پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رزم حسینی استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد شورای شهر کرمان بازی در بیاورند ناگفته‌ها را به مردم می‌گویم

رزم حسینی استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد شورای شهر کرمان بازی در بیاورند ناگفته‌ها را به مردم می‌گویم





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۲۳

رزم حسینی استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد شورای شهر کرمان
بازی در بیاورند ناگفته‌ها را به مردم می‌گویم

جلسه پیگیری پروژه های عمران شهری کرمان عصر دیروز در حالی برگزار شد که علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در این جلسه انتقادات تندی را به شورای شهر کرمان وارد کرد. هرچند که در انتهای این جلسه استاندار کمی لحنش را تلطیف کرد و مویدی رئیس شورا هم از اقدامات رزم حسینی تشکر کرد. از نکات دیگر این جلسه انتقاد معاون سیاسی امنیتی استانداری از برج العرب مربوط به شرکت صالح المهدی بود. بخشی از صحبت های حاضران در جلسه پیگیری پروژه های عمران شهری برای پرهیز از هرگونه شائبه متن پیاده شده از صدا عینا برای آگاهی اذهان مردم کرمان عینا منتشر می شود.

رزم حسینی استاندار کرمان خطاب به گیلانی عضو شورای شهر: اگر بخواهیم بازاری برخورد کنیم که نمی شود. با شعار که نمی شود شهر کرمان را ساخت.
گیلانی عضو شورای شهر: از این سرمایه گذاری برای هتل بام، چیزی به شهرداری نمی رسد. من تا یک ماه دیگر سرمایه گذاری می آورم که این کار را انجام دهد و 10 درصد را هم به شهرداری بدهد.
رزم حسینی: خب چیزی به شهرداری نرسد. مگر شهرداری باید هتل داری کند.
رزم حسینی: این زمین اصلا مال شهرداری نیست.
گیلانی: آقای استاندار شما دارید لطف می کنید. من از شما تشکر می کنم.
رزم حسینی: آقا این بازی ها را در نیار عزیز من. این حرف ها درست نیست که شهر را به خاطر شورا معطل کنیم.
گیلانی: نه آقای استاندار من دارم از شما تشکر می کنم.
رزم حسینی: تشکر نمی خواهم. داری کار را تعطیل می کنی. با همین حرف ها 2 ماه شهر را معطل خودت کرده ای.
گیلانی: نه اصلا همچین چیزی نیست.
رزم حسینی: آقایان اصلا زمین را ندهید به شهرداری. مستقیم بدهید به سرمایه گذار.
گیلانی: شما اگر نظرتان این باشد که هیچی. ما داریم پیشنهاداتمان را می دهیم.
رزم حسینی: عزیز من پیشنهاد چیه. چرا نرفتی 10 سال در این شهر بسازی. اصلا چند سال هست تو عضو شورای شهر هستی؟ این شهر دارد متحول می شود و اعضای شورای شهر هر کدام بازی در می آورند. این کار را بخواهی بکنی من یک سری مطالب ناگفته ای هست که به مردم می گویم. گفته باشم ها.
گیلانی: من 10 سال در استانداری هستم. هیچ استانداری اینجوری مدیران استان را پای کار نیاورده است. شما یک نعمت برای استان هستید. از این نعمت بهترین استفاده شود. چرا این ایده ای که بهترین ایده هست را پای کار نیاوریم؟ ما اعضای شورا شهر می خواهیم به جای اینکه شهرداری هیچی از این هتل نداشته باشد، 10 درصد داشته باشد. بارها و بارها در این مدت پیشنهاداتی مطرح شد. یک ساعت به من وقت دهید تا پیشنهاداتی را مطرح کنم که کرمان را 50 سال به جلو می اندازد. ما در مقابل هم نیستیم آقای استاندار.
سیف الهی: قطعا شما هم نیت بدی ندارید. اما در جریان سرمایه گذاری رقابت با یکدیگر نباید بکنیم. بام کرمان از 5 سال پیش از زمانی که شما در شورا نبودید آگهی شده است. من موقعی در شهرداری بودم شما در شورا گفتید می سازیم پنجاه پنجا، چهل پنجاه و حالا رسید به 10 درصد. هر دفعه گفتیم هم من و هم آقای مویدی سرمایه گذاری بیاورید. جلسه بام کرمان 4 ماه پیش با حضور شما و دیگران تشکیل شد. آقایان بودند. آقای استاندار همان جلسه گفتند زمین را مستقیم به سرمایه گذار بدهید. من از آقای استاندار خواهش کردم که شهرداری وارد شود. اینجوری اگر قرار باشد سرمایه گذار را هر روز بچرخانیم که نمی شود.
ذکا اسدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار: مراجعات بسیاری از قشر فرهنگی دارم که خیلی اعتراض دارند به نمادی که به عنوان برج العرب در شهر علم شده است. خواهشم این است که آقای گیلانی این نماد را تعویض کنند. این بزرگترین خدمتی است که به مردم کرده اید. خواهشا جلوی کارهای بعدی را بگیرید.
گیلانی: من هیچ سمت قانونی در صالح المهدی ندارم و اخوی بنده از همان ابتدای تاسیس تا الان مدیرعامل بوده که البته در شهر سرمایه گذاری هایی شده که جای تقدیر و تشکر دارد. هیچ ارتباطی بین کار ما در شورا با آن شرکت خدا شاهده وجود ندارد.
سیف الهی معاون عمرانی استانداری: الان جای این بحث نیست. صالح المهدی تخلفات زیادی در ساختمان ها انجام داده و قابلیت رسیدگی دارد و رسیدگی می شود. شما برای خود صالح المهدی درخواست مجوز حذف یک کوچه را در شورای قبل داشتید که تصمیم گرفتند که خود شما الان در شورا هستید و در همان کوچه مانده اید. اینکه الان شما تضمین می کنید سرمایه گذاری به هم بخورد.
رزم حسینی: زمین مال شهرداری نیست اصلا. وقتی شما راه نمی آیید زمین را مستقیم به سرمایه گذار می دهیم. ما نمی توانیم سرمایه گذار را معطل کنیم.
سیف الهی: اگر آقای استاندار شما تفویض فرمایید من بحث را با شورا جمع می کنم.
در ادامه این جلسه درباره بازگشایی محور کوثر بحث شد.
رزم حسینی: الان چند وقت است بعد از اینکه آقای زنگی آبادی شروع کرد دیگر هیچ اتفاقی در این محور نیفتاده است. الان شش ماه است که قرارداد محور کوثر می رود و می آید.
بابایی سرپرست شهرداری: از طرف شهرداری موردی نیست.
رزم حسینی خطاب به گیلانی: شما که میلیاردر سرمایه گذار هستید چرا نمی آیید محور کوثر را باز کنید؟ شورا به جای اینکه تسهیل کند مانع می شود. سرمایه گذار آمده اینجا، التماسش کردیم بیاید سرمایه گذاری کند شش ماه معطل این است که قرارداد ببندد. من می خواهم بدانم این پروژه کی انجام می شود آقای بابایی؟
بابایی توضیحاتی را ارائه می دهد.
رزم حسینی: اولا سرمایه گذاران در شرایط فعلی بخواهند بیاید کرمان به این امید می آید که مسیر را برایش هموار کنیم. اگر قرار باشد پشت بوروکراسی دولتی و پشت ایستگاه های در و تصمیم گیری ها و پشت اتاق های در نگه داریم چه دلیلی دارد به کرمان بیاید؟ فرش قرمزی که بوده همه باید کمک کنند. نمی شود که عده ای چوب لای چرخ بگذارند. شوراها در همه جا بوجود آمده اند که کار مردم را راه بیندازند. مردم اگر بدانند قرار است در شورا به کسی رای بدهند که مانع کارشان شود که رای نمی دهند. چگونه است که شش ماه من در جریان هستم این قرارداد به شورا می رود و برمی گردد؟ هرکسی که سرمایه گذار دارد بیاید محور را باز کند. آقای گیلانی شما که می گویی 100 میلیارد تومان سرمایه گذار داری بردار بیاور محور را باز کن. این هم بهتر از هرجایی هست. نه آن کسی که به این امید پروژه تله کابین را گرفته که معطل کند. اصلا فرض کن شما میخواهی زمین یک میلیاردی را 10 میلیارد بدهی. ازین بالاتر نیست دیگر. شما نگذار فرصت سرمایه گذاری از دست برود. هزینه سرمایه گذاری بالاتر از این است مثلا زمین یک میلیونی را متری 10 میلیون بفروشیم. بگذاریم سرمایه گذار کارش را انجام دهد. شرکت ها خصوصی نیستند. همه موسساتی عمومی هستند.
سیف الهی: آوردن سرمایه گذار خیلی سخت هست. چندین سال طول می کشد تا بروی رایزنی کنی و 100 سرمایه گذار بیاوری تا یکی نتیجه دهد. شورای شهر 15 عضو دارد.شهرداری اگر داشت خودش محور کوثر را تملک می کرد. در طول سال های گذشته هم منابع مالی نداشت.
رزم حسینی: من بالاخره نفهمیدم این کوثر چه می شود. تا کی وقت داریم؟ یعنی قرارداد امضا شده است؟ اگر سرمایه گذارش نمی آید بدهیم یکی دیگر. اگر تا هفته آینده نمی آید امضا کند یک نفر دیگر را پیدا کنیم. نمی توانیم شش ماه معطل آن آقا شویم. من کاری ندارم. هفته آینده سه شنبه می آییم کلنگ بزنیم.
در ادامه درباره پروژه ساختمان استاندارای، ساختمان شهرداری، بیمارستان 220 تختخوابی باهنر و ساختمان تالار جدید شهر بحث شد و درباره تالار جدید شهر گفته شد نقشه اش توسط آقای خان محمدی تهیه می شود. پس از این بحث به پروژه هایی که قرارگاه خاتم در دست اجرا دارد رسید.
سیف الهی: جناب استاندار حساسیت ویژه ای روی پروژه های قرارگاه خاتم دارند. یک از تعهدهای ما هم این بوده که شهرداری را پشتیبانی کنیم تا منابع تامین شود. اتفاقی افتاده قرارگاه خاتم به این سادگی به کرمان نمی آمد. من شهردار بودم می خواستم دست استاندار را ببوسم. وقتی ایشان فرمودند قراراگاه خاتم می آیند من باورم نمی شد. به سفارش ایشان، آقای عزیزجعفری و حاج قاسم توانستیم با آقای عبدالهی دیدار کنیم. ما پل داریم که 5 سال است نتوانستیم بسازیم. پیشرفت پروژه های خاتم بسیار چشمگیر می باشند. شهرداری تا به حال 20 میلیاردتومان به قرارگاه خاتم پرداخته و بقیه در قالب زمین با پشتیبانی آقای استاندار و پشتیبانی آقای مهندس مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی تامین شده است. تامین و تضمین منابع قرارگاه خاتم بر عهده استانداری است. قرارگاه خاتم روش کاری اش جوری است که محل های عبور را نمی بندد.
مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی: در محدوده کرمان زمین به این اندازه نداریم. با محدودیت زمین مواجه هستیم. باید بررسی کنیم. بهترین شیوه همان است که درخواست بکنند. زمین باشد در اختیار می گذاریم.
رزم حسینی: میدان آزادی را حداقل 30 سال می خواهند فکر کنند که چکارش کنند. ما بهترین مهندس مشاور ایران را به کرمان آوردیم. خب شورا که نباید صد در صد رای دهند. دو نفر هم خب مخالف باشند.
رزم حسینی: همه این ها از سر دلسوزی است. اگر یک حرفی گفته می شود برای راه افتادن کارهاست. ما همکاری شورای شهر را در بعضی موارد خوب دیدیم در برخی موارد هم ندیدیم. شما هم آقای مویدی مشکلات را می دانید. این حرکتی که به لطف خدا در کرمان ایجاد شده ما باید تسریعش کنیم. اگر خواسته شخصی هم هست بگذریم. بخاطر مردم از خواسته های شخصی گذر کنیم. من خبر دارم مردم از حرکتی که در شهر کرمان شده خوشحال شدند. همه باید کمک کنند. اگر ما انتقاد می کنیم دلیل بر تضعیف شورا نیست. اتفاقا ما می گوییم شورا باید فعالیتش بیشتر باشد. نه اینکه شورا نباشد. حالا از این 15 نفر شورا 2 نفر هم اسمشان گیلانی باشد و کرمانی نباشد.(خنده حضار)
مویدی: از تلاش های استاندار تشکر می کنیم. شب و روزتان را گذاشتید. بسیاری از کارها در شورا با یک صلوات حل شده است. قبول کنید وقتی 9 به 15 می شود و تشتت آرا هست یک مقدار مسائلی مطرح می شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *