پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فلاح رفت، علیزاده آمد

تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فلاح رفت، علیزاده آمد





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۱

تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
فلاح رفت، علیزاده آمد

گروه فرهنگ و هنر – با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدرضا علیزاده» به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان منصوب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، طی حکم از سوی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدرضا علیزاده به سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان منصوب شد.
در متن این حکم آمده است:
«نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب عـالی، به موجب این حکم به سمت «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان» منصوب می‌شوید. امید می رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان کرمان، در جهت رشد فضائل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.»
محمدرضا علیزاده متولد سال ۱۳۴۷ و دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیا است.
علیزاده تاکنون مدیرکلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان، معاونت برنامه‌ریزی و برنامه و بودجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور کتاب خانه‌ها و سرپرستی معاونت فرهنگی این اداره کل، معاونت آموزش متوسطه در آموزش و پرورش ناحیه‌ یک کرمان و ریاست هنرستان هنرهای زیبا کرمان را بر عهده داشته است.
به گزارش ایسنا، «فرشید فلاح» نیز طی حکمی از سوی استاندار کرمان، به عنوان مدیر کل حوزه استانداری کرمان منصوب شد
استاندار کرمان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اتصریح کرد: برای تقویت فرهنگ لازم بود تغییراتی صورت گیرد و این تغییرات متوجه فلاح مدیر کل ارشاد کرمان شد اگرچه حضور او در اداره ارشاد یک نعمت بود و کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشت اما کاستی هایی هم وجود داشت.
وی افزود: انگیزه شخصی من از حضور فلاح به استانداری تقویت حوزه فرهنگ بود زیرا فلاح در استانداری بهتر می تواند در عرصه فرهنگ و هنر قدم بردارد و علیزاده مدیر فعلی اداره ارشاد حرکت بهتری را در حوزه فرهنگ خواهد زد.
استاندار کرمان تصریح کرد: با کمک اصحاب قلم باید جریان فرهنگی در استان کرمان به وجود آید.
وی با بیان اینکه فرهنگ باید توسط خود مردم اداره شوند گفت: باید با انتقاد سازنده جهت توسعه فرهنگ گام های موثرتری برداشت و انتظار ما این است که اصحاب فرهنگ، هنر و قلم کرمان از این انتصاب‌ها حمایت کنند.
استاندار کرمان در پایان خاطر نشان کرد: خانه هنرمندان از جممله فعالیت هایی است که در دوره فلاح کلید خورد اما علیزاده مددیر جدید اداره فرهنگ و ارشاد باید جهت پیشرفت این خانه تلاش کند.
«فرشید فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، در مورد مهمترین دغدغه خود گفت: اصلی‌ترین دغدغه من راه‌اندازی خانه هنرمندان کرمان بوده و هست که برخی کارهای این تشکل انجام شد و نیمی دیگر باقی مانده است.
فلاح ادامه داد: دولت بایستی تصدی اموری ماننده اداره مجتمع‌های فرهنگی و هنری را به خود هنرمندان واگذار کند ضمن اینکه جنس فرهنگ و هنر متفاوت است و نمی‌توان با آن به صورت مناقصه و مزایده‌ برخورد کرد.
وی افزود: به دلیل پیچیدگی‌های تولید، ارزش اثر فرهنگی را نمی‌توان با معیارهای کمَی سنجید بلکه باید گوهرشناس پیدا شود، پس این تخصص در اداره امور فرهنگی هم مورد نیاز است یعنی باید اهل فن به اداره اماکن فرهنگی بپردازند وگرنه تعداد زیادی ابراز تمایل می‌کنند.
فلاح بیان کرد: قصد داشتم یک تشکل قدرتمندی مستقل از دولت و با هدف دفاع از حقوق صنفی هنرمندان و منابع جامعه فرهنگی و هنری استان راه‌اندازی کنم و این تشکل تصدی‌گری دولتی هم داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: اگر به خانه مطبوعات به عنوان یک الگو در این زمینه نگاه کنیم، گره کوری بود که خوشبختانه باز شد و هم اکنون این خانه بسیاری از کارهایی که از ارشاد توقع می‌رفت را انجام می‌دهد به طول مثال برگزاری جشنواره مطبوعات، دوره‌های آموزشی و … که با کمترین حمایت دولتی به انجام می‌رسند.
وی با اشاره به اینکه اگر مطبوعات و جامعه هنرمندان متحد و هماهنگ باشند بسیار قدرتمند خواهند بود تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر جامعه هنری استان در یک نقطه اتحاد ندارند و شاید علت این باشد که صنف آنها حضور خارجی پیدا نکرده است.
در همان روز خداحافظی مدیر سابق و معارفه مدیر کل جدید طی حکمی از سوی فلاح، «ایمان پژوهش» به عنوان سرپرست اداره ارشاد شهرستان راور منصوب شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *