پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | موحد رییس کل دادگستری کرمان: گروه مسلح چریکی 37 نفره متلاشی شد

موحد رییس کل دادگستری کرمان: گروه مسلح چریکی 37 نفره متلاشی شد





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۱۱

موحد رییس کل دادگستری کرمان:
گروه مسلح چریکی 37 نفره
متلاشی شد

پیام ما- یک روز پس از دستگیری یکی از معروف‌ترین شرورهای کرمان، بخشی از جنایت‌های وی توسط مسئولان رسانه‌ای شده است.
پنج‌شنبه گذشته بود که سربازان گمنام امام زمان(عج) استان کرمان برای دستگیری بختیار رئیسی مشهور به مختار جهش، از معروف‌ترین شرورهای استان کرمان، وارد عمل شدند و پس از یک روز درگیری موفق شدند وی را به هلاکت برسانند. در این درگیری سه تن دیگر از اشرار مسلح هم به هلاکت رسیدند. کشته شدن بختیار رئیسی موجی از شادی را در بین مردم منطقه جنوب و شرق استان ایجاد کرد. چراکه وی سال‌ها آسایش و امنیت مردم را سلب کرده بود.
شرارت در سه منطقه
به گفته یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، بختیار رئیسی با 37 چریک مسلح اقدام به تشکیل گروهی مسلح کرده بود. به گزارش روابط عمومی دادگستری کرمان این گروه مسلح طی سال‌های متمادی در جنوب استان کرمان، استان سیستان و بلوچستان و منطقه شرق استان کرمان به‌ویژه در ریگان اقدامات علیه امنیت داخلی و شرارت‌های داخلی علیه جان، مال و نوامیس مردم داشته است. موحد همچنین گفت که بختیار رئیسی قبلاً امان‌نامه دریافت کرده بود اما به شرارت‌های خود ادامه داد.
از آرپی‌جی هفت تا مهمات جنگی
از دیگر جزئیاتی که رئیس‌کل دادگستری در اختیار رسانه‌ها قرار داده می‌توان به کشف وسایلی که این گروه مسلحانه در اختیار داشته است اشاره کرد. در درگیری یک‌روزه با این گروه، پنج قبضه سلاح کلاشنیکف و برنو، یک قبضه آرپی‌جی هفت، مقادیر قابل‌توجهی مهمات جنگی، یک دستگاه خودرو و شش دستگاه موتورسیکلت که مورداستفاده آن‌ها قرار می‌گرفت کشف و ضبط‌شده است. این وسایل در درگیری نیروهای اطلاعاتی و اعضای این گروه در منطقه کوهشاه رودبار جنوب کشف شد. طی یک درگیری مسلحانه چهارساعته سربازان گمنام امام زمان موفق شدند سه تن از این افراد مسلح را همراه با سرکرده این اشرار را به هلاکت برسانند.
از کشتن همسر تا درگیری و تجاوز
جنایت‌های این گروه شرارت به سرکردگی بختیار رئیسی اما بسیار وحشتناک هستند. طبق گفته موحد، بختیار رئیسی در آخرین اقدام وحشیانه خود، همسر 20 ساله و خواهر همسر 24 ساله خود را درحالی‌که باردار بوده به طرز فجیعی پس از ریختن بنزین بر روی آن‌ها، به‌صورت زنده آتش زده و پس از سوزاندن آن‌ها، اجساد مقتولان را به داخل چاه انداخته که بازتاب‌های منفی اجتماعی زیادی را در منطقه به دنبال داشته است. از دیگر جنایت‌های این شرور می‌توان به 14 مورد گروگان‌گیری مسلحانه، هشت مورد قتل مسلحانه، 10 فقره سرقت مسلحانه، چندین مورد مثله کردن افراد (بریدن قطعه‌ای بدن افراد)، یک مورد تجاوز به عنف، 40 مورد ضرب و شتم افراد، 5 مورد درگیری با مأموران نظام و 94 مورد اخاذی و زورگیری اشاره کرد.
توصیه رئیس‌کل دادگستری به دیگر
اعضای این گروه
رئیس‌کل دادگستری کرمان همچنین بابیان اینکه بر اساس تصمیمات شورای تأمین استان پیگیری و برخورد با این گروه از اشرار بر عهده اداره کل اطلاعات استان واگذار شد اظهار کرد: «مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان با اقدام شجاعانه و هوشمندانه، ظرف چند روز گذشته موفق شدند این کانون شرارت را متلاشی و امنیت را به استان بازگردانند. متعاقب این اقدام اداره کل اطلاعات، مجموعه انتظامی و قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در رابطه با امنیت شرق استان مسئولیت دارد، پشتیبانی‌های لازم را از عملیات اداره کل اطلاعات استان جهت پاک‌سازی منطقه به عمل‌آورده است.» طبق گفته موحد این عملیات و پشتیبانی هنوز هم استمرار دارد و تا دستگیری و برخورد قانونی با تمامی اعضای این گروه ادامه می‌یابد. رئیس‌کل دادگستری استان به دیگر اعضای این گروه که هنوز دستگیر نشده‌اند توصیه کرد که تا قبل از آنکه به سرنوشت سرکرده گروه مبتلا شوند، اسلحه خود را تحویل داده و خود را تسلیم مراجع قانونی کنند زیرا در این صورت ممکن است مورد رأفت و رحمت نظام جمهوری اسلامی قرارگرفته و با دریافت امان‌نامه به زندگی شرافتمندانه اجتماعی خود بازگردند. وی اضافه کرد: «در غیر این صورت نیروهای مسلح و مراجع قضایی استان کرمان موضوع برخورد قانونی با اعضای این گروه را تا برخورد با آخرین نفر دنبال می‌کنند. به‌یقین مردم استان کرمان به‌ویژه مردم جنوب استان نیز برای تأمین امنیت منطقه همکاری لازم را با دستگاه قضایی و نیروهای مسلح انجام خواهند داد. اعضای این گروه باید بدانند هیچ نقطه امنی در استان و کشور برای آن‌ها وجود ندارد و راهی جز آنکه خود را به‌نظام پناهنده کنند، نخواهند یافت.»
گروه بختیار رئیسی آخرین گروه شرارت بود
به گفته رئیس‌کل دادگستری استان، این گروه آخرین گروه مسلح شرارت در استان کرمان بوده که مورد ضربه مهلک واقع‌شده است و در حال حاضر گروه مسلح شرارتی در استان کرمان وجود ندارد.
بیانیه شورای تأمین استان
صبح دیروز هم شورای تأمین استان کرمان در رابطه با منهدم شدن یکی از معروف‌ترین گروه‌های شرارت در استان و هلاکت سرکرده این گروه بیانیه‌ای منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در این بیانیه شورای تأمین استان به مابقی فریب‌خوردگانی که دست به شرارت مسلحانه می‌زنند هشدار می‌دهد که دست از اعمال خود برداشته و با عبرت از سرانجام شرور مذکور با مراجعه به مسئولین مربوطه خود را تسلیم نظام نموده و با اخذ امان‌نامه، از رأفت اسلامی و انسانی نظام بهره‌مند شوند در غیر این صورت با برخورد قاطع دستگاه‌های متولی تأمین امنیت استان مواجه و موجب عبرت دیگران خواهند شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *