پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۲:۲۴

کمپانی بلک بری برنامه‌ای برای کنار گذاشتن کیبوردهای فیزیکی ندارد
همین چند روز پیش بود که کمپانی بلک بری تایید کرد دیگر به تولید موبایل BlackBerry Classic نخواهد پرداخت، اما ظاهراً برای آن دسته از دوست داران کیبوردهای فیزیکی جای نگرانی زیادی وجود ندارد چون به گفته «الکس تربر» (Alex Thurber)، نایب رییس ارشد واحد فروش جهانی دیوایس های بلک بری، کیبوردهای فیزیکی QWERTY «اینجا هستند تا بمانند». اگرچه کیبورد فیزیکی هنوز به صورت کامل از موبایل های بلک بری حذف نشده، اما گزارش ها حاکی از آن هستند که این کمپانی کانادایی بزودی دو موبایل جدید به بازار عرضه خواهد کرد که تنها به نمایشگر لمسی مجهز خواهند بود. انتظار می رود این دو دستگاه، با نام های «بلک بری نئون» و «بلک بری آرگون» به دست مشتریان برسند. بد نیست بدانید بنابر گزارشی که اوایل ماه جاری میلادی منتشر شد، کیبورد QWERTY تا سال آینده و تا عرضه موبایل «بلک بری مرکوری» در هیچ یک اسمارت فون های دیگر کانادایی ها جای نمی گیرد اما حالا مشخص نیست که بعد از سخنان تربر، این موضوع همچنان صحت دارد یا خیر.ناگفته نماند که با توجه به شایعات، اسمارت فون مرکوری به نمایشگری 4.5 اینچی با نسبت ابعاد 3:2 مجهز است و ضمن بهره گیری از بدنه آلومینیومی، دارای مشخصات سخت افزاری قابل قبولی چون چیپست اسنپدراگون 625، دوربین اصلی 18 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3400 میلی آمپر ساعتی خواهد بود.

سامسونگ و معرفی سریع ترین مموری کارت های UFS دنیا در ابعاد یک کارت microSD
چطور می توان سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات در حافظه جانبی تلفن های هوشمند را تا حد و اندازه یک درایو SSD افزایش داد؟ یا یک فیلم سینمایی HD را در کمتر از ۱۰ ثانیه جا به جا کرد؟ پاسخ سامسونگ به این سوال اولین مموری کارت UFS دنیا در اندازه یک کارت microSD است.نسخه دوم استاندارد UFS در حال حاضر در چیپ های پر سرعت حافظه داخلی موبایل های پرچمدار سری گلکسی حضور دارد، اما حالا کمپانی کره ای این تکنولوژی را در ابعاد مموری کارت های کوچک microSD در اختیار کاربران قرار می دهد. این یعنی در اختیار داشتن یک حافظه داخلی جانبی!
اگر از ذکر اعداد دقیق صرف نظر کنیم، مموری کارت های UFS سامسونگ از لحاظ سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب ۵ و ۲ برابر سریع تر از پرسرعت ترین حافظه های microSD کلاس ۱۰ فعلی هستند. چنین سرعتی برای ثبت بلادرنگ عکس هایی با فرمت RAW در موبایل ها و دوربین های DSLR، ضبط فیلم های 4K در یک پهپاد و ذخیره تصاویر واقعیت مجازی در دوربین های ۳۶۰ درجه بسیار ایده آل است. سامسونگ هنوز قیمت این کارت های حافظه پر سرعت را اعلام نکرده. شاید همین حقیقت گواهی محکم بر رقم سرگیجه آور برچسب قیمت این محصولات باشد. این خانواده از حافظه هایی جانبی در ظرفیت های ۳۲، ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در آینده نزدیک روانه بازار مصارف حرفه ای خواهند شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *