پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۷

عیدی کارگران اعلام شد
تسنیم نوشت: حداقل عیدی کارگران امسال یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان و حداکثر آن ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان خواهد بود. عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران 712 هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی دو برابر حقوق پایه یعنی 1 میلیون و 424 هزار تومان و حداکثر آن 2 میلیون و 137 هزار تومان خواهد بود. سال گذشته نیز حداقل دستمزد 608هزار تومان تعیین شده بود که بر مبنای آن کارگران حداقل یک میلیون و 216 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 826 هزار تومان عیدی گرفتند. کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند. طبق ماده واحد قانون کار کلیه کارگاه های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به عنوان عیدی و پاداش بپردازند . مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

ابلاغ تسلیت رهبر معظم انقلاب به دنبال درگذشت تعدادی از هم وطنان در حادثه مکه
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی در تماس تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، در جریان آخرین وضعیت آسیب دیدگان حادثه مکه قرار گرفت و درگذشت تعدادی از زائران ایرانی در این حادثه را تسلیت گفت. به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این تماس تلفنی، رییس دفتر مقام معظم رهبری جویای حال زائران ایرانی و آخرین وضعیت مداوای آسیب دیدگان شد که حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان گزارشی از حادثه و آمار جان باختگان و مجروحان آن، در خصوص مراحل درمانی آسیب دیدگان توضیح داد. رییس دفتر مقام معظم رهبری همچنین از طرف رهبر انقلاب درگذشت تعدادی از هم وطنان در این حادثه را تسلیت گفت و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کرد.

ابلاغ طرح امنیت مناطق مرزی غرب و شرق
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست استان‌های شرق و جنوب شرقی در حوزه مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مدیریت و کنترل مرزها نقش مهمی در حوزه امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد، افزود: کارگروه مرزها و ستاد مبارزه با موادمخدر هر دو ماه یک بار تشکیل می شود و دستگاه های ذیربط در آن حضور پیدا می کنند. وی افزود: طرح امنیت مناطق مرزی را در غرب و شرق کشور آماده و ابلاغ کرده‌ایم و کنترل مرزها را در شرق کشور تشدید کرده‌ایم. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امور عمرانی برای کنترل فیزیکی در مرزها نیز توسعه یافته است، گفت: نسبت به دو سال قبل بودجه عمرانی مربوطه چهار برابر شده است. نیروی انتظامی ایجاد پاسگاه‌ها و استحکامات در مرزها را در دستور کار دارد و سپاه نیزجاده سازی و کنترل فیزیکی مرزها را انجام می دهد به جز در یک منطقه در شرق که هنوز دچار ضعف و مشکل هستیم که آن هم با مصوبه رییس جمهور تحت پوشش قرار می گیرد، در مابقی مناطق در بحث امنیت نیز مشکلی نداریم؛ اما در حوزه موادمخدر دچار مشکل هستیم که ان شاءالله حل می شود.

خودرو را گران می‌کنیم
دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه شکل گیری کمپین «نه به خرید خودروی صفر» بی‌فایده است، گفت: خودرو را گران خواهیم کرد. احمد نعمت بخش در گفت‌وگو با میزان با تایید رکود سنگین حاکم شده بر بازار خودرو اظهار کرد: رکود موجود در بازار خودرو ناشی از وضعیت اقتصادی کشور است و این بازار نیز مانند تمامی بخش های اقتصادی کشور در رکود چند سال گذشته به سر می برد. دبیر انجمن خودروسازان کشور افزود: این که عده ای رکود ناشی در بازار خودرو را ناشی از کمپین نخریدن خودروی صفر می‌دانند، تحلیل غلط و غیر واقعی است زیرا هم‌اکنون روزانه محصولات دو کارخانه بزرگ کشور در نمایندگی‌های این دو بنگاه به مردم عرضه می‌شود. وی با بیان اینکه محصولات پیش فروش دو بنگاه ایران خودرو و سایپا نیز به صورت منظم به متقاضیان در حال واگذاری است، اضافه کرد: اگر بحث نخریدن خودروی صفر موفقیت آمیز بود به صورت طبیعی باید شاهد عدم استقبال خریداران از محصولات جدید و انصراف آنها از تحویل خودروهایشان می بودیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر