پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۶

عبور توافق هسته‌ای از سد سنا
دموکرات ها در سنای آمریکا موفق شدند که مانع از رای گیری درباره پیش نویس طرح انتقادی جمهوریخواهان از توافق هسته‌ای ایران شوند. به گزارش «انتخاب»، 42 سناتور دموکرات و مستقل با آغاز رای گیری درباره طرح مذکور مخالفت کردند. سنای آمریکا در کنترل جمهوریخواهان است اما این حزب نتوانست حد نصاب 60 رای لازم را کسب کند. قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران نتوانست 60 رای لازم را برای ادامه مسیر و حرکت به جلو به دست آورد زیرا سناتورهای دموکرات و مستقل موفق شدند از آن جلوگیری کنند. اگرچه جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان راهبردهای دقیقه آخر خود را برای منحرف کردن این موافقتنامه بین المللی از مسیر خود ادامه خواهند داد اما نتیجه به دست آمده در سنا تضمین کرد که لایحه مربوط به رد موافقتنامه ایران به میز اوباما نخواهد رسید. در نتیجه می توان گفت موافقتنامه هسته ای ایران بدون مانع کنگره حرکت رو به جلو خود را ادامه خواهد داد و این یک پیروزی دور از ذهن برای اوباما در برابر مخالفت جمعی جمهوریخواهان به شمار می رود که کنترل کنگره را در اختیار دارند.

750 هزارتومان عیدی کارمندان در پایان سال
جزئیات کامل ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال ۹۵ منتشر شد. به گزارش مهر جزئیات کامل ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تنظیم بودجه سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از پیوست‌های بخشنامه بودجه سال آینده ابلاغی توسط رئیس جمهور منتشر شد. بر این اساس مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) در بودجه سال ۱۳۹۵ معادل ۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال پیش بینی شده است. (مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید). همچنین دستگاه های اجرایی ملی و استانی موظفند: رشد ضریب حقوق را ده درصد در قالب سقف اعتبار، پیش بینی نمایند. سقف اعتبار مربوط به اضافه کار کارکنان را در بودجه سال ۱۳۹۵ حداکثر معادل پیش بینی عملکرد اعتبار اضافه کار در سال ۱۳۹۴ (مندرج در موافقتنامه متبادله سال ۱۳۹۴) پیش بینی نمایند. اعتبار مأموریت خارج از کشور کارکنان را حداکثر معادل پیش بینی عملکرد اعتبار سال ۱۳۹۴ پیش بینی نمایند. کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان را، حداکثر معادل پیش بینی عملکرد سال ۱۳۹۴ (مندرج در موافقتنامه متبادله سال ۱۳۹۴) پیش بینی نمایند. اعتبار پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی پرداخت نشده سال ۱۳۹۵ را در قالب سقف اعتبار، پیش بینی نمایند.

بیانات رهبری فصل‌الخطاب پاسخ به شبهات علیه شورای نگهبان
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه ما در انتخابات دو حق برای مردم قائل هستیم گفت: حق اول این است که مردم حق داشته باشند در روز رای‌گیری رای خود را آزادانه بدهند و حق دوم این است که مردم حق دارند از مسئولان ذی‌صلاح و شایسته برخوردار باشند. عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی و صیانت نظارت استصوابی از حق‌الناس بودن رای مردم اظهار داشت: دلایل هجمه به شورای نگهبان به خصوص در سال‌های اخیر به خوبی روشن است و کسانی که انجام وظیفه قانونی شورای نگهبان را برنمی‌تابند، ایرادات و شبهاتی را در افکار عمومی ایجاد می‌کنند. وی بیانات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب پیرامون شبهات و تردیدها علیه شورای نگهبان دانست و ابراز امیدواری کرد مسئولان در انتخابات امسال با محور قرار دادن فرمایشات رهبری و تبیین صحیح حق‌الناس بودن رای مردم انتخابات خوبی برگزار کنند که خیر و مصلحت کشور را در پی داشته باشد.

طرح آمایش شورای آموزش عالی تدوین می‌شود
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین طرح آمایش شورای آموزش عالی خبر داد. به گزارش ایسنا محمد حسین امید در نشست با روسای دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی، سیاست فعلی این وزارت‌خانه را رشد کیفی با توقف رشد کمی دانست و گفت: نیازها و برنامه‌های کلان باید مورد توجه باشد و به همین منظور طرح آمایش شورای آموزش عالی در این وزارت‌خانه تدوین می‌شود و تا شهریورماه به اتمام خواهد رسید. وی با بیان اینکه از این حیث استان اردبیل وضعیت مطلوبی دارد، افزود: توسعه کمی بدون توجه به اقتضائات، یکی از چالش‌های فعلی است و هر چند رشد کمی در مقطعی اولویت بوده است، این اتفاق باعث آسیب‌هایی در وزارت علوم شده است؛ از جمله اینکه در موسسات غیر انتفاعی این مشکل به جد دیده می‌شود. امید تصریح کرد: به دلیل توسعه بدون برنامه آموزش عالی در سال‌های اخیر هم‌افزایی دانشگاه‌ها به رقابت نامناسب تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد: توسعه کمی باید در چارچوب آمایش باشد و به همین منظور طرح آمایش تهیه می‌شود تا به نیازهای موجود پاسخ دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *