پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اظهارات دادستان درباره حذف مجازات اعدام از قاچاقچیان مواد مخدر

اظهارات دادستان درباره حذف مجازات اعدام از قاچاقچیان مواد مخدر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۳۴

اظهارات دادستان درباره حذف مجازات اعدام از قاچاقچیان مواد مخدر
دادستان کل کشور توضیحاتی را در خصوص موضوع بررسی فیلتر شدن تلگرام و حذف مجازات اعدام از قاچاقچیان مواد مخدر ارائه کرد. گزیده صحبت های حجهالاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در ادامه به نقل از تسنیم آمده است:
جمهوری اسلامی ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و با تمام ظرفیت در این عرصه حضور یافته و از ظرفیت تمام نیروهای انسانی خود استفاده کرده است.
اگر جمهوری اسلامی ایران مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر را رها کند قطعا این مواد به کشورهای اروپایی راه می‌یابد و در واقع بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر می‌خواهند ایران را به عنوان یک معبر قرار دهند و مواد مخدر را به کشورهای اروپایی منتقل کنند. اگر جمهوری اسلامی ایران مسیر ترانزیت را رها و سست عمل کند تمام اروپا غرق در مواد مخدر خواهد شد.
همان‌طور که می‌دانید یکی از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت امور خارجه است و در واقع قرار دادن وزارت خارجه به عنوان عضو ستاد به همین دلیل است؛ یعنی علاوه بر بخش‌های انتظامی و قضایی یک بخش دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر نیز وجود دارد.
ما امروز قربانی مواد مخدر محسوب می‌شویم زیرا خط مقدم مبارزه با آن هستیم. البته پیگیری‌هایی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین بخش دیپلماسی وزارت خارجه صورت گرفته اما کافی نیست و ضرورت دارد یک حرکت جدی در خصوص فعال کردن دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
{در پاسخ به این سوال که قرار است مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر حذف شود} مبارزه با مواد مخدر هیچ زمانی از دستور کار ما خارج نخواهد شد و در مجازات‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده تجدیدنظر صورت گرفته است بلکه آیین دادرسی کیفری جدید نسبت به روند تأیید این احکام ساز و کار جدیدی را پیش‌بینی کرده است. در ساز و کار قدیم دادستان کل کشور و رئیس دیوان عالی کشور نظر خود را درباره این احکام اعلام می‌کردند اما در سازوکار جدید شعبه دیوان عالی کشور به این موارد رسیدگی می‌کند ولی به هیچ عنوان از مجازات‌هایی که در قانون پیش‌بینی شده است کاسته نمی‌شود و تخفیفی در این مجازات به وجود نمی‌آید.
شورای عالی فضای مجازی با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز به کار کرده و انشاءالله در نخستین جلسه این شورا که تشکیل خواهد شد موضوع مربوط به فضای مجازی و تهدیداتی که از این ناحیه وجود دارد حتماً مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *