اگر همان زمان کار را شروع می کردید الان این پروژه به کجا رسیده بود؟
طی 22 روز من با هزینه 5 میلیارد و 500 میلیون تومان جاده ماهان تا کرمان را روکش کردم. سرعت کار را همیشه سعی کرده ام بالا ببرم و مسئولان می دانند سرعت کار من چقدر است. اما جلوی کار من را گرفته اند. مشکل من چه بود؟ بعضی از انسان ها قبلشان را جلوی گلوله می گذارند آن وقت یک نفر به خاطر حب مقام، شهر را می فروشد. من از اینکه وارد کار این پروژه شدم توبه کردم ولی به خاطر شخص آقای رزم حسینی که کرمانی بود تاکنون منتظر ماندم.
بعد از آن صورت جلسه چه مقدار کار کرده بودید؟
کارهای اولیه تا بلوار امیرکبیر شده بود، زیرسازی شده بود و آماده آسفالت کردن بودیم که کار ما را تعطیل کردند.
خب به نظر شما چه هدفی را از تعطیل کردن کار دنبال می کردند؟
قطعا این ها هدف خاصی برای خودشان دارند. یکی از اعضای شورا می گفت داداش من پیمانکار است و می تواند کار را انجام دهد. خب الان 10 ماه گذشته. چرا کار را انجام نمی دهند؟
بعد از اینکه جلوی کار شما را گرفتند شما از طریق استانداری پیگیری کردید؟
ما یک سری مکاتبات داشتیم و حتی آقای کامیاب هم کتبی پیگیر مسئله ما شد. اما متاسفانه استاندار هم به تنهایی نمی تواند.
نه. منظورم این است استانداری که می گوید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنم چه کاری برای حل این مسئله انجام داد؟
به هر حال تلاش هایی انجام شد. حتی چند جلسه هم با آقای مویدی و سیف الهی گذاشتیم. مردادماه سال جاری هم جلسه کمیته عمران شهری تشکیل شد و آقای رزم حسینی به ما گفتند گذشته ها را فراموش کن و کار کنید. من باز هم قبول کردم. به هر حال دلم برای این شهر می سوزد.من کرمانی ام و افتخار می کنم برای همین شهر کار کنم. به من در آن جلسه گفتند چه مقدار سرمایه می گذاری. من گفتم 100 میلیارد تومان. در همان جلسه گفتم قبلا با 50 میلیارد تومان می شد کار را انجام داد اما الان باید 100 میلیارد سرمایه بگذارم. در آن جلسه تصمیماتی گرفته شد که در صورت جلسه اش آمده است.(صورت جلسه را نشان می دهد.)
شما پروژه را چند وقته می توانستید تمام کنید؟
مطمئن باشید 3 ماهه کار را تمام می کردم. 2 باند رفت و برگشت از بلوار کوثر تا فرودگاه را 3 ماهه می ساختم. من فقط حرف نمی زنم. عمل می کنم. اما الان واقعا دیگر نمی خواهم کار کنم. 10 ماه به احترام همشهری گرامی ام جناب آقای رزم حسینی و به خاطر استان خودم صبر کردم. اما الان واقعا برای رضای خدا هم که شده می خواهم من را رها کنند. الان 10 ماه است من را حیران کرده اند و تعیین تکلیف نمی کنند. چوب را این وسط مردم می خورند. خب مشخص است وقتی عده ای معدود با ساندویچ و شیرینی رای بیاورد همین می شود.
خب هیچ بند قانونی برای اینکه شورای شهر نتواند جلوی کار شما را بگیرد وجود نداشت؟
ببینید وقتی این پروژه تعریف شد و صورت جلسه امضا شد و آقای استاندار هم آن را ابلاغ کرد، به هر حال باید روال قانونی هم طی شود و یک سری مجوز از طرف شهرداری و شورای شهر صادر شود. نیم ساعت پس از جلسه یک نامه به شهرداری فرستادم و اعلام آمادگی کردم. به ما گفتند به شورا بروید. وقتی به شورا رفتم به من گفتند چکاره اید و چرا کار را شروع کردید. ما شما را نمی شناسیم. چه رزومه ای دارید. در حالی که من را با این چهره سیاهم همه می شناسند و به هر کوچه و خیابانی که می روم مردم شهر من را به نام کوچکم صدا می کنند. در حالی که من زیرسازی را شروع کرده بودم جلوی کار من را گرفتند. از آن زمان وضع نامعلوم مانده است.
پس شما الان فقط می خواهید تعیین تکلیف شوید.
قطعا. هر سرمایه گذاری با این برخورد روبرو می شد تا الان رفته بود. من هم بدلیل امضایی که کرده ام مانده ام و امضایی که می کنم برایم بسیار ارزش دارد. آن وقت من را معطل کرده اند. آن هم کسانی که تخصصی در این کار ندارند. در کار خودشان متخصص هستند اما در همه چیز که متخصص نیستند. مثلا کسی که در حرفه محترم فالوده فروشی و بستنی فعال است در این باره تخصص دارد و من ندارم. من سواد ندارم اما 45 سال کار عمرانی کرده ام و می دانم اگر از برج 8 بگذریم دیگر فصل آسفالت کردن تمام می شود. آقایان این را می دانند؟ خب مشخصا نه. کسی که سردفتر است چه اطلاعی از آسفالت می تواند داشته باشد؟ من عمله هستم و کارگرم. من اولین پایه یک استان را دارم. جاده چترود را اول انقلاب بدون آزمایشگاه با یک میلیون و 212 هزار تومان ساختم و هنوز خراب نشده است. به طوریکه آقای کامیاب پس از 33 سال از این جاده بازدید کردند و از من تقدیر کردند. کارنامه ام مشخص است آن وقت به من می گویند تو چه کاره ای. من می میرم اما دیگر به شورای شهر کرمان نمی روم.
معلوم است خیلی از شورای شهر کرمان دل پری دارید.
متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر کرمان فقط برای جیب و ساختمان خود کار می کنند نه برای مردم. وقتی یکی از نمایندگان شورای شهر کرمان به من می گوید این مقدار پول به من بده و وقتی من ندادم به من پیامک می زند که تو به من نیاز داری و از این حرف ها، شما ماجرا را بفهمید. هنوز می توانند بررسی کنند و پیامک ها را دربیاورند. تکلیف مشخص می شود با این وضعیت. ماجرایی را برای شما بگویم.
خب الان تصمیم شما چیست؟
من از شما می خواهم که به استاندار بگویید من را رها کنند که بروم. من برای این موضوع می خواهم پیش حاج قاسم سلیمانی بروم و به ایشان بگویم شما که مرزهای کشور را از اشرار و ناامنی و بیگانگان حفظ می کنی، از رهبری بخواهید کرمان و مردم کرمان را هم از دست برخی از این افراد نابلدی که هیچ آگاهی از امور شهری ندارند و فقط مانع می شوند و وارد شورای شهر شده اند نجات دهند.
استاندار کرمان هم در جلسه اخیر عمران شهری به برخی از اعضای شورای شهر درباره پروژه محور کوثر گلایه هایی را داشته است.
بله. استاندار به تنهایی نمی تواند خب. آقای رزم حسینی چند بار تا به حال گفته اند به مردم می گویم اما نمی گوید. چرا؟ شاید به خاطر مقام خود ملاحظه می کند. من اما می گویم. ببینید برخی از آقایان شورای شهر به فکر منافع هستند. من حتی به این آقایان گفتم دنبال حساب و کتاب نیستم و شما بگذارید پروژه که تمام شد بعد با هم حساب کنیم. سر پروژه کوثر و پل سیدی این را گفتم اما این آقایان فقط جلوی کار را گرفتند. اگر دلسوز مردم بودند اول می گذاشتند کارها تمام شود بعد سر مسائل مالی به من گیر می دادند. شما بدانید که هیچ مکه ای برای من واجب نیست وقتی وضعیت این شهر اینگونه مانده است. اما آقایان به فکر منافع خود هستند.
چرا؟
چون اگر دلسوز بودند ابتدا می گذاشتند کشتی به ساحل برسد بعد به اجناسش گیر می دادند نه اینکه کشتی را روی آب سوراخ کنند. این ها اگر دنبال پول و مقام نیستند چرا 10 ماه کارها را خوابانده اند و هیچ تصمیمی نمی گیرند؟ چند روزه پل سیدی را تکمیل و آماده بهره برداری می کردم. آقای چناریان فرمانده وقت نیروی انتظامی استان به من گفت این پروژه برای مردم خظرناک شده و تصادفات جرحی و فوتی داشته ایم. به خاطر مردم کرمان این پروژه را جمع کنید. اما وقتی که وارد شدم بدون اینکه قرانی پیش پرداخت بخواهم، فقط برای تکمیل پل سیدی جلویم را گرفتند و گفتند به تو چه ربطی دارد و با چه مجوزی اقدامات را جهت اتمام پل سیدی شروع کردی. متاسفانه برخی از اعضای شورا می خواهند هم شهردار باشند و هم استاندار.
در پایان اگر حرف خاصی مانده بفرمایید.
من اگر تا امروز صبر کردم و این مسائل را بازگو نکردم تنها به خاطر شخص آقای رزم حسینی استاندار محترم که بسیار هم دلسوز مردم هستند و همچنین آقای سیف الهی معاونت محترم عمرانی بوده است. من از حاج قاسم سلیمانی و جناب رزم حسینی خواهش می کنم وضعیت را روشن کنند. چون به نظر می رسد برخی از این اعضای شورای شهر فقط قصد دارند چوب لای چرخ سرمایه گذاران بگذارند.
گزارش تصویری شروع احداث محور کوثر تا فرودگاه، به همراه صورتجلسه های این محور و نامه های شرکت کرمان پتک به استاندار کرمان در ارتباط با محور کوثر که توسط اعضای شورای شهر متوقف شد را در زیر بخوانید:

صورتجلسه های احداث محور کوثر تا فرودگاه و نامه های شرکت کرمان پتک به استاندار
نامه شماره یک
تاریخ 6/5/94
جناب آقای مهندس رزم حسینی
استاندار محترم استان کرمان
با سلام
احتراماً، به استحضار می رساند، اینجانب در زمان شروع به کار جنابعالی به سمت استانداری استان کرمان طبق خواسته جنابعالی و شهردار محترم شهر کرمان و درخواست جنابعالی در جلسه ای با حضور جنابعالی، معاونین محترم استانداری، شهردار محترم شهر کرمان و تعدادی از مدیران و مسئولین استان شرکت نمودم و به استناد این جلسه صورتجلسه ای در تاریخ 3/8/1393 (کپی پیوست) تنظیم و جهت اجرای آن، این موضوع طی نامه شماره 11057/4/68 مورخ 7/8/1393 (کپی پیوست) جناب آقای مهندس کامیاب معاونت محترم عمرانی استانداری به شهردار شهر کرمان ابلاغ گردید.
اینجانب به استناد این صورتجلسه و اعتماد به امضا کنندگان آن جهت آمادگی به تعهدات مربوط به آن از شرکت در کلیه مناقصات خودداری و پرسنل و ماشین آلات شرکت را جهت اجرای تعهدات آماده کار نموده و همزمان جلساتی با جناب آقای مهندس مالدار معاون محترم فنی، جناب آقای دکتر قالیباف شهردار محترم تهران و مشاورین مربوط جهت طراحی پروژه ها برگزار نمودم.
اما، متأسفانه علیرغم پیگیری های معاونت محترم عمرانی استانداری و این شرکت که طی نامه های شماره 93/424 مورخ 20/8/1393 (کپی پیوست) و نامه شماره 93/1814 مورخ 1/9/1393 نیز برای جنابعالی ارسال گردیده است. تا این تاریخ هیچ گونه اقدامی تاکنون انجام نشده است.
این موضوع باعث گردیده از تاریخ امضا صورتجلسه فوق این شرکت با توجه به گذشت نزدیک به ده ماه و پرداخت حقوق پرسنلی ماهیانه بیش از صد میلیون تومان (فتوکپی لیست حقوق پیوست می باشد) و هزینه ماشین آلات و هزینه های کارگاهی، ماهیانه بیش از صد میلیون تومان و عدم شرکت در مناقصات و انجام کارهای دیگر ضرر و زیان زیادی به این شرکت وارد شده است و به مدت نزدیک به ده ماه این شرکت بلا تکلیف مانده و متأسفانه توسط جنابعالی نیز هیچگونه پیگیری خاصی انجام نشده است.
در صورتی با توجه فعالیت های این شرکت در سطح استان کرمان، توسط استانداران قبلی حمایت های زیادی از این شرکت انجام شده و حتی هر زمان که این شرکت قصد داشته است در دیگر نقاط کشور فعالیت نماید، این موضوع شدیداً توسط استانداران وقت مورد مخالفت قرار گرفته و از انجام این کار جلوگیری شده است.
از جمله زمان استانداری جناب آقای دکتر بانک، زمانی که قصد فعالیت در شهر تهران جهت انجام آسفالت کلیه معابر شهر را داشتم نامبرده از این امر جلوگیری و دستور دادند توسط آقای کهندل مدیر کل وقت اداره کل راه و ترابری از نقل و انتقال ماشین آلات این شرکت به خارج از استان جلوگیری به عمل آید. و آقای بانک استاندار محترم وقت استان حضوراً به بنده فرمودند اگر از زیر دریا هم تونل بزنی اجازه نخواهم داد از کرمان بروی و همچنین آقای مهندس نجفی مدیر کل وقت اداره کل راه و ترابری استان اصفهان از این شرکت جهت انجام پروژه های عمرانی آن استان دعوت به عمل آورد و نامبرده گفتن با توجه به انجام کارهای بسیار خوب شرکت می خواهم حضوراً شما را به آقای خاتمی رییس جمهور وقت معرفی کنم.
با توجه به موارد فوق الذکر و عدم پشتیبانی مسئولین استانی از جمله اعضای شورای شهر کرمان و واردن شدن ضرر و زیان های وارده به اینجانب که به هیچ صورت قابل جبران نخواهد بود. از آن استاندار محترم و همشهری عزیز با توجه به کلیه موارد فوق که به استحضار جنابعالی رسید، می پرسم آیا باز جنابعالی توقع همکاری بیشتری از اینجانب را دارید!؟
با احترام
شرکت کرمان پتک- زنگی آبادی
رونوشت:
جناب آقای سردار ذکا اسدی معاونت محترم سیاسی و امنیتی استانداری، جهت استحضار به انضمام کپی های پیوست
جناب آقای مهندس کامیاب معاونت محترم عمرانی استانداری، جهت استحضار به انضمام کپی های پیوست
جناب آقای مهندس سیف الهی شهردار محترم شهر کرمان، جهت استحضار به انضمام کپی های پیوست
جناب آقای مهندس توحیدی فرماندار محترم شهرستان کرمان، جهت استحضار به انضمام کپی های پیوست

نامه شماره دو
تاریخ: 11/6/94
جناب آقای مهندس رزم حسینی
استاندار محترم استان کرمان
با سلام
احتراماً، پیرو نامه شماره 94/197 مورخ 6/5/94 (کپی پیوست) به استحضار میرساند:
1- از زمان انتصاب جنابعالی به سمت استاندار استان کرمان و سخنرانی های مکرری که در رابطه با ایجاد تحول و همچنین اجرای طرحهای عمرانی در استان داشتید، اینجانب به عنوان یک شهروند اظهار علاقه کردم که همکاری تنگاتنگی جهت اجرای طرح های عمرانی در استان و سطح شهر کرمان داشته باشم.
2- به همین منظور در نشستی که در تاریخ 3/8/93 که با حضور جنابعالی و تعدادی از مسئولین استان در دفتر جنابعالی برگزار گردید (کپی صورتجلسه پیوست) مقرر گردید این شرکت طرح های ذکر شده در صورتجلسه را با هماهنگی شهرداری انجام دهد.
3- با توجه به صورتجلسه فوق الذکر اینجانب به اطمینان به وعده های داده شده توسط جنابعالی و مدیران استانی از شرکت در کلیه مناقصات از آن تاریخ خودداری نموده از جمله این پروژه ها روکش آسفالت محور کرمان- راور و زرند کوهبنان بود که مدیر کل راه و ترابری حاضر بود این پروژه را با قیمت مناسب به این شرکت واگذار نماید و کارهای دیگر که با توجه به عدم اجرایی شدن بندهای صورتجلسه فوق الذکر به شرکت ضرر و زیان زیادی وارد گردیده است
4- ادامه ی این انتظار بار دیگر منجر به برگزاری جلسه عمران شهری در مورخ 31/5/94 در دفتر جنابعالی و تنظیم صورتجلسه ای (فتوکپی پیوست) گردید که متاسفانه بار دیگر علیرغم پیگِیری های مکرر تاکنون باز به نتیجه ای نرسیده ام.
با توجه به ذکر موارد فوق و اطاله کلام به استحضار می رساند که اینجانب متأسفانه با توجه به همه ی گذشت ها و عدم شرکت در مناقصات، مشمول ضرر و زیان زیادی شده ام و مسئولین مربوطه هم هیچ یک موافق انجام کار توسط اینجانب نمی باشند و این موضوع باعث گردیده که بیش از یکسال کلیه پرسنل و ماشین آلات شرکت بیکار شوند و ضرر و زیان زیادی به اینجانب وارد شود.
ضرب المثل قدیمی می گوید: «اگر خواستی کسی را بکنی سرگردان! بله ای بگو و سری بجنبان»
با گذشت حدود یکسال، و با توجه به عدم علاقه مسئولین استانی(شورای شهر) برای انجام کار توسط این شرکت از حضورتان عذرخواهی می نمایم و کارم را به روال سابق ادامه خواهم داد.
با احترام
شرکت کرمان پتک- زنگی آبادی
رونوشت:
جناب حجت الاسلام عرب پور امام جمعه موقت کرمان و رئیس سازمان تبلیغات استان کرمان
آقای مهندس سیف الهی معاون محترم عمرانی استانداری جهت استحضار به انضمام کپی های فوق الذکر
جناب آقای توحیدی فرماندار محترم شهرستان کرمان جهت استحضار
جناب آقای مهندس مقبلی مدیر کل محترم اداره راه و شهرسازی استان کرمان

صورت جلسه سوم آبان 93
بسمه تعالی تاریخ: 3/8/1393
جلسه هماهنگی عمران شهری با حضور استاندار محترم برگزار و موارد ذیل مورد تصویب قرار گرفت.
استاندار محترم در خصوص بازدید امروز عصر از پروژه کوثر از جناب آقای زنگی آبادی و شهرداری تشکر و بر ادامه کار تاکید داشتند.
۱ – جناب آقای زنگی آبادی مدیر عامل شرکت کرمان پتک متقبل گردیدند از محل درآمد حاصل از ساختمان سپهر انتهای خیابان شفا را به مبلغ پنجاه میلیون تومان در شهر کرمان در قالب مشارکت با الویت میدان آزادی هزینه نمایند.
۲ – مقرر گردید ظرف مدت یک ماه با نظر معاون محترم امور عمرانی استانداری و با همکاری شهرداری تشکیل جلسه و تطبیق طرح های جامع و تفضیلی جمع بندی و اعلام نظر شود.
۳ – مقرر گردید جناب آقای زنگی آبادی در قالب EPCF طرح و اجرا با نظر موافق معاونت محترم امور عمرانی استانداری و شهردار کرمان که در جلسه مشترکی تصمیم نهایی را اخذ خواهند نمود نسبت به دعوت مشاور در طرح و ارائه طرح اولیه به هزینه خود اقدام و پس از تایید طرح اولیه قرارداد مشارکت فی مابین شهرداری و شرکت کرمان پتک منعقد و به تصویب شورای محترم اسلامی شهر برسد.
مدت انجام برای تعیین تکلیف و ارائه پیش طرح حداکثر یک ماه تعیین شد.
۴ – با توجه به ضرورت احداث مقاطع غیر همسطح راه آهن بلوار کوثر مقرر گردید … … طرح بر مبنای مطالعات قبلی گزینه نهایی را تهیه و در شورای فنی و شورای ترافیک مطرح و مراکز ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شود.
و برابر مقررات نسبت به عقد قرارداد با شرکت کرمان پتک با اخذ مجوزهای لازم اقدام تا پرونده اجرا شود.
۵ – مجوز های لازم توسط جناب آقای پاسیار از طریق راه آهن اخذ می گردد و جناب آقای مقبلی نیز نهایت همکاری و مساعدت را با شهرداری در خصوص مصالح بعمل می آورند.
۶ – مقرر گردید حد فاصل بلوار رضوان تا فرودگاه بعد از تغییر کاربری و اصلاح طرح مشروط به توافق مالکین به شهرداری جهت آزاد سازی و تامین بخشی از منابع طرح با همکاری معاونت محترم عمرانی به راه و شهرسازی ، میراث فرهنگی و شهرداری از طریق کمیته ای به عمل آید.

صورت جلسه 31 مرداد 94
بنام خدا تاریخ: 31/5/1394
جلسه عمران شهری در دفتر استاندار محترم کرمان برگزار و با توجه به ضرورت استفاده از فاینانس داخلی و بهسازی محیط شهری مقرر گردید شرکت کرمان پتک طبق کلیات ذیل تا سقف یکصد میلیارد تومان ظرف جدول زمان بندی توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر در شهر کرمان عملیات عمرانی انجام و وجه آن ظرف مدت حداکثر ۵ سال دریافت گردد.
۱ – جناب آقای زنگی آبادی مدیر عامل محترم شرکت کرمان پتک براساس معرفی شهرداری حداکثر تا سقف پنجاه میلیارد تومان نسبت به آسفالت معابر شهر کرمان اقدام نماید.
۲- حداکثر تا سقف بیست میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی پارک جنگلی شهید باهنر
۳- حداکثر تا سقف ده میلیارد تومان برای بهسازی و توسعه جنگل قائم (پردیسان قائم)
۴- حداکثر تا سقف بیست میلیارد تومان جهت اجرای مرکز شهر (دانستون) هزینه گردد.
۵- جاده بام کرمان (کوه های صاحب الزمان)برای اجرای تله کابین و سرمایه گذاری بالای کوه حداکثر تا سقف ده میلیارد تومان.
۶- اجرای بدنه سازی میدان مشتاق (شهداء) و اتمام پروژه شهر شش دروازه.
عملیات یاد شده حداکثر بایستی بصورت سرمایه گذاری در مدت یکسال انجام و جدول پرداختی نیز در مدت توافق شده در صدر صورتجلسه جمع بندی شود.
تطبیق موارد فوق با ضوابط قانونی و اجرایی کردن آن براساس اسناد مربوطه است که با جدول زمانبندی اجرائی و جدول پرداختی بعهده شهرداری کرمان می باشد. طراحی، مطالعات، انجام امور مشاوره ای و نظارتی نیز توسط شهرداری محترم کرمان صورت خواهد پذیرفت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اعلام وضعیت قرمز در کل استان اردبیل به دلیل بارش سنگین برف

اعلام وضعیت قرمز در کل استان اردبیل به دلیل بارش سنگین برف

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *