پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | «آبستراکسیون» در شورای شهر کرمان شهر بی‌شهردار، شورای بی‌رییس

«آبستراکسیون» در شورای شهر کرمان شهر بی‌شهردار، شورای بی‌رییس





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۴۵

«آبستراکسیون» در شورای شهر کرمان
شهر بی‌شهردار، شورای بی‌رییس

دیروز عصر قرار بود جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شود. جلسه فوق العاده ای برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورا. انتخاباتی که می بایست بین تاریخ دهم تا دوازدهم شهریور ماه برگزار می شد اما هنوز برگزار نشده است و رئیس و نایب روسای شورای شهر کرمان مشخص نشده اند. جلسه دیروز هم راهگشا نبود. چرا که جلسه شورای شهر به حد نصاب نرسید. برای رسمی بودن جلسات شورای شهر کرمان، می بایست از 15 عضو شورا، 10 عضو حاضر باشند اما در جلسه دیروز شورای شهر کرمان تنها 9 نفر حاضر شدند تا انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان که همین حالا هم دیر شده، بازهم به تعویق بیفتد. تعویقی که به نظر می رسد از پیش تعیین شده بود. وباید از آن به عنوان آبستراکسیون اقلیت نام برد.
آنطور که به نظر می رسد تعدادی از اعضای شورای شهر کرمان که بیشتر هم فکر علی اکبر مشرفی هستند در اعتراض به عدم برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان در تاریخ مقرر، به صورت هماهنگ قید حضور در جلسه دیروز شورا را زدند تا این جلسه از رسمیت بیفتد. گفته می شود یاسین پنجعلی زاده، محمد ربانی زاده، زهرا ایران منش، مهوش مومنی و ماه بانو معصوم زاده اقلیتی کوچ را در اعتراض به شیوه مدیریت فتح اله مویدی در شورا تشکیل داده اند و با هم هماهنگ کردند تا در جلسه دیروز شورای شهر کرمان حضور پیدا نکنند. با غیبت این شش نفر عملا جلسات شورای شهر کرمان از رسمیت می افتد و نمی تواند خروجی داشته باشد. در جلسه دیروز اما یک نفر از میان این شش نفر بر خلاف هماهنگی های قبلی در جلسه شورای شهر حضور پیدا کرد. ماه بانو معصوم زاده در حالی با نیم ساعت تاخیر پا به خانه شهر کرمان گذاشت که لحظاتی قبل از ورودش، صمدانی مسئول دبیرخانه شورای شهر کرمان ، از آن شش نفر نام برد و به اعضای حاضر در جلسه شورای شهر گفت این چند نفر بدلیل سفر به طور قطع به جلسه نمی آیند اما معصوم زاده در جلسه شورا حضور پیدا کرد.
حضور یک نفر از اقلیت مخالفان باعث شد تا مویدی و هم فکرانش امیدوار باشند تا جلسه برگزار شود. اما غیبت سهوی یک عضو شورا که در تیم مشرفی هم نیست باعث شد جلسه دیروز به حد نصاب نرسد. رویا دیوان بیگی با غیبتش نقش کلیدی در به حد نصاب نرسیدن جلسه شورا ایفا کرد. غیبتی که هماهنگ شده نبود اما حضور ماه بانو معصوم زاده را در این جلسه بی اثر کرد.
در جلسه دیروز شورای شهر کرمان فتح اله مویدی، صدیقه زاهدی، کمال جوانمرد، منصور ایران منش، یوسف جعفری، ناصر گیلانی، زهرا لری، علی منصوری و البته ماه بانو معصوم زاده حضور پیدا کردند. هاشمی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری کرمان هم به عنوان نماینده فرمانداری کرمان در جلسه حضور پیدا کرده بود تا اگر انتخاباتی برگزار شد، نماینده فرماندار هم باشد.
یکی از اعضای شورا که علاقه زیادی به دیده شدن دارد در این جلسه بیش از همه به عدم حضور دیگران معترض بود. او که به نظر می رسید از اقدام مشرفی و هم فکرانش عصبانی بود در جلسه شورا گفت: من پیشنهادم به رئیس شورا این است که یک فراخوان 48 ساعته بدهند، اگر اعضا باز هم نیامدند دوباره فرخوان 48 ساعته بدهند. تا سه مرتبه فراخوان 48 ساعته بدهند و اگر غایبان حاضر نشدند، آن وقت فکری بکنیم. این عضو شورا که بیشتر حرف هایش تبلیغاتی به نظر میرسید همچنین در گوشه ای از صحبت هایش به حضور برخی از غایبان از جمله زهرا ایران منش و محمد ربانی زاده در کرمان و عدم حضور در جلسه شورای شهر کرمان اشاره کرد.
به نظر می رسد فکری که این عضو شورای شهردارد دارد سلب عضویت اعضایی ست که با هماهنگی قبلی و بدلیل اعتراض به عدم برگزاری انتخابات شورای شهر در موعد مقرر از حضور در جلسات خودداری می کنند و جلسات شورای شهر را از رسمیت انداخته اند. این پیشنهاد با اعتراض برخی از اعضای شورا مثل جعفری روبرو شد. جعفری معتقد بود این موضوعی که می گوید در قانون نیامده است. عضو مذکور بر فراخوان دادن تاکید داشت و گیلانی هم با او موافق بود اما دیگر اعضای شورای موافق موکول شدن جلسه به یکشنبه آینده بودند و در نهایت با نظر اکثریت حاضران برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان به یکشنبه آینده موکول شد.
موکول شدن انتخابات هیات رئیسه شورای شهر کرمان به 29 شهریور و گذشتن از موعد مقرر که بین 10 تا 12 شهریور بوده باعث شده از دید برخی عملا در حال حاضر شورای شهر کرمان بدون رئیس و نواب رئیس باشد. اگرچه ناصر گیلانی در جلسه دیروز شورا معتقد بود با توجه به برگزاری انتخابات هیات رئیسه سال قبل شورا در تاریخ 30 شهریور، امسال هم تا 30 شهریور فرصت هست. موضوعی که با واکنش زهرا لری روبرو شد و گفت سال گذشته اشتباه کردیم و نباید طبق آن اشتباه، تاخیر امسال را هم موجه کنیم.
در هر صورت به نظر می رسد با هماهنگی صورت گرفته بین علی اکبر مشرفی و هم فکرانش در اعتراض به تاخیر در انتخاب اعضای هیات رئیسه شورای شهر، جلسات شورای کرمان از رسمیت افتاده اند و باید تا هفته آیند صبر کرد و اتفاقات روزهای آتی را نظاره کرد. اتفاقاتی که چندان قابل پیش بینی نیستند. تنها چیزی که فعلا قطعی شده است برگزاری جلسه شورای شهر به منظور انتخاب هیات رئیسه در تاریخ 29 شهریور است. جلسه ای که مشخص نیست همه اعضا در آن حضور پیدا کنند. نکته ای که یکی از اعضای هم به آن اشاره کرد و گفت قرار نباشد جلسه هفته آینده شورا هم به حد نصاب نرسد.
باید منتظر ماند و نظاره کرد که طیف مشرفی چه هدفی از این آبستراکسیون دارند و حضور ماه بانو معصوم زاده تا چه حد برنامه های آنها را برای هفته آینده بهم ریخته است به نظر میرسد اگر معصوم زاده هفته آینده هم بیاید و دیوان بیگی که زن برادر مویدی هم هست حاضر باشد چه با حضور تیم مشرفی و چه بی حضور این تیم شورا رییس و نایب رییس خود را خواهد شناخت مگر اینکه این طیف از شورا برای این یک هفته نقشه ای در سر داشته باشند و سعی کنند مویدی را با رایزنی و توافق از کاندیداتوری برای ریاست شورا منصرف کنند که البته در آن زمان هم مدعیان دیگری خواهند بود .پس باید صبر کنیم و اینطور بیاندیشیم که طیف مشرفی با آبستراکسیون(از رسمیت انداختن جلسه) فقط زمان خریده است تا راهکاری دست و پا کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *