پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران استان: ظلم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی به دلیل برخی کوته‌نظری‌های داخلی است

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران استان: ظلم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی به دلیل برخی کوته‌نظری‌های داخلی است





۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۴

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع مدیران استان:
ظلم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی
به دلیل برخی کوته‌نظری‌های داخلی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز گذشته به‌منظور سفری 3 روزه وارد کرمان شده بود، در جمع مدیران استانی از برجام و عملکرد دولت تدبیر و امید دفاع کرد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح دیروز با استقبال آیت‌الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان، رزم حسینی استاندار کرمان و جمعی از مدیران استانی وارد فرودگاه کرمان شد. وی سپس به سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان رفت و در جمع مدیران دانشگاه آزاد کشور و مدیران استان به سخنرانی پرداخت.
آمادگی دانشگاه آزاد برای ورود
به دستاوردهای برجام
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت:«امروز شاهد هستیم که رفتار عاقلانه و مبنایی آیت‌الله جعفری در استان موجب هماهنگی بین ائمه جمعه و مسئولان استان و فعالان بخش خصوصی شده و این امر سبب شده است که فعالان مایل شده‌اند وارد خدمات عمرانی در کشور شوند. با حضور آقای رزم حسینی به‌عنوان فردی فعال و توانمند نیز می‌توانیم به آینده خوب استان کرمان امیدوار باشیم.» وی افزود:«بخشی از کار بنده در سفر به کرمان، مربوط به دانشگاه آزاد است که فکر می‌کنم این دانشگاه یکی از نیازهای واقعی زیربنایی کشور بود که با حمایت امام راحل(ره) شکل گرفت. دانشگاه آزاد امروز بدون تحمیل هیچ هزینه‌ای به دولت و بیت‌المال نیمی از بار آموزش عالی کشور را به دوش می‌کشد. ما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دانشگاه آزاد می‌تواند حل مشکلات عمده کشور را با امکانات خودش به عهده بگیرد.»
وی با اشاره به آمادگی دانشگاه آزاد برای ورود به حوزه دستاوردهای برجام ادامه داد:«عالی‌ترین صنعتی که در دنیا در حال شکل‌گیری است، گداخت هسته‌ای است و نیروگاه این حوزه «ایتر» نام دارد. قرار است دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری شرکت‌های بزرگ در ساخت نخستین نیروگاه این حوزه در فرانسه کار کند که این آخرین دستاورد برجام تاکنون بوده است. یکی از افتخارات مذاکرات هسته‌ای این است که می‌توانیم عضو «ایتر» شویم تا بتوانیم نمونه کوچکی از این صنعت را در کشور بسازیم. این در حالی بود که در سال‌های اول مذاکرات طرف غربی به ما پیشنهاد کرد که به‌جای اداره سازمان انرژی اتمی خودمان، در «ایتر» مشارکت کنیم که ما نپذیرفتیم.»
قبل از برجام هواپیماهای ما برای سوخت‌گیری هم مشکل داشتند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:«بسیاری از مردم دستاوردهای برجام را نمی‌دانند و عده‌ای نیز القا می‌کنند که مذاکرات دستاوردی نداشته است و با تبلیغات نادرست، ذهن مردم را فریب می‌دهند. درحالی‌که قبل از این حتی هواپیماهای ما برای سوخت‌گیری با مشکل مواجه بودند.» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود:«دستاوردهای برجام این‌قدر هست که بتوانیم به آن افتخار کنیم. کار دولت در این زمینه بسیار مبنایی و درست بود. خوشبختانه توانستیم با مذاکرات هسته‌ای، مشکلات هواپیمایی و تحریم فروش نفت را رفع کرده و بازاری را که ازدست‌داده بودیم، دوباره باز پس بگیریم. در حال حاضر بسیاری از بانک‌های دنیا با ما همکاری می‌کنند. دولت کار اساسی کرد و تحریم‌ها را شکست و این کار هنوز جریان دارد.» وی افزود:«البته ما باید گام‌به‌گام پیش رویم تا طرف‌های مذاکره خیال نکنند به ما امتیاز داده‌اند بلکه این‌ها چیزهایی است که حق طبیعی ما بوده که به بهانه ساخت بمب هسته‌ای جلوی آن‌ها را گرفته بودند. درحالی‌که مقام معظم رهبری ساخت بمب اتم را حرام اعلام کردند.»
به دلیل برخی کوته‌نظری‌های داخلی، ظلم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی راه افتاده است
هاشمی رفسنجانی با تقبیح موضع آمریکا و تهمت‌های ناروا علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد:«آمریکایی‌ها گفتند با تروریسم همکاری نکنید و ما این را قبول نداریم. زیرا ما از فلسطینی‌ها به‌عنوان مظلوم‌ترین مردم دنیا حمایت می‌کنیم و از حزب‌الله نیز حمایت می‌کنیم؛ زیرا خطر اسرائیل را محدود می‌کند. اسرائیلی‌ها تروریسم هستند. آن‌ها در رسانه‌هایشان فریب‌کاری می‌کنند. ما خودمان قربانی تروریسم هستیم و بهترین شخصیت‌ها و مدیرانمان ازجمله رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و… در سال‌های اول انقلاب شهید شدند.» وی ادامه داد:«یک ظلم تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی راه افتاده است که این موضوع نیز به دلیل برخی کوته‌نظری‌هایی است که در داخل کشور صورت می‌گیرد که حتی با برجام و رفع محدودیت علیه ایران مخالفت می‌شود.»
اقدامات زیربنایی مهمی در این دولت
انجام‌شده است
هاشمی رفسنجانی ادامه داد:«دولت خوشبختانه به‌خوبی از مشکلات اقتصادی پیش روی کشور در ابتدای کار خود عبور کرد و تورم را کاهش داد، ضمن آنکه اقدامات زیربنایی بسیار مهمی در این دولت انجام‌شده است و از امسال وارد بخش جدیدی خواهد شد که رونق اقتصادی خواهد بود.» وی بابیان اینکه تا امروز با پشتیبانی مردم توانسته‌ایم، راه انقلاب را به‌خوبی ادامه دهیم اظهار کرد:«در منطقه‌ای که سراسر آن خون‌ریزی و هرروز صدها قربانی و آواره‌های زیادی دارد، ایران امنیت خود را به خاطر مردم و نیروهای صالح خود حفظ کرده است.» وی ادامه داد:«دولت هم‌اکنون وارد مرحله دوم کار خود یعنی رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شده است که البته یک مقدار با تأخیر آغاز شد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه ما ظرفیت‌های زیادی در کشور داریم، اما به‌درستی از آن‌ها استفاده نکرده‌ایم اظهار کرد:«حدود 15 هزار کارخانه در این مدت تعطیل و نیمه فعال‌شده که باید احیا شوند و بانک‌ها پول‌هایی که به‌جاهای بیخود رفته باید به کارآفرینان بدهند.»
دعواهای سیاسی داخلی اعتماد
بیرونی را کم می‌کند
هاشمی رفسنجانی با دعوت از همه گروه‌های سیاسی به همکاری و اتحاد گفت:« دعواهای سیاسی داخل کشور، اعتماد بیرونی را کم می‌کند و باید بپذیریم این دعواها به ضرر همه است و باید برادرانه و خواهرانه دست‌به‌دست هم داده و عمران کشور را دنبال کرده و مردم را از بهره‌هایی که در سرزمینمان وجود دارد، برخوردار کنیم.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به منطقه قلعه گنج که به‌عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی‌شده است افزود:«هم‌اکنون قلعه گنج الگو شده است و اگر به همین شیوه در تمام کشور مردم و شرکت‌های توانمند را به صحنه آوریم و جلوی بروکراسی را بگیریم به‌سرعت جلو می‌رویم زیرا ما ظرفیت کمی نداریم.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *