پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نویدکیا گران‌ترین بازیکن لیگ

نویدکیا گران‌ترین بازیکن لیگ





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۳۰

نویدکیا گران‌ترین بازیکن لیگ

وقتی مبلغ قرارداد کاپیتان‌های تیم را بررسی کردیم یک نکته خیلی عجیب به نظر رسید، آن هم چیزی نبود جز قرارداد محرم نویدکیا. چرا که خیلی بعید به نظر می‌رسید نویدکیا جزو بازیکنان میلیاردی نباشد.
به هر حال نویدکیا سال‌های سال در سپاهان بازی می‌کند و بدون شک محبوب‌ترین بازیکن این تیم به حساب می‌آید. بازیکنی که هواداران حتی در نبود او، عکس‌هایش را به ورزشگاه می‌برند و نامش را فریاد می‌زنند و تشویقش می‌کنند. پس خیلی عجیب است که مبلغ 45 میلیون تومان را به‌عنوان رقم قرارداد جلوی نام او ببینیم. مگر می‌شود محرم با آن همه سابقه، فقط 45 میلیون برای یک فصل بگیرد؟! درست است که او در اکثر بازی‌ها به دلیل مصدومیت به بازی نمی‌رود اما وقتی هم بازی می‌کند بدون شک یکی از موثرترین بازیکنان است. پس قرارداد 45 میلیون تومانی برای این بازیکن خیلی عجیب است.
هنوز این ابهام در ذهن‌مان وجود داشت که سایت سازمان لیگ کنار مبلغ قرارداد 45 میلیون تومانی محرم نویدکیا، 2 کلمه اضافه کرده. زیر رقم قرارداد با رنگ سبز و جوری که کاملا دیده شود، نوشته شد: «هر بازی»
با همین 2 کلمه تمام ابهام‌ها و علامت سوال‌هایی که در مورد رقم قرارداد کاپیتان سپاهان در ذهن‌مان وجود داشت از بین رفت اما این مساله باعث شد به یک اتفاق دیگر فکر کنیم.
اینکه بدون شک محرم نویدکیا در شروع این فصل یکی از آماده‌های تیم بود و می‌توانست بازی‌های خوبی را انجام دهد اما او به خاطر یکسری اختلافات در تمرینات هم حتی شرکت نمی‌کند.
این غیبت باعث شده محرم میلیون‌های زیادی را از دست بدهد. مثلا تا الان 5 بازی از لیگ برتر گذشته که اگر محرم در هر 5 بازی حضور پیدا می‌کرد، تا الان می‌توانست 225 میلیون به دست بیاورد. رقمی که از نظر خیلی‌ها اصلا کم نیست اما ظاهرا به نظر محرم ارزش چندانی ندارد که به راحتی از آن گذشت. به هر حال محرم به ازای هر بازی که نمی‌تواند انجام دهد، 45 میلیون تومان از دست می‌دهد اما نکته جالب‌تر این است که اگر محرم در هر 32 بازی لیگ شرایط بازی پیدا می‌کرد، قراردادش بیش از همه بازیکنان سپاهان و حتی لیگ برتر می‌شد. چرا که اگر محرم قهر نمی‌کرد و می‌توانست هر 32 بازی به میدان برود، بدون پاداش‌ها و آپشن‌هایی که در قرارداد خیلی از بازیکنان وجود دارد، حداقل یک میلیارد و 440 میلیون تومان به دست می‌آورد. رقمی که برای محرم خیلی عجیب نیست اما در قراردادهای امسال دیده نمی‌شود.
به این ترتیب می‌شد حتی محرم را گران‌ترین بازیکن لیگ نامید. بازیکنی که اگر می‌توانست مثل خیلی از بازیکنان همه بازی‌های تیمش را انجام دهد به رقمی نجومی دست پیدا می‌کرد. هر چند که به نظر می‌رسد اگر حتی قهر محرم نویدکیا را در نظر نگیریم، او احتمالا نمی‌توانست در همه بازی‌ها به میدان برود اما به هر حال اگر مبلغ قرارداد همه بازیکنان لیگ را به تعداد بازی‌های لیگ تقسیم می‌کردیم بدون شک هیچ‌کدام از آنها مبلغ قراردادشان به ازای هر بازی به مبلغ قرارداد محرم نمی‌رسید.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *