پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به بهانه حمایت از تولیدملی، نباید هر خودرویی را دست مردم داد

به بهانه حمایت از تولیدملی، نباید هر خودرویی را دست مردم داد





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۱۵

به بهانه حمایت از تولیدملی، نباید هر خودرویی را دست مردم داد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معتقد است «هر چند در اقتصاد مقاومتی تاکید بر حمایت از کالای تولید داخل است، اما به این بهانه نباید هر خودرویی را دست مردم داد.» محمد باقر نوبخت در برنامه تیتر امشب حضور یافت و درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. گزیده صحبت های نوبخت را در ادامه به نقل از خبرآنلاین بخوانید:
براساس پیش‌بینی‌های ما حقوق کمتر از 10 درصد افزایش نخواهد یافت و میزان افزایش آن بیش از نرخ تورم خواهد بود.
حقوق کارمندان دولت باید عادلانه توزیع شود، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال بازنگری نظام پرداخت حقوق کارمندان دولت است تا در پایان برنامه ششم توسعه، میان اشل حقوقی دستگاه‌ها تفاوتی نباشد.
مجلس شورای اسلامی برای بودجه امسال 236 میلیارد تومان منابع مصوب کرد، اما شرایط تحریمی کشور باعث شد که فقط حدود 184 هزار میلیارد تومان از آن محقق شود.
یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریور به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز می شود و مبلغ یارانه نقدی مانند ماه های گذشته است.
امسال سخت‌ترین سال بودجه کشور بوده است، هر چند ممکن است امسال نیز با محقق نشدن درآمدها مواجه باشیم، اما کسری بودجه نخواهیم داشت.
پیش‌بینی می‌کنیم بودجه سال 95 رقمی حدود 213 هزار میلیارد تومان باشد که 166 هزار میلیارد تومان آن اعتبارات جاری، 38 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی و هشت هزار و 300 هزار میلیارد تومان آن تملک دارایی‌های مالی است.
براساس آمار مرکز آمار ایران در بهار امسال در مقایسه با بهار پارسال 755 هزار نفر مشغول به کار شده‌اند که به علت رشد اقتصادی سه درصدی ایجاد این تعداد شغل در کشور طبیعی است.
دولت نماینده مردم است. مردم انتظار دارند خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند. هر چند ما از صنعت خودرو حمایت می‌کنیم، اما نباید کیفیت خودروهای داخلی هر سال کمتر شود و قمیت آن افزایش یابد.
هر چند در اقتصاد مقاومتی تاکید بر حمایت از کالای تولید داخل است، اما به این بهانه نباید هر خودرویی را دست مردم داد.
بخشی منابع مالی خارج از کشور، منابع ارزی دولت است که حدود 6 میلیارد دلار است. بخشی از آن ذخایر بانک مرکزی با برآورد 23 میلیارد دلار است و بقیه دارایی‌های ارزی بانک مرکزی و شرکت‌های دولتی است که سرجمع این پول‌ها حدود صد میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *