پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیوستن به مردم یعنى پیروزى

پیوستن به مردم یعنى پیروزى





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۱

پیوستن به مردم یعنى پیروزى

آیت الله هاشمی رفسنجانی این بار درباره اصول و مبانی فکری خود صحبت کرده و آن ها را ثابت دانسته است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با اعضای شورای مرکزی و عمومی انجمن فرهنگ و سیاست دانشجویان دانشگاه شیراز از خود و تفکرش دفاع کرده است. گزیده صحبت های آیت الله هاشمی را به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در زیر می خوانید:
در اصول و مبانی فکری اعتدالی خود همواره ثابت بوده‌ام. به همین دلیل هم در مقطعی از زمان اصلاح طلبان افراطی و در مقطعی دیگر اصولگرایان افراطی به دلیل حبّ و بغض‌های افراط‌گرایانه‌شان رفتاری دوگانه با من داشته‌اند.
لفظ‌هایی چون محافظه‌کار، رادیکال و معتدل همیشه وجود داشته و به گروه و جناح خاصی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب تعلق ندارد.
استبداد و استعمار در جوامع امروز به دلیل آگاهی مردم دیگر جایگاه و زمینه رشد ندارند و رو به اضمحلال هستند. مسیر کلی حرکت جوامع بشریت به طرف حاکمیت انسان‌ها پیش می‌رود و دیر زمانی است که دژ استبداد شکسته و بساط حکومت‌های موروثی و نظامی برچیده شده است یا می‌شود.
این مردم بودند که در اوج خفقان رژیم شاه دست به مبارزه زدند و پیروز شدند. رژیم گذشته تصور می‌کرد با سرکوب و خفقان مردم می‌تواند به اهداف خود دست یابد، اما نمی‌دانست که با افراط و تفریط راه به جایی نخواهد برد.ما به عنوان مسلمان باید راه و عقیده‌مان، اسلام و اصولش باشد و هر جا بر اساس اسلام، صداقت و در جهت خدمت و رفاه مردم حرکت کردیم، موفق خواهیم بود.
اتکا به قدرت مردم از اول اسلام تاکنون همواره با موفقیت همراه بوده است. در طول تاریخ پیوستن به اقیانوس مردم نتیجه‌ای جز پیروزی به همراه نداشته است و ما باید مردم را حفظ کنیم.
{با اشاره به موفقیت‌های سیاست خارجی دولت یازدهم} برجام برای مردم درس خوبی است، چرا که آنها متوجه خواهند شد چه کسانی دلسوز نظام، انقلاب، کشور و مردم و چه کسانی با افکار افراطی به دنبال تأمین منافع شخصی، باندی و سیاسی خود هستند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *