پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۶

اپل نسخه اِل کاپیتان سیستم‌عامل دسکتاپ خود را ۸ مهر منتشر می‌کند
اپل در خلال معرفی نسل جدید آیفون‌ها، تاریخ ارایه آخرین نسخه سیستم عامل دسکتاپ خود به نام اِل کاپیتان را نشان داد. ظاهرا تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) برای انتشار نسخه نهایی این سیستم عامل تعیین شده است.
کریگ فدریچی معاون ارشد بخش نرم‌افزار اپل، هنگام نمایش قابلیت‌های ‌آیفون‌های جدید، یک ایمیل شخصی از فیل شیلر را با موضوع شرایط اِل کاپیتان، باز کرد. فیل شیلر در این ایمیل عنوان کرده بود: اِل کاپیتان فوق‌العاده است و بازخورد‌ها از نسخه بتای آن نیز بسیار خوب بوده است. تاریخ انتشار آن ۳۰ سپتامبر است. انتهای ایمیل نیز عنوان محرمانه درج شده بود. حال هنوز مشخص نیست اپل این مساله را با برنامه‌ریزی قبلی انجام داده است و یا فدریچی دچار اشتباه شده است؛ زیرا همواره اپل تاریخ و مشخصات محصولات آینده خود را تا حد ممکن مخفی نگه می‌دارد. اِل کاپیتان آخرین نسخه از سیستم‌عامل مک اپل است که از جولای تحت نسخه‌ی آزمایشی بتا در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته بود. به گفته‌ی اپل، اِل کاپیتان استفاده از مک‌ها را بسیار ساده‌تر خواهد کرد و قابلیت‌های زیادی را همراه خود خواهد داشت.

آیپد پرو اپل به طور رسمی معرفی شد!
اپل در جریان کنفرانس خود تبلت جدیدی با نام آیپد پرو را معرفی کرد. این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی بوده که ۵.۹ میلیون پیکسل را در خود جا داده (در واقع رزولوشن ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسلی دارد) و دارای قلم استایلوس اختصاصی و صفحه کلید است. این تبلت از پردازنده‌ی جدید A9X جدید اپل بهره برده و دارای چهار اسپیکر استریو است.
اپل مدعی است پردازنده‌ی مورد استفاده در این تبلت از ۸۰ درصد لپ‌تاپ‌ها سریع‌تر بوده و پردازنده‌ی گرافیکی آن از ۹۰ درصد لپ‌تاپ‌ها قدرت بیشتری دارد. قلم این تبلت، Apple Pencil نام داشته و مانند قلم استایلوس مورد استفاده در سرفیس پرو، حتی با وجود لمس دست توسط صفحه نمایش نیز می‌توان با آن همانند یک قلم واقعی کار کرد. این قلم ۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. صفحه کلید این تبلت نیز توسط داک خاصی به آن متصل می‌شود و توسط آن داک تبلت و صفحه کلید با یکدیگر تبادل داده می‌کنند. صفحه کلید آیپد پرو با قیمت ۱۶۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. تبلت جدید و غول پیکر کوپرتینویی‌ها تنها ۷۱۲ گرم وزن داشته و ضخامتی معادل ۶.۹ میلی‌متر دارد. آیپد پرو نسخه‌ی وای‌فای با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی که به عنوان نسخه‌ی پایه است، ۷۹۹ دلار قیمت داشته و نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی نیز با قیمت ۹۴۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد. به علاوه نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آیپد پرو با قابلیت پشتیبانی از اینترنت LTE قیمتی ۱۰۷۹ دلاری خواهد داشت و کمی ارزان‌تر از نسخه‌ی پایه‌ی مک‌بوک رتینا خواهد بود. همچنین مایکروسافت برای این تبلت نرم‌افزار آفیس را ارائه کرده است تا قدمی بزرگ برای حکمرانی این نرم‌افزار در دنیای تبلت‌ها بردارد. آیپد پرو در سه رنگ طلائی، نقره‌ای و خاکستری آبان ماه امسال عرضه خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *