پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نباید به کسانی که می‌خواهند عقیده خود را به جامعه تحمیل کنند میدان داد

نباید به کسانی که می‌خواهند عقیده خود را به جامعه تحمیل کنند میدان داد





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۳

نباید به کسانی که می‌خواهند عقیده خود را به جامعه تحمیل کنند میدان داد
رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مذاکرات توام با عزت هسته ای، ادامه راه عزتمندانه ای بود که بزرگان به ما آموخته اند، گفت: با مذاکرات حقوق هسته ای مردم ایران تضمین شد و هیات های اقتصادی و سیاسی در کشور حضور یافتند. گزیده صحبت های محمد نهاوندیان در سی و ششمین سالگرد رحلت آیت الله طالقانی را به نقل از انتخاب در زیر بخوانید:
پس از مذاکرات هسته ای و توافق در بخش اقتصاد و فرهنگ تعامل با کشور افزایش یافت که این ادامه راه عزتمندانه ای است که بزرگان به ما آموختند تا هرگز هراسی نداشته باشیم از اینکه با مخالفان وارد گفت و گو شویم.
رویکرد تعامل عزتمندانه آیت الله طالقانی امروز برای ما درس آموز است.
این دو صفت شاید در برخی افراد متفاوت باشد. برخی ایستادگی و مقاومت را مترادف با برخورد خشن می دانند و دافعه قوی تری دارند، کسانی هم برای مردم داری و ایجاد پیوند با دیگران گاهی از اصول کوتاه می آیند، اما آیت الله طالقانی شخصیتی بود که اینها را جمع کرد، صلابت در موضع و اصالت در مبانی و تعامل با گروه های مختلف مردم داشت.
آیت الله طالقانی در توصیه به شوراها می گفت که مردم هر چه در کار خود دخیل باشند، کار بهتر پیش می رود. اجماع به کارها سرعت می بخشد و روی مشارکت مردم در تعیین سرنوشتشان تاکید داشت.
گر چه اختلاف نظرها را باید دید، اما در لحظه عمل اگر این اختلاف نظرها مشکلاتی ایجاد کند، چه کار باید کنیم؟ در عمل ضمن حفظ انسجام، اختلافات را ببینیم و بردباری داشته باشیم و حرف دیگران را بشنویم. تاکید بر مشترکات و حفظ وحدت ملی داشته باشیم.
نباید به کسانی که می‌خواهند عقیده خود را به جامعه تحمیل کنند میدان دهیم و میدان را برای کسانی باز کنیم که با تجمیع نظرات می‌خواهند حقایق را نشان دهند. شرط دوم نیز تاکید بر مشترکات است. برای تقویت انسجام، وحدت و هویت ملی به جای آن که به دنبال 10 درصد اختلاف نظر برویم و دیگران را متهم کنیم روی 90 درصد مشترکات تاکید داشته باشیم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *