پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از برد مس شادیم و از چگونه بردنش شاکی ضربات ایستگاهی بلای جان نشود

از برد مس شادیم و از چگونه بردنش شاکی ضربات ایستگاهی بلای جان نشود





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۳

از برد مس شادیم و از چگونه بردنش شاکی
ضربات ایستگاهی بلای جان نشود

سعید قرایی
هرچند مس در آخرین دقیقه بازی به امتیاز کامل این بازی دست یافت و سه امتیاز حساس را به حساب خود ریخت اما با این حال شکل پیروزی تیم مس در این بازی، با وجود شادی که برای هوادارنش در پی داشت، اما نشان می داد که مس باید برروی مشکلات خود خیلی جدی تر فکر کند تا به قول کادر فنی مس به این راحتی از روی سه حمله دو گل دریافت نکند چراکه در بازی های بعد موقعیت جبران ایت گل های دریافتی را اصلا نخواهد داشت.
وینگو بگوویچ از حالا باید حسابی روی ضربات ایستگاهی که روی دروازه این تیم ارسال می شود کار کند چراکه بعد از بازی با ایرانجون، حریفان مس برای استفاده از این ضربات روی دروازه مس حسابی راغب خواهند شد. تیم بی امکانات ایرانجوان سه موقعیت جدی روی دروازه مس در این بازی تدارک دید که هر سه آن ها برروی ارسال های بلند ایستگاهی بود.
یک پرتاب اوت بلند به محوطه مس که اگر گل نشد فقط به خاطر قدرنشناسی بازیکن بوشهری بود و دو ضربه ارسالی آزاد که با اشتباه مدافعان مس تبدیل به دو گل برای تیم حریف شد. در این بازی هم خروج های ارشاد یوسفی به خصوص برروی گل دوم ایراد داشت و هم دفاع من تو من بازیکنان مس که به راحتی موقعیت انجام هرکاری را به بازیکنان تیم ایرانجوان می داد.
در لیگ یک که اتفاقا اکثر گل هایش روی ضربات ایستگاهی و ارسالی به ثمر می رسد، تا این حد اشتباه قطعا تبعات بسیار بدی را به دنبال خواهد داشت و بگوویچ باید تیم خود را هوشیار کند که در زمان ارسال توپ های کاشته بازیکنانش تا این حد ضعیف عمل نکنند.
اما در بازی با ایرانجوان یک چهره کاملا ویژه بود…. احمد زنده روح بازیکنی بود که هر زمان از این بازی یاد شود، چهره او به سرعت مقابل چشمان مخاطبانش می آید. زنده روح در این بازی همه کاره بود و روی تمامی گل های مس و حتی یک گل ایرانجوان تاثیر مستقیم داشت تا ثابت کند در این بازی حسابی با دست پر به میدان آمده است.
زنده روح در این بازی و از ابتدا در پستی کاملا جدید به میدان رفت و در این بازی وظیفه یافته بود در خط هافبک نفوذی مس در سمت چپ کار کند تا پست های هافبک دفاعی به حسین خانی و مرزبان برسد….
اینکه بگوویچ قصد دارد از هر سه هافبک دفاعی خود یعنی حسین خانی، مرزبان و زنده روح به طور همزمان در زمین ولو به قیمت تغییر پست این بازیکنان، استفاده کند، همه را به یاد اشتباه اکبر میثاقیان در دو بازی پلی آف آخر فصل قبل برابر استقلال خوزستان می اندازد…. در آن بازی ها نیز مربی مس از هر سه هافبک دفاعی خود یعنی حقدوست و زنده روح و حسین خانی به طور همزمان در زمین سود می برد و دقیقا نمی توانست از بین این سه بازیکن یکی را بیرون نشاند تا نظم تیمی او حفظ شود. اشتباهی که میثاقیان کرد و با انتقال زنده روح به پشت مهاجمان، عملا هم بازی این بازیکن را خراب کرد و هم بازیسازی در تیمش را مختل کرد. البته بگوویچ تصمیم بهتری گرفت و زنده روح چپ را به سمت چپ زمین منتقل کرد تا از سرعت این بازیکن در زمان حمله استفاده کند. شاید زنده روح تصور این را هم نمی کرد که اتفاقا در این بازی از همان ابتدا بار حملات تیم مس به سمت چپ بی افتد و نحوه بازی از دقیقه یک به گونه ای پیش رود که زنده روح در پست غیر تخصصی خود مجبور شود شش استارت پشت سر هم بزند و شاید یکی از عواملی که سبب شد که مصدومیت گوارشی زنده روح تشدید شود همین فشاری بود که از ابتدای بازی روی زنده روح وارد آمد.
هرچند زنده روح تا زمانی که در سمت چپ زمین و لب خط کار می کرد عملکرد قابل قبولی داشت و بگوویچ در دقایق پایانی نیمه اول بازی برای اینکه فشار روی او را کمتر کند او را به میانه زمین منتقل و پشت مهاجمان منتقل کرد اما مسلما شماره شش مس در پست تخصصی خود در جمع هافبک های دفاعی عملکرد بسیار بهتری از خود بر جای خواهد گذاشت و بهتر است بگوویچ برای سه هافبک تدافعی خود به گونه ای برنامه ریزی کند که از توان آن ها به تناسب در جای تخصصی خود بهره بگیرد و اگر بنای سیستم تیم او بر دو هافبک دفاعی است حتما از هر سه بازیکن در زمین استفاده نکند. زنده روح در این بازی ثابت کرد از آن بازیکنانی است که در لیگ یک بسیار کار راه انداز است. او علاوه بر اینکه یک بازیکن چند پسته می باشد که در روزهای بی بازیکنی می تواند به کار بیاید، برروی ضربات ایستگاهی در همین بازی در امر گلزنی و گلسازی هتتریک کرد و با به ثمر رسیدن دو گل از روی نقاط پنالتی و کرنر و زمینه چینی یک گل دیگر از روی یک ضربه آزاد، نشان داد در این زمینه کاملا عملکرد عالی داشته است و به حق شایسته عنوان بهترین بازیکن در بازی برابر ایرانجوان بود.
بهرشکل کسب سه امتیاز برابر ایرانجوان به شدت راضی کننده و مطلوب بود اما اشتباهاتی که منجر به دریافت دو گل ساده شد تا مس را برای این پیروزی به سر حد سکته برساند موضوعی است که با وجود این سه امتیاز شاکی های زیادی باقی می گذارد که قطعا بگوویچ نیز یکی از همین افراد شاکی است که باید به این موضوع رسیدگی کند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *