پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰:۴۳

حدادعادل: وحدت خوبی در انتخابات 94 داشتیم؛ همین کار را در انتخابات 96 هم می کنیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه وحدتی که در تهران در انتخابات ۹۴ در مجلس داشتیم، برای ما یک تجربه خوبی بود که از آن تجربه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ استفاده خواهیم کرد. غلامعلی حداد‌عادل نظام در پاسخ به سئوالی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری 96 گفت: مسلماً انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده یک آزمون مهم و یک ایستگاه سیاسی حساس است و اصولگرایان نیز تلاش می‌کنند تا در این انتخابات به وظیفه خود نسبت به انقلاب عمل کنند. به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه نمی‌توان انتخابات پیش‌رو را پیش‌بینی کرد، عنوان کرد: تجربه وحدتی که در تهران در انتخابات 94 در مجلس داشتیم، اما برای ما یک تجربه خوبی بود که از آن تجربه در انتخابات 96 استفاده خواهیم کرد.
بجنوردی:انتشار فیش های حقوقی به دنیا القا کرد که نظام
بانکی ایران فاسد است
کاظم بجنوردی، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:آنچه این چند هفته رخ داد، یعنی افشای فیش‌های حقوقی برخی مسوولان، عجیب‌ است. اتفاقی که در این کشور و در این شرایط حساس افتاد، این نبود. بلکه یک دفعه یک سونامی رسانه‌ای به راه افتاد که نظام مدیریت و بانکی کشور را عملا با بحران مواجه کرد. این سونامی هم به مردم داخل کشور و هم به سرمایه‌گذاران جهانی القا کرد که نظام بانکی ایران فاسد و غیرقابل‌اعتماد است. آگاهان با نظام سرمایه‌گذاری در جهان می‌دانند که سرمایه‌گذاران بزرگ و خوشنام جهانی به مساله فساد مالی بسیار حساس هستند و هرگز با نظام‌هایی که در آنها احتمال فساد وجود دارد، همکاری نمی‌کنند. به راستی آیا نمی‌شد که بدون القای احساس نا‌امنی اقتصادی در ایران به شیوه‌ای منطقی و بدون نگران کردن مردم و انداختن ترس در دل سرمایه‌گذاران جهانی، با مدیران متخلف برخورد کرد و پول را به بیت‌المال برگرداند؟
حاشیه‌ها بر سر فیش حقوقی به حسین شریعتمداری رسید
میزان نوشت: عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان با بیان اینکه حسین شریعتمداری کادر رسمی سپاه است گفت: مدیر مسئول روزنامه کیهان هیچ نوع دریافتی از این موسسه ندارد و سازمان پرداخت حقوق وی همان سپاه است. حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان با اشاره به شایعه پراکنی های اخیر پیرامون فیش حقوقی حسین شریعتمداری در فضای مجازی اظهار کرد: حسین شریعتمداری با حکم مقام معظم رهبری از سپاه پاسداران به موسسه کیهان آمده است. وی تاکید داد: مدیر مسئول روزنامه کیهان هیچ نوع دریافتی از موسسه کیهان ندارد و سازمان پرداخت حقوق وی همان سپاه است. شمسیان متذکر شد: بر خلاف دروغ پراکنی های اخیر، حسین شریعتمداری تنها حقوق یک سردار سپاه را دریافت می‌کند و به عنوان مدیرمسئول کیهان، از این موسسه مطبوعاتی حقوقی دریافت نمی‌کند.
روزنامه شرق:اصولگرایان می خواهند رای احمدی نژاد را به سبد خود بریزند
روزنامه شرق نوشت: هرچه به انتخابات سال آینده نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد اصولگرایان به سمت تلفیقی از مدل سال ۸۰ و ۸۴ پیش می‌روند. آنها فقط برای کاستن از آرای روحانی نمی‌آیند؛ نشانه‌ها می‌گوید آنها پرفشار و برای نخستین‌بار برای یک‌دوره‌ای‌کردن ریاست‌جمهوری، با هدف حذف او می‌آیند؛ اما روش آنها برخلاف سال ۸۴ سلبی است نه ایجابی، زیرا چهره ندارند. با توجه به رأی مرزی روحانی در سال ۹۲، همین که به اندازه کافی از مقبولیت او بکاهند کافی است و می‌توانند امیدوار شوند یک اصولگرای معمولی به جای او بنشیند؛ اما یک نفر هست که می‌تواند در ایجاد این فضا و شکاف به آنها کمک کند,۱۰ ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، اصولگرایان از شیوه ایجابی ناامید شده‌‌اند و برای برنده‌شدن به روش سلبی روی آورده‌اند. برای همین دو تاکتیک را در پیش گرفته‌‌اند، تخریب برنده بالقوه انتخابات آینده؛ یعنی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری فعلی و فضادادن به احمدی‌نژاد برای بهره‌گیری از بدنه حامی او در لحظه موعود. اینجاست که حتی اگر همه چراغ‌های سبز را هم به احمدی‌نژاد نشان دهند؛ اما در لحظه آخر او را منصرف یا رد صلاحیت کنند، ضرری نکرده‌اند. حذف احمدی‌نژاد، لزوما به حذف صد دردرصدی آرای بدنه حامی او منجر نمی‌شود، بلکه بخش زیادی از آن می‌تواند وارد سبد یک اصولگرای دیگر شود.
روایت یک نماینده مجلس از پیغام جدید آمریکا به حزب‌الله برای آزادسازی متوسلیان
خانه ملت نوشت:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از پیغام جدید آمریکایی ها به نیروهای حزب الله برای مبادله چندین تبعه آمریکایی و فرانسوی با دیپلمات های ربوده شده خبر داد. جواد کریمی قدوسی درباره آخرین وضعیت پرونده 4 دیپلمات ربوده شده در لبنان، گفت: در شرایط کنونی چند دلیل قطعی و محکم برای زنده بودن چهار دیپلمات و اسارت آن ها در زندان های رژیم صهیونیستی وجود دارد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، از پیغام آمریکایی ها به نیروهای حزب الله برای مبادله چندین تبعه آمریکایی و فرانسوی با دیپلمات های ربوده شده خبر داد و گفت: مقامات آمریکایی در پیغام خود اعلام کرده اند که برای مذاکره به منظور تبادل این دو گروه آمادگی دارند، البته بخشی از این مسائل به صورت رسمی در رسانه ها مطرح شده است، به ویژه آنکه اخیر سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد که خود مسئول پیگیری آزادسازی دیپلمات های ربوده شده است.
اظهارات یکی از مشاورین سپاه پاسداران درباره مذاکره حماس با اسرائیلی‌ها تکذیب شد
روابط عمومی کل سپاه پاسداران در بیانیه‌ای با تکذیب برخی اخبار پیرامون اظهارات یکی از مشاورین این نهاد در خصوص مذاکره حماس با اسرائیلی ها، حماس را در خط مقدم مقاومت ضد صهیونیستی فلسطین‌ دانست.
حاجی‌بابایی: دریافت 100 سکه از احمدی‌نژاد مختص من نبود
میزان نوشت: وزیر سابق وزارت آموزش و پرورش در رابطه با هدایا احمدی‌نژاد به وزرایش گفت: بنده هم مشمول پاداش 100 سکه از طرف احمدی‌نژاد شدم و تنها این هدیه مختص به من نبود. بنده این 100 سکه را به نیم سکه تبدیل و در بین همکاران خود تقسیم کردم.
واکنش ابوترابی‌فرد به حقوق های نجومی در دولت قبل
نایب رئیس مجلس نهم گفت:البته اگر در دولت های گذشته نیز تخلفاتی در خصوص دریافت حقوق های کلان صورت گرفته باشد باید بررسی و با آن برخورد شود.
انفجار پتروشیمی امنیتی نبود
رییس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت بررسی حوادث اخیر در پتروشیمی توضیحاتی را ارائه داد. اسماعیل نجار با تاکید بر اینکه هیچ خرابکاری در این حادثه رخ نداده و این آتش‌سوزی امنیتی نبوده است، گفت: هیچ تلفات جانی در این حادثه نداشتیم و فقط یک نفر گرمازده شد و اخباری که درباره تعداد تلفات انسانی این حادثه مطرح شده، شایعه است.
برنامه موشکی ایران ارتباطی با برجام و مذاکرات هسته‌ای ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه نسبت به بیانیه پایانی نشست سران ناتو پیرامون برنامه موشکی کشورمان واکنش نشان داد. به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی اظهار نگرانی مطرح شده در بیانیه پایانی نشست سران ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در مورد برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران را مردود و آن را تکرار ادعاهای بی‌اساس گذشته خواند. او افزود: همانگونه که بار‌ها اعلام شده است توانایی‌های موشکی کشورمان صرفا در چارچوب برنامه‌های مشروع دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و به هیچ وجه برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است.
سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: برنامه موشکی ایران نه تنها هیچگونه ارتباطی با برجام و مذاکرات هسته‌ای ندارد، بلکه همانگونه که بار‌ها تاکید شده است ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ نیز محسوب نمی‌شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *