پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۲۴

ساز سهیل نفیسی در بندرعباس
کوک می‌شود
خواننده و نوازنده صاحب ‌سبک گیتار، تازه‌ترین کنسرت خود را شهریورماه در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌کند.
سهیل نفیسی قرار است امسال‌ تازه‌ترین کنسرت خود را با اجرای پرطرفدار‌ترین آثارش در بندرعباس که سال‌های زیادی را در این منطقه زندگی کرده است، اجرا می‌کند. این خواننده و نوازنده گیتار که تا کنون آلبوم‌های «ریرا»، «ترانه‌های جنوب» و «چنگ و سرود» را در بازار موسیقی منتشرکرده است، مردادماه امسال نیز کنسرتی را در مجموعه آسمان تهران برگزار کرده بود.
سهیل نفیسی، خواننده و نوازنده گیتار است که به‌صورت شخصی به فراگیری موسیقی پرداخته است. او بیش از ۲۰ سال در بندرعباس زندگی کرد و به همین دلیل موسیقی‌اش تا حد زیادی تحت تأثیر این منطقه از کشور قرار گرفته است.

خالق «قصه های مجید» 71 ساله شد
در آستانه هفتاد و یکمین زاد روز هوشنگ مرادی‌ کرمانی، کتابی از او روی صحنه می‌آید. کتاب «خمره‌» هوشنگ مرادی‌کرمانی با قلم مزدک میرعابدینی به نمایش‌نامه تبدیل شده است .این نمایش‌نامه که در آن بازیگران کودک و نوجوان کارگاه خلاق کودک فعال هستند، در تاریخ‌های دوشنبه 23 تا چهارشنبه 25 شهریور، ساعت 21 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.داستان «خمره» یکی از داستان‌های هوشنگ مرادی‌کرمانی است که اتفاقات آن در روستا می‌گذرد، خمره‌ای که بچه‌های مدرسه روستا از آن آب می‌نوشند شکسته است و دیگر قابل استفاده نیست.مدیر مدرسه، دانش‌آموزان و برخی از اهالی تلاش می‌کنند تا به نحوی این مشکل را حل کنند. این داستان شرح ماجرایی است که در این داستان رخ می‌دهد.کتاب«خمره» هوشنگ مرادی‌کرمانی تاکنون بیش از یکصد هزار نسخه به چاپ رسیده و به زبان‌های آلمانی‌،‌ هلندی‌، فرانسوی‌، انگلیسی‌ و آلبانیایی‌، ترجمه شده است.هوشنگ مرادی‌کرمانی 16 شهریور امسال، 71 ساله شد. او خالق آثار شاخص ادبیات داستانی کودک و نوجوان نظیر «قصه‌های مجید» است.

امیر حسن چهلتن در جشنواره ادبی برلین
جشنواره ادبی برلین که همه ساله اواسط ماه سپتامبر برگزار می شود، شماری از مهم ترین نویسندگان و شاعران معاصر را 10 روز گرد هم می آورد. در بخش ادبیات جهان شاعران و نویسندگان مطرح از کشورهای مختلف به این جشنواره دعوت می شوند. در این بخش نویسندگانی از هند، آمریکا، چین، انگلیس، کنگو، اسپانیا، لبنان، کانادا، اندونزی، هند و…برای معرفی جدیدترین آثار خود به علاقمندان آثار ادبی حضور دارند. این جایزه همچنین به نویسندگانی داده می شود که اولین ترجمه داستان کوتاه آنها به زبان انگلیسی، ایتالیایی یا آلمانی باشد. مرکز فرهنگی اتحادیه اروپا حامی مالی این بخش از جشنواره است. جشنواره ادبی برلین توسط اولریش شرایبر نویسنده، خبرنگار و دبیر نشریات آلمانی همچنین مدیر امور فرهنگی در سال 2001 و با حمایت مالی مرکز فرهنگی شهر برلین آغاز به کار کرد. شرایبر از همان سال تاکنون مدیریت آن را برعهده دارد. این رویداد امسال نیز از 9 تا 19 سپتامبر (18 تا 28 شهریور) برگزار می شود و از ایران نیز امیر حسن چهلتن به مناسبت انتشار ترجمه اخیر دو اثر به زبان آلمانی در جشنواره حضور دارد.

کتاب های پرفروش در سومین هفته شهریور
کتاب های «جام جهانی در جوادیه»، «حالا بی‌حساب شدیم» که مجموعه طنزهای وودی آلن را شامل می‌شود و «فرهنگ پسامدرن» در سومین هفته‌ی شهریورماه مورد توجه کتابخوان‌ها قرار گرفتند و در لبست کتاب‌های پرفروش دیده می‌شوند. بازار کتاب تهران در سومین هفته‌ی شهریورماه چندین و چند کتاب جدید را در لیست پرفرو‌ش‌ها می‌بیند و مسابقه‌ی کتابخوانی برنامه‌ی خندوانه حسابی توجه عمومی به کتابخوانی را قلقلک داده است. به همین دلیل کتابفروشی‌ها تهران منتظر هستند با رسیدن کتاب‌های نوبرانه و چاپ اولی پاییز، پیشخوان کتابفروشی‌ها را رنگین‌تر از همیشه بچینند تا توجهات جلب شده به کتاب بی‌پاسخ نماند. رمان‌های «صدسال تنهایی» گابریل گارسیا مارکز، «ناتور دشت» جروم دیوید سلینجر و «یک عاشقانه‌ی آرام» از نادر ابراهیمی کتاب‌های نسبتا قدیمی هستند که با درخواست دوباره تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های بازار معرفی کردند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان؛ حاصل دولت قبل است

واکنش وزیر به معدل پایین دانش‌آموزان؛ حاصل دولت قبل است

توسعه آری، به خطر انداختن محیط‌زیست هرگز

توسعه آری، به خطر انداختن محیط‌زیست هرگز

بیانیه‌خوانی درباره گردوغبار

اجلاس مقابله با توفان‌های گردوغبار به برنامه عمل مشترک کشورها منجر می‌شود؟

بیانیه‌خوانی درباره گردوغبار

پاسخ‌های مبهم با سوالات شفاف

رئیس جمهوری به سوال خبرنگاران درباره موضوع اخراج استادان دانشگاه پاسخ روشنی نداد

پاسخ‌های مبهم با سوالات شفاف

دورنمای مبهم الحاق به توافق پاریس

معاون حقوقی رئیس جمهوری می‌گوید پیوستن به توافق اقلیمی مشروط به برداشتن تحریم‌های آمریکاست

دورنمای مبهم الحاق به توافق پاریس

رشد اقتصادی با شرایط فعلی دست نیافتنی است

اتاق بازرگانی ایران:

رشد اقتصادی با شرایط فعلی دست نیافتنی است

علامت اشتباه به بازار مسکن

رئیس جمهوری بر لزوم نظارت بر سکوهای ارتباطی حوزه مسکن تاکید کرد

علامت اشتباه به بازار مسکن

ظرفیت آب‌رفتهٔ دیپلماسی

گزارش تحلیلی «پیام ما» درباره سرنوشت مطالبه حقابه هامون از افغانستان

ظرفیت آب‌رفتهٔ دیپلماسی

کشورهای مورد تحریم آمریکا باید با همکاری هم این حربه را از بین ببرند

رهبر انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری بلاروس:

کشورهای مورد تحریم آمریکا باید با همکاری هم این حربه را از بین ببرند

خبر ضد و نقیض توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد

خبر ضد و نقیض توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *