سایت خبری پیام ما آنلاین | گزارش 2 روز پایانی سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان آیت‌الله هاشمی: مخالفان نگران هستند که این دولت موفق شود

گزارش 2 روز پایانی سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان آیت‌الله هاشمی: مخالفان نگران هستند که این دولت موفق شود





۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۱۴

گزارش 2 روز پایانی سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان
آیت‌الله هاشمی: مخالفان نگران هستند که این دولت موفق شود

پیام ما- آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که روز چهارشنبه برای سفری 3 روزه به استان کرمان سفرکرده بود، در روزهای پنج‌شنبه و جمعه جلسات متعددی با افراد مختلف برگزار کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح چهارشنبه وارد کرمان شد و با استقبال استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، سفرش را آغاز کرد. شرکت در هفتمین نشست هم‌اندیشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌ها، دیدار با مدیران استان کرمان و بازدید از پروژه انتقال آب از صفارود به کرمان از برنامه‌های اولین روز سفر آیت‌الله هاشمی به کرمان بود. وی شامگاه چهارشنبه پس از افتتاح بوستان ابوحامد کرمانی، به باغ فتح‌آباد رفت و با نمایندگان استان کرمان در مجلس دهم دیدار کرد.
در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست
آیت‌الله هاشمی در دیدار با مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: «مردم از نمایندگان و دولتی که به آن‌ها رأی داده‌اند، انتظار دارند که به‌دوراز فضاسازی‌های سیاسی، برای توسعه و پیشرفت کشور برنامه‌ریزی و اجرا کنند.» به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی با اشاره به سوابق رفتاری و گفتاری خویش با امام راحل و بعد از ایشان با مقام معظم رهبری، گفت: «در زمان امام(ره) بااینکه ارادتی قلبی به ایشان داشتم، وقتی در مسائل سیاسی اختلاف‌نظر پیدا می‌کردیم، نظراتم را می‌گفتم و به امام عرض می‌کردم که در این قضیه از شما پیروی می‌کنم. همچنین در دوران رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نیز علاوه بر سوابق طولانی دوستی، همکاری و همدلی، گاهی که اختلاف‌نظر پیدا می‌شود، به ایشان هم‌عرض کردم نظرم این است، اما شما رهبر جامعه هستید و من باید از شما پیروی کنم و برای مسائل اختلافی نیز حجت شرعی دارم.» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری برخی از اتفاقات تاریخی در زمان حیات امام راحل، گفت: «نامه‌هایی که به خط من و سران انقلاب است، در اسناد تاریخی موجود است. »
وی با تشریح سوابق آشنایی خویش با آیت‌الله خامنه‌ای، گفت: «مطمئن باشید الان هم در ایران کسی نزدیک‌تر از من به رهبر معظم انقلاب نیست.»
آیت‌الله جعفری نقش ویژه‌ای در آرامش
استان دارد
اولین برنامه روز دوم سفر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیدار با آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به خاطرات زمان تصویب ضایعه‌ی انجمن‌های ایالتی و ولایتی، گفت: «امام در آن مقطع، سه نامه به علمای یزد، کرمان و رفسنجان نوشته و به من داده بودند تا به آنان برسانم و من در رفسنجان بودم که شنیدم رژیم عقب‌نشینی کرد و پذیرفت که آن لایحه لغو شود.» وی در خصوص ویژگی‌های آیت‌الله جعفری که نقش ویژه‌ای در فضای آرام استان دارند، از ایشان با عنوان «بقیه السلف» یادکرد.
مخالفان نگران هستند که این دولت موفق شود
دیدار با فعالان سیاسی از دیگر برنامه‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روز پنج‌شنبه بود. وی در این دیدار گفت: «باید به دولت که مسئول اجرای مسائل کشور است، کمک کنیم.»
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «الان هم دریکی از سخت‌ترین گردنه‌ها هستیم که باید با تلاش همگانی و لطف خداوند از این مرحله بگذریم.» گزیده‌ای از اظهارات آیت‌الله هاشمی در این دیدار را در ادامه به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام بخوانید:
ایران اگرچه در مقطعی به انحراف رفت، اما با هوشیاری مردم برگشت و امروز به‌سوی تعالی و پیشرفت می‌رود.
امید مخالفان دولت این است که عمر این دولت را چهارساله کنند و نگرانی‌های آن‌ها این است که این دولت موفق و در اراده و رأی مردم مستقر شود.
ما می‌خواهیم ایران را بسازیم و نمی‌‌خواهیم هیاهو شود، چون انقلاب تضعیف می‌شود. ما نمی‌توانیم مشکلات را بگوییم. آقای روحانی هم نمی‌‌تواند برخی مشکلات خود و حتی منشاء و دلایل مشکلات بجا مانده از دولت سابق را بگویید. چون به صلاح و مصلحت کشور در ابعاد داخلی و خارجی نیست و نخواهد بود. به همین دلیل که برخی مشکلات قابل‌گفتن نیست.
از مردم و به‌ویژه جوانان می‌خواهم مثل دو انتخابات گذشته، امیدوارانه درصحنه باشند و مأیوس نشوند و نگذارند اعتبار اعتدالی کشور که حالا شهرت جهانی یافته، توسط عده‌ای تندرو دوباره بشکند.
همه مسئولیت‌ها از رهبری گرفته تا شوراهای روستاها بر اساس رأی مستقیم و غیرمستقیم مردم است.
رکن اقتصاد مقاومتی فعالیت مردم است
عصر پنج‌شنبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان را به‌قصد رفسنجان ترک کرد. وی ابتدا از موزه ریاست جمهوری شهر رفسنجان بازدید کرد. موزه ریاست جمهوری رفسنجان مربوط به هدایای دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، غرفه شهدای رفسنجان، غرفه رفسنجان شناسی و آثار فرهنگی و همچنین اسناد مربوط به دوران ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
ظهر دیروز هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آخرین برنامه در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در دیدار با جمعی از مسئولان، مدیران، استادان و دانشجویان شهر رفسنجان و دانشگاه آزاد گفت: «اینکه دختران ایرانی تمام مقاطع تحصیلی را در شهرهای خود و درکنار خانواده‌ها طی می‌کنند، از دستاوردهایی است که مخالفان دانشگاه آزاد اسلامی از آن نمی‌گویند درحالی‌که کاملاً خبردارند که چه تحول عظیمی برای رشد علمی زنان در جامعه ایجادشده است.» گزیده اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید:
ماهیت مردمی انقلاب به‌گونه‌ای است که هر جا وارد شوند ، همه کارها را پیش می‌برند.
همین امروز برای برگشت رونق به کشور ، باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم که فعالیت آنان رکن اقتصاد مقاومتی است.
بعد برون‌نگری بر پایه علم است که هم می‌توانیم پیشرفت‌های دنیا را بگیریم و هم می‌توانیم پیشرفت‌های علمی خود را به جهانیان عرضه کنیم که در این راه دانشگاه آزاد اسلامی با ویژگی‌های بسیار ممتاز، مؤثر بوده است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر دیروز سفر 3 روزه خود به استان کرمان را پایان داد و رفسنجان را به مقصد تهران ترک کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *