سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۸

تعرفه‌های جدید تمدید گواهینامه و صدور کارت المثنی سوخت ابلاغ شد
با تصویب کارگروه تنظیم بازار و ابلاغ آن توسط معاون اجرایی رئیس جمهور، از این پس خدمات دفاتر پلیس+۱۰ با تعرفه های جدید ارائه خواهند شد. تعرفه‌های جدید در حالی از سوی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ شده که بر اساس لیست ابلاغی، تعرفه‌ها برای نزدیک به 25 خدمت نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و مراجعان باید از این پس با تعرفه‌های جدید هزینه‌ها را پرداخت کنند. در این ابلاغیه، حق دریافت هزینه جداگانه برای ارسال مرسوله تحت هر عنوان دیگر ممنوع شده که به نظر می‌رسد این تاکید، «هزینه پست» را نیز شامل می شود. به عنوان مثال سهم شرکت پست و ناجی پاس به ازای هر مرسوله پستی گذرنامه و مدارک مشمولین با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 49 هزار و 399 ریال تعیین شده و برای سایر مرسولات پستی هم به ازای هر مرسوله 50 هزار و 250 ریال در قالب تعرفه‌های تعیین‌شده دریافت می‌شود.
این البته تنها هزینه ارائه خدمات توسط دفاتر پلیس +10 است و جریمه دیرکرد تمدید گواهینامه یا هزینه‌های دادرسی و دیگر هزینه‌های مرتبط با صدور گواهی عدم سوء پیشینه کیفری جداگانه اخذ خواهد شد.
صدور کارت المثنی سوخت نیز شامل موارد بالا خواهد بود و متقاضیان باید هزینه‌های مربوط به شرکت فرآورده‌های نفتی ایران را مطابق مصوبات قانونی پرداخت کنند.
براساس این مصوبه که در جلسه چهاردهم اردیبهشت ماه کارگروه تنظیم بازار به تصویب رسیده است و حدود یک ماه بعد توسط رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان ابلاغ شده، تعرفه صدور گذرنامه 21 هزار تومان و تعرفه تعویض یا صدور گواهینامه المثنی نیز 14 هزار و 500 تومان تعیین شده است.
با توجه به تاکید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر اینکه اخذ هرگونه مبلغ اضافی و تحت هر عنوان توسط دفاتر مذکور تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است، اطلاع‌رسانی جدول رسمی این تعرفه‌ها می‌تواند در جلوگیری از بروز تخلفات و دریافت‌های خارج از مصوبه، موثر باشد.

طراحی موتورهای هیبریدی جدید برای دور زدن چین
هوندا موتور با همکاری یک شرکت دیگر نخستین موتور برای خودروهای هیبریدی را طراحی کرده که در آن از فلزات خاکی نادر سنگین استفاده نشده است تا اتکا به این مواد گرانقیمت را که در انحصار چین قرار دارند کاهش دهد.
خودروهای هیبریدی که ترکیبی از یک موتور بنزینی و یک موتور برقی برای طی مسافت بیشتر هستند در بسیاری از کشورهای توسعه یافته رواج یافته‌اند، اما تامین عناصر خاکی نادر مانند دیسپروسیوم و تربیوم برای ساخت موتور این خودروها یک چالش بوده است.
خودروسازان تلاش کرده‌اند منابع تامین این مواد را برای کاهش اتکا به چین متنوع کنند. این کشور که تامین بخش عظیمی از بازار فلزات خاکی نادر جهان را در کنترل دارد، در سال 2010 در پی مناقشات ارضی با چین، یک ممنوعیت موقتی برای صادرات مواد معدنی خاکی نادر به همسایه اش وضع کرد.
هوندا که سومین خودروساز بزرگ ژاپن است روز سه‌شنبه اعلام کرد این فناوری را که به همراه شرکت دایدواستیل طراحی کرده است، در نسل جدید مینی‌ون «فرید» که پاییز امسال رونمایی خواهد شد مورد استفاده قرار خواهد داد.
این موتور بازطراحی شده همچنان از عناصر خاکی نادر سبک شامل نئودیمیوم که علاوه بر چین در آمریکای شمالی و استرالیا هم یافت می‌شود استفاده می‌کند.
براساس گزارش رویترز، هوندا قصد دارد خودروهایی شامل مدل‌های دوگانه سوز بنزینی برقی، مدل‌های پلاگین هیبریدی، باطری برقی و هیدروژنی طراحی کند که از حدود پنج درصد در حال حاضر حدود دو سوم از مدل‌های این شرکت را تا سال 2030 تشکیل خواهند داد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *