پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چگونه در سفر سلفی‌های خوبی بیندازیم؟

چگونه در سفر سلفی‌های خوبی بیندازیم؟





۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۴۰

چگونه در سفر سلفی‌های خوبی بیندازیم؟

یکی از اتفاقاتی که برای آدم های اهل سفر عموما اتفاق می افتد این است که در پایان سفر می فهمند که در هیچ کدام از عکس هایی که انداخته اند قرار ندارند. این اتفاق بیشتر از همه برای کسانی که تنها سفر می کنند می افتد، که می تواند کمی دلسرد کننده باشد. برای همین است که سلفی گرفتن به میان می آید. سلفی گرفتن هم خوب و بد دارد و تا وقتی که در این کار حرفه ای شوید و چند و چون آن را یاد بگیرید، این چند نکته را زیر نظر داشته باشید.
برایتان مهم نباشد که چه کسی می بیند
ترک کردن یک مکان بدون اینکه عکسی از خودتان در آنجا داشته باشید، بد تر از این است که یک نفر ببیند دارید سلفی میگیرید. پس برایتان مهم نباشد که چه کسی می بیند و چه کسی نمی بینید، فقط چند ثانیه بیشتر طول نمی کشد.
در عکس کاری انجام بدهید
می توانید برای اینکه عکس هایتان احساس راحتی بیشتری بهتان بدهند کاری غیر عادی در عکس انجام بدهید. یک حرکت یوگا بزنید، برقصید و یا سر جایتان بپرید.
همه چیز را آماده کنید و از یک نفر بخواهید
ازتان عکس بگیرد
معمولا این اتفاق پیش می آید که وقتی از یک نفر می خواهیم از ما عکس بیندازد، عکس بدی از آب در میاید. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، این نکات را رعایت کنید:
از کسی که دوربین دارد کمک بخواهید. کسی که می بینید دوربینی به گردن دارد و خود عکاسی می کند، احتمالا تجربه بیشتری در قاب بندی و کار با دوربین دارد.
جهت را به آنها نشان دهید. خودتان همه چیز را در نظر بگیرید و به طرف بگویید دقیقا از کجا و در چه جهتی عکس را بگیرد.
از شخص دیگری بخواهید. اگر عکس اول خوب از آب در نیامد، از شخصی بعدی که از آن می گذرد کمک بخواهید. شاید ۵ دقیقه بیشتر زمانتان را نگیرد، اما در عوض یک عکس خوب برایتان به جا می گذارد.
تنطیمات تایمر دوربین و ریموت
دوربینتان را روی یک سطح مطمئن بگذارید و با تنظیم تایمر یک عکس راحت و بدون دغدغه از خودتان بیندازید. ریموت های از راه دور هم این امکان را به شما می دهند که وقتی جلوی دوربین هستید بتوانید دکمه شاتر را فشار بدهید.
سه پایه
وقتی تنها سفر می کنید، سلفی گرفتن با یک دوربین DSLR کار راحتی نخواهد بود. پس یک سه پایه سبک همراه خود داشته باشید تا سلفی گرفتن برایتان راحت تر بشود.
مونوپاد چیز بدی نیست، باور کنید
مونوپاد یا همان “چوب سلفی” برای همین کار ساخته شده است! جلوی دوربین راحت باشید و بگذارید خودتان در کنار منظره زیبایی که در آن هستید یک عکس به یادماندنی را تشکیل بدهید.
منبع/گردالی.کام

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *